لگد زدن زیبایی جنین از چند ماهگی شروع میشود

لگد زدن زیبایی جنین از چند ماهگی شروع میشود؟

تعداد و نوع حرکات و لگدهای جنین برای برخی از مادران باردار بسیار نگران کننده است. گاهی احساس می کنند جنینشان کمی حرکت می کند و گاهی به خاطر حرکات زیاد و عجیب جنین احساس اضطراب می کنند.

حرکات طبیعی جنین در دوران بارداری بسیار متفاوت خواهد بود. در این مقاله می توانید با حرکات جنین در رحم بیشتر آشنا شوید تا از نگرانی شما کاسته شود.

حرکات طبیعی جنین

کلمه لگد زدن توصیف زیبایی از لحظه ای است که مادر برای اولین بار جنین را در شکم خود احساس می کند. حرکات اولیه احساس عجیبی دارد. انگار پروانه ای کوچک به طور تصادفی بال هایش را در رحم تکان می داد.

لگد زدن جنین معمولا بین هفته 16 تا 25 بارداری اتفاق می افتد. اگر قبلا بارداری داشته اید، ممکن است این حرکات را زودتر احساس کنید.

لازم به ذکر است که بعد از اینکه حرکات اولیه را احساس کردید، تا هفته بیست و پنجم بارداری نیازی به احساس هر روز این حرکات ندارید، اما بعد از هفته بیست و پنجم بارداری، اگر یک روز حرکات جنین را احساس نکنید، باید با پزشک تماس بگیرید

پس از هفته بیست و هشتم بارداری، جنین باید حداقل شش بار در ساعت در طول روز حرکت کند، اما این بدان معنا نیست که جنین باید شش بار در هر ساعت از شبانه روز حرکت کند.

جنین می تواند بخوابد، اما باید هر روز یک ساعت فعالیت داشته باشد که در طی آن مادر شش حرکت جداگانه را احساس کند. توقف حرکات جنین می تواند نشانه خطر باشد. ممکن است بند ناف به دور جنین پیچیده شود یا مایع آمنیوتیک خیلی کم باشد.

ادامه مطلب  خوردن لبنیات در بارداری

این عوارض می توانند بسیار جدی باشند. اگر حرکات طبیعی جنین را احساس نمی کنید، مقداری آب میوه بنوشید و به مدت یک ساعت به پهلوی چپ دراز بکشید و به فعالیت جنین توجه کنید.

اگر شش حرکت مختلف یا نبض را در آن ساعت احساس نکردید، به پزشک خود اطلاع دهید.

لگد زدن زیبایی جنین از چند ماهگی شروع میشود

احساس حرکات جنین

هر جنینی شخصیت منحصر به فرد خود را دارد و گاهی این مشکل در رحم مادر نیز قابل مشاهده است.

بسیاری از زنان باردار نگران این هستند که در دوران بارداری فعلی خود نسبت به بارداری های قبلی حرکت کمتر یا بیشتر احساس کنند یا اینکه نوزاد دوستشان دائماً حرکت می کند در حالی که کودک آنها فقط کمی بعد از شام حرکت می کند.

جای نگرانی نیست، زیرا داشتن یک ساعت فعال در روز به این معنی است که حرکات جنین طبیعی است. درک مادر از حرکت جنین به عوامل مختلفی بستگی دارد که یکی از آنها ممکن است محل جفت باشد.

هنگامی که جفت به قسمت جلوی رحم متصل می شود، مانعی بین مادر و جنین ایجاد می کند و حرکات جنین به سختی قابل احساس است.

به همین دلیل، مادری که در اوایل بارداری قبلی متوجه حرکات جنین شده بود، ممکن است در بارداری بعدی خیلی دیر این حرکات را احساس کند.

یکی دیگر از عوامل موثر برای حس کردن حرکات جنین وزن مادر است. اگر وزن اضافه یا لایه های چربی اضافی در شکم مادر وجود داشته باشد، احتمالا حرکات جنین را به سختی احساس می کند.

در مواردی که علاوه بر اضافه وزن، جفت در جلوی رحم قرار می گیرد، ممکن است مادر اصلا متوجه این حرکات نشود. در چنین مواردی، پزشک به طور مرتب به ضربان قلب جنین گوش می دهد تا سلامت جنین را بررسی کند.

ادامه مطلب  چه کارهایی باعث پاره شدن کیسه اب میشود؟

حرکات عجیب جنین

حرکات موزون که هر چند ثانیه یک بار اتفاق می افتد احتمالاً به دلیل سکسکه جنین است. این می تواند در برخی موارد هشدار دهنده باشد، اما در واقع بخشی از مراحل طبیعی رشد جنین و نشانه ای از سلامت آن است.

برخی از مادران نگران این هستند که مثلاً جنین آنها معمولاً در شب حرکت می کند، اما امروز این حرکت در روز اتفاق افتاده است. نوزاد در شکم مادر برنامه حرکتی مشخصی ندارد.

نکته مهم داشتن ساعت فعال در روز یا شب است. این حرکات نباید هر روز در ساعت معینی تکرار شوند.

با پیشرفت بارداری و رشد جنین و در نتیجه باریک شدن فضای جنین، ممکن است از شدت حرکات کاسته شود. در این حالت کودک همچنان فعال است، اما نمی تواند برخی از حرکات شدید گذشته را انجام دهد.

در سه ماهه سوم، برخی از لگدهای جنینی که احساسات مادرانه شما را در مراحل اولیه بارداری بیدار می کند، به ضربات دردناکی تبدیل می شود که در ساعت سه نیمه شب چشمان خواب آلود شما را آب می کند.

واقعا هیچ راهی برای کاهش درد ناشی از این حرکات جنین وجود ندارد. همانطور که هر بارداری منحصر به فرد است، حرکات جنین نیز ویژگی های خاص خود را دارد، بنابراین سعی نکنید بارداری فعلی خود را با بارداری های قبلی مقایسه کنید.

باید بدانید که عوامل مختلفی بر فعالیت جنین شما تاثیر می گذارد. به یاد داشته باشید، اگر کودک شما در طول روز به اندازه

کافی لگد نمی زند، با پزشک خود تماس بگیرید و این موضوع را با او در میان بگذارید.

ادامه مطلب  خوردن لبنیات در بارداری

منبع: مادرشو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *