آیا شستن موها با تاید بی خطر است؟

شستن مو با تاید خوب یا بد؟

اثرات شستن مو با تاید یا پودر شوینده مضر است یا مفید؟ در مواردی مثل شپش موثر است اما آیا معتقدید شستن آن باعث ضخیم شدن موها می شود؟ این مقاله را در ادامه مطلب دنبال کنید…

چرا شستن مو با تاید در گذشته طرفداران زیادی داشت؟

دلایلی استفاده از شوینده مو را بسیار پرطرفدار می کند، تاید یا پودر شوینده یکی از این فرآورده هاست که طبق برخی ادعاها تاثیر مثبتی بر رشد و ضخامت مو دارد، در همین راستا در این مقاله به بررسی علت شستن مو می پردازیم. با جزر و مد در

شوینده تاید برای موی سر

تاید پودر لباسشویی است که برای شستن لباس ها با دست یا ماشین استفاده می شود که می توان این کار را انجام داد اما در گذشته به غیر از شستن لباس برای شستن مو نیز استفاده می شد که در ادامه توضیح داده خواهد شد.

فواید و عوارض پودر شستشو برای مو چیست؟

آیا شستن موها با تاید بی خطر است؟

دلیل استفاده زیاد از تاید در گذشته برای مو

در گذشته عدم در دسترس بودن و تنوع مواد شوینده، موثر بودن آن در از بین بردن شپش (به دلیل پخش گسترده آن) و قدرت پاک کنندگی بالای آن باعث شده بود که این شوینده برای شستشوی مو نیز استفاده شود.

حتی برخی معتقدند شستن مو باعث براق و ضخیم شدن موها می شود، بنابراین با توصیه افراد به استفاده از تاید، از این شوینده برای شستن مو نیز استفاده می شود، ضمن اینکه تاثیر مو در مورد موهای پرپشت باید مورد اطمینان باشد.

آزمایشات و تحقیقات انجام شده و اگر مصرف این ماده در برخی افراد اثرات مثبتی داشته باشد به این معنی نیست که مصرف طولانی مدت آن بدون عوارض خاصی خواهد بود.

ادامه مطلب  تراشیدن موی سر خانم ها مو را پرپشت می کند؟

عوارض شستن مو با تاید

اسیدیته تاید با پوست سر سازگار نیست و شستشوی مداوم با تاید باعث خشکی و زبری موها می شود، ایجاد حساسیت و التهاب پوست سر از دیگر عوارض استفاده از شوینده برای شستن مو است.

شامپوها و سرشویه ها با فرمول ها و ترکیبات خاص خود با ویژگی های مو و پوست سر سازگاری کامل دارند و ضمن پاکسازی کامل مو از چربی و آلودگی، بسیاری از نیازهای پوست و مو را برطرف می کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *