چگونه بفهمیم ریزش مو طبیعی است

قرص فولیک اسید برای ریزش مو

اسید فولیک با افزایش تولید گلبول های قرمز خون به تغذیه بهتر و تامین اکسیژن فولیکول مو کمک می کند و به حفظ سلامت و رشد مو کمک می کند.
اسید فولیک یا فولات یکی از مواد مغذی مورد نیاز برای رشد بهتر مو است که علاوه بر تقویت مو، به تولید گلبول های قرمز و سلول های بدن کمک می کند و برای رشد و سلامت مو و ناخن ضروری است.

از فواید اسید فولیک برای مو می توان به افزایش تراکم مو، درخشندگی مو و جلوگیری از سفید شدن مو اشاره کرد.

 

اسید فولیک چیست؟

اسید فولیک شکل مصنوعی ویتامین B9 یا فولات است و عملکرد مشابهی دارد. شما می توانید این ویتامین را با مصرف مکمل ها، مولتی ویتامین ها، حبوبات و سبزیجات با برگ های تیره دریافت کنید.

فواید اسید فولیک برای مو

فولات نقش مهمی در تولید گلبول‌های قرمز دارد که به اندازه گلبول‌های قرمز در رساندن اکسیژن و مواد مغذی به سلول‌های در حال تقسیم اهمیت دارند.

مصرف روزانه 400 میکروگرم اسید فولیک می تواند فواید زیادی برای تارهای مو داشته باشد، از جمله.

 

افزایش رشد مو: اسید فولیک از کراتینه شدن مو در طول رشد پشتیبانی می کند و باعث صاف شدن موها می شود. فولات به متابولیسم مواد مغذی و جذب بهتر آنها در بدن کمک می کند تا فولیکول های مو بهتر بتوانند مواد مغذی لازم را جذب کرده و موهایی با ساقه های سالم و صاف تر تولید کنند.

 

جلوگیری از رشد موهای خاکستری: اسید فولیک می تواند به تثبیت گلبول های قرمز غنی از اکسیژن کمک کند کمبود اسید فولیک در بدن منجر به بیماری به نام کم خونی مگالوبلاستیک می شود که در آن تولید گلبول های قرمز خون به طور غیر طبیعی افزایش می یابد و باعث تغییر رنگدانه مو می شود.

ادامه مطلب  تراشیدن موی سر خانم ها مو را پرپشت می کند؟

چگونه بفهمیم ریزش مو طبیعی است

پیشگیری از ریزش مو: کمبود اسید فولیک در بدن باعث می شود که بدن به این مقادیر محدود به اندام های مهم تری برسد و مو دچار کمبود و ریزش شود.

 

افزایش تراکم مو: کمبود فولات باعث کاهش تکثیر سلولی در فولیکول مو و در نتیجه نازک شدن موها می شود. از آنجایی که اسید فولیک تقسیم سلولی را سرعت می بخشد، می تواند به رشد مو کمک کند.

 

تحقیقات علمی نشان می دهد که این ویتامین رشد سلول های سالم را افزایش می دهد، بنابراین محرک بسیار مناسبی برای رشد طبیعی مو خواهد بود، اگرچه سطح فولات در افراد مبتلا به طاسی لکه دار یا آلوپسی آره آتا پایین است.

 

افزایش درخشندگی مو: مقدار متعادل فولات در بدن باعث می شود که به طور متناسب در سراسر بدن پخش شود و در نتیجه مو زیباتر و براق تر به نظر برسد.

نحوه استفاده از اسید فولیک برای مو

اگر موهای خاکستری می بینید، می توانید مکمل های اسید فولیک را به برنامه روزانه خود اضافه کنید.

بهترین راه برای به دست آوردن اسید فولیک یا ویتامین B9 برای بدن، مصرف غذاهای غنی از آن است

ویتامین B9 است از جمله :

  • کلم بروکلی
  • میوه ها به خصوص مرکبات
  • فلفل دلمه
  • لوبیا سبز
  • فلفل قرمز
  • اسفناج
  • سبزیجات با برگ تیره
  • حبوبات به خصوص نخود
  • تخم مرغ
  • آجیل ها
  • غلات کامل
  • گوشت

البته باید در نظر داشته باشید که جایگزینی مکمل های غذایی و غذاهای غنی شده هرگز نتایج مطلوبی مانند مصرف منابع غذایی طبیعی را به همراه نخواهد داشت.

ادامه مطلب  درمان خانگی آفتاب سوختگی و تیرگی پوست

اسید فولیک یکی از ویتامین های محلول در آب است و به همین دلیل باید روزانه مصرف شود، این مقدار را می توانید با مصرف ویتامین B کمپلکس، ویتامین های دوران بارداری و شیردهی یا شربت های مولتی ویتامین دریافت کنید.

علائم کمبود شدید اسید فولیک

کمبود شدید اسید فولیک می تواند منجر به کم خونی ناشی از کمبود فولات یا کم خونی مگالوبلاستیک شود که علائم آن عبارتند از:

– سردرد

– تحریک پذیری

– رنگ پریدگی پوست

– تغییر رنگ موها و ناخن ها

– خستگی شدید

– احساس درد در دهان

– کم پشت شدن موها

 

عوارض مصرف زیاد اسید فولیک

اگرچه مصرف مکمل های اسید فولیک برای افرادی که دچار کمبود این ویتامین هستند ضروری است و می توانند با مصرف مکمل ها نیاز روزانه 400 میکروگرم را تامین کنند، اما مصرف بیشتر از این میزان رشد سریع مو را تضمین نمی کند.

همانطور که کمبود اسید فولیک می تواند برای سلامتی مضر باشد، مصرف بیش از حد آن نیز می تواند با عوارضی مانند:

  • سردرد
  • خارش پوست
  • حالت تهوع

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *