ایلان ماسک: نامه بسیار مودبانه‌ای از مقامات ایرانی دریافت کردم

ایلان ماسک: نامه بسیار مودبانه‌ای از مقامات ایرانی دریافت کردم

به گزارش خبرکو به نقل از خبرگزاری فارس ایلان ماسک در واکنش به هتک حرمت نتانیاهو به ایران به واکنش بسیار مودبانه مقامات ایرانی به فعال شدن اینترنت ماهواره ای اشاره کرد.

ایلان ماسک در اولین اظهار نظر خود درباره واکنش مقامات ایرانی به فعال شدن اینترنت ماهواره ای در ایران گفت: نامه بسیار مودبانه ای از مقامات ایرانی دریافت کردم.

این سخنان را ماسک ساعاتی پیش در کالیفرنیا و در دیدار با نخست وزیر رژیم صهیونیستی بیان کرد. به گزارش تایمز اسرائیل، نتانیاهو در این نشست که درباره موضوعات مختلف حوزه فناوری و به ویژه پلتفرم X صحبت می شد، بحث را به سمت ایران هدایت کرد و گفت: ایران بازیگر بدی است که فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ می دهد. به اسرائیل شما نمی خواهید آنها بتوانند به دالاس و فرمونت برسند.

این اظهارات نتانیاهو با واکنش ایلان ماسک و اشاره وی به برخورد منطقی مقامات ایرانی با فعال شدن استارلینک مواجه شد. او با یادآوری نامه بسیار مؤدبانه ای که از مقامات ایرانی دریافت کرده بود، به شوخی گفت: «متعجبم که نگفتند مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل».

نتانیاهو در پاسخ به این اظهارات ماسک گفت: با نامه مودبانه دولتمردان ایران خجالت نکشید!

لازم به ذکر است که ایلان ماسک به نامه ای اشاره می کند که اواخر سال گذشته وزارت ارتباطات برای استارلینک ارسال کرد و طی آن وی “حق فرود” یا قوانین حاکم بر حقوق سرزمینی برای ارائه خدمات ماهواره ای به این شرکت را اعلام کرد. شرایط و ضوابط فعالیت اپراتور برای استفاده از خاک ایران.

ادامه مطلب  رئیس‌جمهور امشب عازم نیویورک می‌‌شود

در آذرماه 1401 وزیر ارتباطات خبر ارسال این نامه را اعلام کرد و گفت: طبق قوانین بین المللی، هرکس بخواهد در قلمرو سرزمینی یک کشور خدماتی ارائه کند، باید حقوق فرود یا قوانین آن کشور را رعایت کند. ما این حق فرود را به همه اپراتورهای ماهواره ای از جمله Starlink، OneWeb و سایر اپراتورها گزارش کردیم. اگر آنها این قوانین را بپذیرند، از آنها استقبال می کنیم.

اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU) در تیرماه امسال در گزارشی از مصوبات آخرین جلسه خود اعلام کرد که ارائه خدمات توسط استارلینک در داخل مرزهای جمهوری اسلامی ایران به دلیل عدم رعایت قوانین سرزمینی مجاز نیست. . طبق یکی از مصوبات ITU، ارائه خدمات توسط یک شرکت خارجی در داخل مرزهای کشور دیگر منوط به اخذ مجوز از آن کشور است.

حتما ببینید

طالبان چه کرده که ارزش پول افغانستان بالا رفته و تورم پایین آمده؟

طالبان چه کرده که ارزش پول افغانستان بالا رفته و تورم پایین آمده؟

هم میهن نوشت: بانک جهانی اخیراً گزارشی منتشر کرد که نشان می دهد از آغاز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *