بهترین فصل برای تراشیدن موی سر

تراشیدن موی سر خانم ها مو را پرپشت می کند؟

آیا تراشیدن موهای خانم ها بر ضخامت موهایشان تاثیر می گذارد؟

مو در زیبایی ظاهر و چهره خانم ها تاثیر زیادی دارد اما سلامت مو مهمتر از زیبایی آن است. گاهی اوقات اصلاح و اصلاح می تواند به زیبایی و سلامت مو کمک کند. اما تراشیدن سر چقدر می تواند موهای زنان را تقویت و پرپشت کند؟

آیا واقعاً کچل شدن با تیغ باعث پرپشت شدن موها می شود در این مورد نظرات مختلفی وجود دارد که در این قسمت از نمناک به آنها اشاره می کنیم.

نظر اول: پرپشت شدن مو با تراشیدن

تجربه مردم از قدیم بر این اساس بود که تراشیدن کامل مو باعث ضخیم شدن موها می شود. این کار شبیه گیاهان وجین است. با چیدن برگ های ضعیف، غذای بیشتری به برگ های سالم می رسد و گیاه بهتر رشد می کند.

موها هم همینطور است. وقتی موهای زیر تراشیده می شوند، موهای ضعیف یا بیمار برداشته می شوند و اکسیژن بیشتری به ریشه مو می رسد.

در نتیجه موهای جدید قوی تر می شوند و احساس می شود با افزایش تارهای مو، موهای سر پرپشت تر می شوند.

نظر دوم: تقویت و افزایش ضخامت مو با تراشیدن سر

آیا تا به حال فکر کرده اید که اصلاح باعث افزایش ضخامت و رشد مو می شود؟ واقعیت این است که تراشیدن مو هیچ تاثیری در ضخیم شدن و افزایش رشد مو ندارد، اما باعث می شود تا موها در حالت استراحت وارد فاز فعال شوند و این همان چیزی است که متخصصان پوست و مو در طول لیزر درمانی از آن استفاده می کنند،

ادامه مطلب  شستن مو با تاید خوب یا بد؟

بنابراین خانمی که می خواهد از لیزر درمانی استفاده کند. برای درمان موهای زائد صورت باید قبل و در حین لیزر موهای زائد را با تیغ کوتاه کنید. علاوه بر این، اصلاح نیز باعث بریدگی و تحریک پوست می شود و در عین حال می تواند منجر به رشد مو در داخل پوست شود.

این روش برای افرادی که موهای مجعد و پوست تحریک شده دارند مناسب نیست. همچنین، به یاد داشته باشید که اصلاح فقط نوک های تیز را از بین می برد، بنابراین موها درشت و ضخیم به نظر می رسند.

تیغ زدن مو بی فایده است!

تغذیه صحیح و کافی، بهداشت و فعالیت منظم غدد چربی از عوامل موثر در جلوگیری از ریزش مو هستند.
علل طبیعی ریزش مو پیری و وراثت است. اینکه در خانواده ای که پدر یا مادر دچار طاسی یا ریزش مو هستند، معمولاً فرزندان آن خانواده نیز دچار ریزش مو می شوند.

از علل غیر طبیعی ریزش مو می توان به غمگینی، شوک های ناگهانی، مطالعه و تفکر زیاد بدون تغذیه خوب و مناسب، بروز اختلالات ترمیم سلولی اشاره کرد.

چربي زياد، خشكي زياد، شوره سر، موخوره، شكستگي مو، عفونت قارچي، عوامل عفوني در هر قسمت از بدن، كم خوني و ضعف عمومي، زايمان هاي متعدد و بي شمار، استفاده بيش از حد از مواد شيميايي مانند، صاف كننده، رنگ كننده، تغيير رنگ و ….
در واقع تراشیدن و سایر روش های رفع موهای زائد هیچ تاثیری بر قوام، بافت، رنگ یا سرعت رشد مو ندارند. هنگامی که مو از سطح پوست رشد می کند، بافت مرده ای در نظر گرفته می شود که فقط از کراتین ساخته شده است و هر کاری برای آن انجام شود روی رشد مو تاثیری نخواهد داشت.

ادامه مطلب  قرص فولیک اسید برای ریزش مو

از آنجایی که انعطاف پذیری موهای کوتاه کمتر از موهای بلند است، برای مدتی پس از اصلاح، در برابر لمس درشت و زبر می شود و شاید به همین دلیل است که برخی افراد فکر می کنند اصلاح آن را پرپشت تر می کند.

نظر سوم: آیا تراشیدن موی سر کودکان مفید است؟

سال ها بود که مردم فکر می کردند با تراشیدن موهای کودکان باعث ضخیم شدن موهایشان می شود حتی به گفته برخی افراد نباید موهای بدن خود را اصلاح کنید زیرا دوباره رشد می کنند و نسبت به قبل پرپشت تر می شوند.

تعداد فولیکول های مو در زندگی جنینی ما تعیین می شود و پس از تولد دیگر فولیکول های مو ساخته نمی شود و با گذشت زمان فولیکول ها فقط می توانند تغییر کنند.

به عنوان مثال موهای موجود در آنها ضخیم، سفید و یا به طور کامل از بین می روند و این تغییرات منجر به ریزش مو در زنان و مردان خواهد شد.

بهترین فصل برای تراشیدن موی سر

فولیکول مو در عمق پوست قرار دارد و مو در داخل آن تشکیل شده و از پوست خارج شده و به رشد خود ادامه می دهد. هنگامی که موهای خود را اصلاح می کنید، ممکن است به نظر برسد که موها دوباره رشد کرده، ضخیم تر و درشت تر شده اند.
انتهای مو معمولاً نازک‌تر است، اما چیزی که معمولاً می‌بینید نازک‌ترین قسمت مو است. هنگام اصلاح، موهای وسط بدن را کوتاه می‌کنید و قسمت ضخیم‌تر مو را نمایان می‌کنید و این تصور را ایجاد می‌کنید که هر رشته کمی فضای بیشتری را اشغال می‌کند.

ادامه مطلب  درمان خانگی آفتاب سوختگی و تیرگی پوست

موهای کوتاه شده زبرتر به نظر می رسند، زیرا کوتاه تر هستند و به صورت عمودی کوتاه می شوند، در حالی که موهای بلند بدن نرم تر به نظر می رسند.

موهای تراشیده شده تیره‌تر به نظر می‌رسند همچنین یک خطای دید است، تیره‌تر به نظر می‌رسند زیرا اکنون سطح مقطع مو را مستقیماً در برابر رنگ طبیعی پوست می‌بینید.

نظر چهارم: نظر دانشمندان در مورد تراشیدن سر

دانشمندان تأثیر تراشیدن مو بر رشد آن را بررسی کرده اند که نتایج آن در سال 1928 در مجله Anatomical Record منتشر شد.
میلدرد تروتر، انسان شناس پزشکی قانونی دریافت که اصلاح هیچ تاثیری بر رنگ، بافت و سرعت رشد مو ندارد.

در سال‌های اخیر، مطالعه‌ای که نتایج آن در Journal of Investigative Dermatology منتشر شد نیز به این موضوع پرداخت.

محققان در سال 1970 در تحقیقات خود به این نتیجه رسیدند: هیچ تفاوت معنی داری بین وزن کل موی تولید شده در یک ناحیه اندازه گیری شده یا در عرض یا سرعت رشد مو وجود ندارد که بتوان آن را به تراشیدن نسبت داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *