دلیل اینکه دیگه هیچی خوشحالتون نمیکنه

چرا هیچی خوشحالم نمیکنه؟

چرا هیچ چیز مرا خوشحال نمی کند؟

شاید امروز با سختی زندگی، احساس خوشبختی کمرنگ شده باشد، اما غیرممکن نیست. اگر می خواهید فردی موفق باشید که از زندگی لذت می برد، باید شادی را از درون ایجاد کنید و آن را گسترش دهید. به همین دلیل اولین قدم شناخت عادات منفی و ترک آنهاست که در این قسمت از نمناک به آن می پردازیم.

دلیلش این است که شاد بودن برای شما سخت است

ارتباط با افراد منفی گرا:

از آنجا که آنها در مشکلات خود غوطه ور هستند، افراد منفی نگر نمی توانند روی راه حل ها تمرکز کنند. آنها می خواهند با افراد گروهی صحبت کنند تا احساس بهتری نسبت به خود داشته باشند.

اما چون احساس خوبی ندارند با گوش دادن به نظرات منفی دیگران تحت فشار قرار می گیرند بنابراین سعی کنید با افرادی که به شما آرامش و روحیه می دهند در ارتباط باشید.

مقایسه زندگی خود با زندگی دیگران در شبکه های اجتماعی:

تحقیقات نشان می دهد که رسانه های اجتماعی چقدر موثر هستند. 55 درصد افرادی که از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند استرس بیشتری دارند.

زیرا اساساً این رسانه ها به ندرت حقیقت را می گویند و همیشه زندگی پر زرق و برق را نشان می دهند.

منزوری شدن:

یکی از پاسخ های رایج به ابراز غم و اندوه، انزوا و دوری از اجتماع است. اما تحقیقات نشان می‌دهد که این بدترین کاری است که می‌توانید انجام دهید، اگرچه همه دوست دارند بعضی روزها تنها باشند، اما نه همیشه، زیرا معاشرت یک تقویت کننده خلق و خوی بسیار توصیه می‌شود.

ادامه مطلب  سیاست پول گرفتن از شوهر 16 راهکار تضمینی

احساس کنترل در زندگی:

زندگی بدون احساس کنترل می تواند سخت باشد، اما می توانید آن را کانالیزه کنید و خودتان را به خاطر اینکه کنترل دارید سرزنش نکنید. تنها کسی که می توانید در زندگی خود کنترل کنید، خودتان هستید.

وقتی تمایل شدیدی به دیکته کردن رفتار دیگران دارید، به ناچار احساس ناراحتی می کنید. حتی اگر بتوانید در کوتاه مدت کسی را کنترل کنید، معمولاً به فشاری به شکل زور یا ترس نیاز دارد و افرادی که اینگونه با شما رفتار می‌کنند با شما خوب نمی‌نشینند.

تاثیر گذاشتن:

برخی از افراد لباس، ماشین و شغل شما را دوست دارند، اما این بدان معنا نیست که آنها شما را دوست دارند. تلاش برای راضی نگه داشتن دیگران کار بسیار دشواری است و شما را ناراضی می کند.بعضی از افراد به امکاناتی که شما دارید علاقه دارند نه به خودتان.

دلیل اینکه دیگه هیچی خوشحالتون نمیکنه

عیب یابی:

قبلاً در بخش‌های مختلف روان‌شناسی نمناک به این مهم اشاره کرده‌ایم که یکی از راه‌های شاد زیستن خودکنترلی است، بنابراین عیب‌جویی با شادی رابطه معکوس دارد. بنابراین وقتی دیگران از شما ایراد بگیرند، روحیه و روحیه شما تحت تأثیر قرار می گیرد و ابراز ناراحتی می کنید.

شکایت کردن:

ناله آزار دهنده است. ناله کردن یک رفتار خودتقویت کننده منفی است و شما با صحبت مداوم و فکر کردن بیش از حد در مورد بد بودن همه چیز، باورهای منفی خود را تقویت می کنید.

در حالی که صحبت در مورد چیزی که شما را آزار می دهد می تواند به شما کمک کند احساس بهتری داشته باشید، مرز باریکی بین ناله و شکایت وجود دارد. شکایت علاوه بر اینکه باعث ناراحتی شما می شود، دیگران را نیز از خود دور می کند.

ادامه مطلب  با شوهر بی مسئولیت چه کنم؟

منفی بودن:

زندگی همیشه آنطور که شما می خواهید نیست، شما هم مثل بقیه 24 ساعت در روز فرصت دارید. افراد شاد به جای شکایت از همه چیز و همه چیز برای وقت خود ارزش قائل هستند، آنها شکرگزار نعمت های خداوند هستند و بهترین راه حل موجود را برای مشکل پیدا می کنند، آن را برطرف می کنند و ادامه می دهند.

چیزی به نام بدبینی وجود ندارد. نگرش بدبینانه، صرف نظر از آسیبی که به شما وارد می کند، اگر انتظار اتفاقات بد را داشته باشید، منجر به اتفاقات بدی برای شما می شود.

بی دقتی در تعیین اهداف:

داشتن هدف به شما امید و توانایی امید به آینده ای بهتر می دهد و تلاش برای رسیدن به آن اهداف باعث می شود احساس خوبی نسبت به خود و توانایی هایتان داشته باشید.

مهم است که اهدافی را تعیین کنید که چالش برانگیز، مشخص، قابل اندازه گیری و همسو با ارزش های شخصی شما باشند. بدون هدف، یادگیری و خودسازی، تعجب می کنید که چرا همه چیز هرگز تغییر نمی کند؟

تسلیم ترس:

ترس یک احساس پایدار است که تخیل شما را تقویت می کند، اما آیا می توانید انتخاب کنید که فردی ترسناک باشید یا نه؟ افراد شاد این را بهتر از هر چیز دیگری می دانند.

رهایی از زمان حال:

گذشته و آینده نیز مانند ترس، محصول ذهن ماست. هیچ احساس گناهی نمی تواند گذشته را تغییر دهد و هیچ نگرانی نمی تواند آینده را شکل دهد. افراد شاد این را می دانند، بنابراین روی زمان حال تمرکز می کنند.

ادامه مطلب  از کجا بفهمم شوهرم دوستم داره؟

گذشته خود را بپذیرید اگر با گذشته خود کنار نیایید، هرگز شما را رها نمی کند و آینده شما را تحت تاثیر قرار می دهد. افراد شاد می دانند که تنها دلیل خوب برای نگاه کردن به گذشته این است که ببینیم چقدر جلو آمده ایم. عدم اطمینان آینده را بپذیرید و انتظارات غیر ضروری را در ذهن خود قرار ندهید.

احساس ضعف و خستگی:

بسیاری از مردم به دلیل عدم مراقبت از خود احساس ناراحتی می کنند. آنها از کاری به شغل دیگر می روند، جای تعجب نیست که در نهایت خسته می شوند و از کاری که انجام می دهند لذت نمی برند.

حتما ببینید

رفیق بازی همسر در زندگی مشترک

همسر رفیق بازتان را اینگونه مرد زندگی کنید

رفیق بازی شوهر در زندگی مشترک و آنچه شما باید انجام دهید یکی از مشکلاتی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *