رفتار با برادر شوهر چگونه باید باشد؟

رفتار با برادر شوهر چگونه باید باشد؟

چگونه با برادر شوهر رفتار کنیم؟ یکی از سخت ترین روابطی که برقرار می کنیم با خانواده همسر است. در خانواده زن، خواهر شوهر نامحرم نیست، بنابراین عروس خانواده می تواند با او رابطه صمیمی داشته باشد و او را خواهر خود بداند.

اما برادر شوهر اینطور نیست و باید حد و مرزها را در رابطه رعایت کرد.

رابطه زن با برادر شوهرش از خطوط قرمز اسلام است. برادر شوهر محرم محسوب نمی‌شود و مانند سایر نامحرمان، هر نوع دوستی، رابطه جنسی و عاطفی با برادر شوهر در شرع حرام است و مجازات اخروی را در پی خواهد داشت.

 

در برخی خانواده ها به دلیل عدم آگاهی از احکام و مسائل دینی و یا به دلیل بی اهمیتی احکام الهی رابطه محرم و نامحرم شکل دیگری به خود می گیرد و حرمت و فاصله بین دو نفر محرم نبودن از نظر شرعی حذف می شود.

این امر در اسلام حرام است و به فردی که با فرد مجرد رابطه دارد، عذاب الهی وعده داده شده است.

برای حفظ روابط خانوادگی با آنها رعایت چند نکته می تواند موثر باشد:

حفظ حریم ها

انسان همیشه خدا را در نظر دارد; در حالات چهره و رفتارش مراقب است که دیگران را تحقیر و تمسخر نکند. و دیگر این که باید مراقب باشد که مقدسات را که باید رعایت کند یا خیر.

ما باید مراقب باشیم که هر کاری که انجام می دهیم در چارچوب قانون و حریم خصوصی باشد.

 

به شخصیت آنها احترام بگذارید

در روابط باید مراقب بود که شخصیت دیگری را تحقیر نکنید، آبروی او را نبرید و پشت سر او بدگویی نکنید. و همینطور سعی کنیم زود با کسی قهر نکنیم، اگر دید که دیگری عیب و خصلت بدی دارد، در تذکر بسیار حسابگر و دقیق باشیم، مثلاً اگر ببیند فلانی است.

ادامه مطلب  خرید بهترین مدل دامن پلیسه [150+ [جدید]

در غیبت دیگران ابتدا جنبه های مثبت خود را بیان کند و خوبی های خود را بیان کند و سپس به طور غیرمستقیم به او اطلاع دهد که کاری که انجام داده اشتباه بوده است.

رفتار با برادر شوهر چگونه باید باشد؟

وقتی انسان زندگی مشترک را شروع می کند، وارد بهترین نهاد شده است که مقدس ترین نهاد است. زن و شوهر باید زندگی خود را بر اساس تفاهم و احترام به یکدیگر تنظیم کنند و باعث ناراحتی دیگران نشوند.

یکی از مواردی که باید به آن توجه کرد این است که احترام متقابل به خانواده در واقع احترام به شریک زندگی شماست.

جلب محبت و توجه آنها

انسان موجودی اجتماعی است، برای برآوردن نیازهایش به دیگران نیاز دارد، پس باید طوری زندگی کند که دل دیگران را نسبت به خودش آزار ندهد و همیشه با رفتار خوبش مورد محبت دیگران قرار گیرد.

با مردم چنان رفتار کن که از حضور تو شادی کنند و در غیبت از احوال تو جویا شوند و پس از مرگت از فقدان تو اندوهگین شوند.

 

بله، کسی که می بخشد، کینه ای ندارد، برای دیگران دعا می کند، عذرخواهی دیگران را می پذیرد، به دیگران احترام می گذارد، مهربان است، زندگی پر از شادی را برای خود ایجاد کرده است.

 

با مردم طوری رفتار کن که دوست داری با تو رفتار شود. آنچه را برای خود می پسندی، برای دیگران نیز می پسندی و آنچه را برای خود نمی پسندی، برای دیگران نیز نپسندی.

منبع: بیتوته

حتما ببینید

توصیه مردی که به راحتی ثروتمند شد

راهکاری برای میلیارد شدن (بک لینک)

تشخیص میلیاردرها از افرادی که صرفاً دارای ثروت قابل توجهی هستند دشوار است. زیرا وقتی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *