فوری؛ مترو و اتوبوس در تهران برای دو هفته رایگان شد

فوری؛ مترو و اتوبوس در تهران برای دو هفته رایگان شد

اعضای شورای اسلامی شهر تهران استفاده رایگان از مترو و اتوبوس برای دانش آموزان از ابتدای مهرماه تا 24 مهرماه را تصویب کردند.

به گزارش خبرکو به نقل از ایسنا، علیرضا زاکانی با حضور در یکصد و هفتاد و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص دو فوریت اصلاحیه بسته تشویقی حمل و نقل عمومی شهر تهران برای بازگشایی مدارس و دانشگاه ها در مهرماه امسال حضور یافت. ، گفت: همه دستگاه ها موظفند برای تحقق شعار سال گام های اساسی بردارند و در این راستا باید با مهار تورم و رشد تولید، شعار سال را محقق کنیم.

وی افزود: دو هفته پیش لایحه ای را به شورای شهر تهران ارائه کردیم که یک بند آن تخفیف برای دانش آموزان بود تا بتوانیم امکان بهره برداری از این دو گروه را به بهترین شکل ممکن فراهم کنیم. به آنها خدمات ارائه می کند.

و ادامه داد: امروز در آستانه سال تحصیلی جدید هستیم. تمام زیرساخت های لازم از نظر مترو و بی آر تی آماده است و می توانیم خدمات جدیدی را در این دو بخش ارائه دهیم. بنابراین نیاز به دو اورژانس به دلیل موقعیتی بود که در آن قرار داشتیم. اگر این حساب را نگه داریم، برای اول مهر نمی توانیم این سرویس را ارائه دهیم. بنابراین اگر اعضای شورای شهر تهران تشخیص دادند که این کار مفید است، عاجل به آن رای بدهند تا فردا کیف پول شهروندان را باز کنیم و این تخفیف ها را به کیف پول شهروندان اعمال کنیم.

شهردار تهران تاکید کرد: برای تمام مهرماه این تخفیف ها برای دانش آموزان اعمال می شود، در حالی که کل درآمد ماهانه ما در مترو 105 میلیارد تومان و در حمل و نقل اتوبوسرانی 45 میلیارد تومان است. طبق آمار اولیه ای که نسبت به سال گذشته داریم 4 درصد دانش آموزان از مترو استفاده خواهند کرد. در صورت تصویب این دو فوریت، دوستان شورا شرایطی را برای برخورداری این قشر از جامعه از این تخفیف ها مهیا می کنند.

ادامه مطلب  ۱۱ هزار صندلی برای جابجایی زوار اربعین درنظر گرفته شده است

به گفته شهردار تهران، در غیر این صورت باید به تخفیف هایی که قبلا داشتیم برگردیم و همان تخفیف 50 درصدی را اعمال کنیم، اما در صورت موافقت با این لایحه، 50 درصد تخفیف اضافه را برای یک ماه اعمال می کنیم، یعنی. رایگان..

وی ادامه داد: همچنین برای استفاده کنندگان از کیف پول سیتیزنز تخفیف 30 درصدی را به عنوان مشوق ایجاد جذابیت در نظر گرفته ایم. در واقع، تحولی که با مترو و بی‌آر‌تی اتفاق افتاد، یا باید آن را تبلیغ می‌کردیم یا یک جاذبه ایجاد می‌کردیم، بنابراین ما انتخاب کردیم که یک جاذبه ایجاد کنیم. البته اگر اعضای شورا پیشنهاد بدهند که گروه دیگری در این بررسی قرار گیرد، ما حاضریم این کار را انجام دهیم.

فوری؛ مترو و اتوبوس در تهران برای دو هفته رایگان شد

وی ادامه داد: راهی که ما در مدیریت شهری شروع کردیم این است که این پیام را به جامعه برسانیم که به شما احترام می گذاریم و خدماتی که ارائه می دهیم این فرصت را به شما می دهد تا با اعضای جامعه که این خدمات را دریافت می کنند آشنا شوید تا بتوانیم خدمات بهتری در این زمینه ارائه دهیم. آینده. باید ارائه کنیم اگر دوستان رای فوری دادند در مورد کیفیت و جزییات صحبت می کنیم. این لایحه شامل 35 میلیارد تومان برای مترو و 15 میلیارد تومان برای اتوبوس است که در مجموع برای یک ماه حدود 50 میلیارد تومان است.

به گزارش ایسنا، در این جلسه شهردار تهران پس از استماع سخنان اعضای شورا، در پاسخ به انتقادات، پیشنهادات و سوالات آنها، گفت: شورا ما را موظف به انجام اقدامات لازم برای الکترونیکی سازی کرد، اما در شرایط از تعداد دقیق دانش آموزان و دانشجویان آماری وجود ندارد و هنوز هم چنین کاری در حال شکل گیری است.

ادامه مطلب  قیمت انواع روغن 10 تا 15 درصد کاهش یافت

به گفته وی، کارهای زیادی در این راستا انجام شده است که لازمه برنامه بود و هیچکس باور نمی کرد این کار تا اوایل مهرماه به پایان برسد، اما با جلسات شبانه روزی به مدت پنج ماه. و کار مستمر چند تیم، اول مهرماه کار به پایان رسید. تصمیم گرفتیم به موقع این کار را انجام دهیم.

وی تاکید کرد: بدون شک نمی توان این دو اورژانس را با دو اورژانس قبلی مقایسه کرد. زیرا لایه های بیشتری از جامعه را شامل می شود. هسته اصلی برنامه موجود را خودمان نوشتیم. در حالی که برای خرید فقط یکی از این برنامه ها 25 میلیارد تومان به ما پیشنهاد دادند، امروز همه چیز را با 12 میلیارد تومان هزینه کرده ایم و با توجه به اینکه اصل این برنامه در اختیار ماست، می توانیم آن را به شهرهای دیگر بدهیم.

زاکانی تاکید کرد: سوال کاملا روشن است. ما مجوز 50 درصد تخفیف را داشتیم و امروز پیشنهاد دادیم که این تخفیف ها 100 درصد شود اما ما مجری هستیم و تصمیم با شماست. برای مهر ماه پیشنهاد ما این است که 10 درصد تخفیفی که می‌توانیم بدهیم را به 20 درصد افزایش دهیم و همه این موارد فقط برای یک ماه اعمال می‌شود.

در نهایت اعضای شورای اسلامی شهر تهران با رای گیری تصویب کردند که از ابتدای مهر تا پانزدهم مهرماه اتوبوس و مترو برای دانش آموزان رایگان خواهد بود و از تاریخ شانزدهم تا پایان مهرماه مقرر شد در قالب یک طرح فوری برای بحث و بررسی توسط اعضای شورا.

ادامه مطلب  مسیرهای آبیک به قزوین و زنجان بحرانی‌ترین راه‌ها در استان هستند

حتما ببینید

کشف گنج های گرانبها برای دوران پیش از اسلام در این منطقه کرج

کشف گنج های گرانبها در این منطقه کرج با جزئیات

سرهنگ علی سلیمانی فرمانده انتظامی شهرستان ساوجبلاغ از کشف 3 قطعه اشیاء عتیقه قاچاق و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *