۳۰ کار که قبل از ۳۰ سالگی باید انجام دهید

قبل از 30 سالگی این کارها را انجام دهید

با افزایش سن، زندگی ما به طرز چشمگیری تغییر می کند. با بزرگتر شدن، متوجه می شویم که بسیاری از کارها در زندگی به دلیل عدم برنامه ریزی نمی توانیم انجام دهیم. وقتی وارد دهه سوم زندگی خود می شوید، همه چیز تغییر می کند.

دیگه نمیتونی مثل قبل بیخیال باشی. شما باید یاد بگیرید که مسئولیت پذیر باشید و زندگی را جدی تر بگیرید. قبل از اینکه وارد دهه سوم زندگی خود شوید، چند کار اساسی وجود دارد که باید انجام دهید.

در مطلبی که امروز در دیجی کالا مگ برای شما آماده کرده ایم، 30 کار مهمی را که باید قبل از 30 سالگی انجام دهید را فهرست می کنیم. برای آشنایی بیشتر با این آثار تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

1. درباره سابقه خانوادگی خود بیشتر بدانید

در حالی که هنوز در دهه دوم زندگی خود هستید، سعی کنید در مورد سابقه خانوادگی خود اطلاعات بیشتری کسب کنید. در آغاز دهه دوم زندگی تان همیشه مشغول بودید و حتی وقت نداشتید سرتان را بخراشید.

اکنون بهترین زمان برای تحقیق در مورد سابقه خانوادگی است. در این زمینه می توانید از پدر و مادر، پدربزرگ و مادربزرگ، خاله، عمو و عمو و پسر عموی خود کمک بگیرید.

با انجام این کار، ممکن است اطلاعات جالبی در مورد خانواده خود به دست آورید.

به عنوان مثال، دریابید که پدربزرگ و مادربزرگ شما در کجا بزرگ شده و زندگی می کنند. اگر می توانید به آنجا سفر کنید و با فرهنگ مردم آن منطقه بیشتر آشنا شوید. دانستن سابقه خانوادگی بسیار مهم است.

2. من تنها سفر می کنم

مردم کشورهای مختلف در جوانی زیاد به تنهایی سفر می کنند، اما متاسفانه در ایران این مشکل چندان رایج نیست. اکنون که به 30 سالگی نزدیک شده اید، فرصت خوبی است که به تنهایی سفر کنید.

بعد از 30 سالگی زندگی به قدری پیچیده می شود و آنقدر درگیر مشکلات مختلف می شوید که احتمالاً فرصت سفر به تنهایی را ندارید.

به همین دلیل قبل از 30 سالگی بهترین زمان برای آن است. سفر به تنهایی به شما کمک می کند از منطقه راحتی خود خارج شوید. با این کار جنبه جدیدی از خود را کشف خواهید کرد که قبلاً از آن آگاه نبودید.

سفر به تنهایی فرصتی برای تفکر، کشف توانایی ها، نقاط قوت و ضعف است. مطمئناً وقتی به تنهایی سفر می کنید، با چالش ها و مشکلاتی مواجه می شوید که حتی فکرش را هم نمی کردید.

در اینجا به توانایی های پنهان خود در حل مشکلات مختلف پی می برید.

سفر به تنهایی نیز می تواند فرصت خوبی برای رویارویی با ترس هایی باشد که در تمام زندگی شما را آزار داده است. وقتی به تنهایی سفر می کنید، اگر مشکلی پیش بیاید، ممکن است کسی نباشد که به شما کمک کند.

باعث می شود یاد بگیرید روی پای خود بایستید و به خودتان تکیه کنید. به طور خلاصه، سفر به تنهایی می تواند یک تجربه غوطه ور باشد که خودآگاهی شما را افزایش می دهد. توصیه می کنیم قبل از 30 سالگی از سفر مستقل غافل نشوید.

3. حداقل یک بار در شهر دیگری زندگی کنید

زندگی در شهر دیگری ممکن است دشوار به نظر برسد، اما هر از چند گاهی باید این کار را انجام دهید.

می توانید در شهر دیگری تحصیل کنید یا کار پیدا کنید. همچنین می توانید مدتی را در تعطیلات در شهر دیگری بگذرانید.

می توانید در کلاس طراحی یا موسیقی شرکت کنید و لحظات خوشی را برای خود رقم بزنید. وقتی برای زندگی به شهر دیگری می روید،

باید از صبح تا شب هر کاری را که انجام می دهید برنامه ریزی کنید که می تواند مسئولیت بزرگی برای شما باشد و به مسئولیت پذیری شما کمک کند.

4. پس انداز پول را شروع کنید

شاید فکر کنید برای شروع پس انداز خیلی زود است، اما باید به شما بگوییم که اکنون بهترین زمان برای انجام این کار است. پس انداز پول هیچ اشکالی ندارد و هر چه زودتر این کار را انجام دهید برای آینده شما بهتر است.

هیچ کس نمی داند در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد. پس بهتر است همیشه مقداری پس انداز برای استفاده در مواقع ضروری داشته باشید.

مهم نیست چقدر پول پس انداز می کنید، فقط این کار را انجام دهید. مقداری پول در بانک پس انداز کنید یا مقداری از پول خود را برای خرید طلا یا دلار خرج کنید.

به خاطر داشته باشید که اگر در حال پس انداز هستید، ارزش پول شما به مرور زمان کاهش می یابد. خرید طلا و دلار نیز خطرات خود را دارد.

بهترین کار این است که تحقیقات خود را انجام دهید و با افراد متخصص در این زمینه مشورت کنید و سپس بهترین تصمیم را بگیرید.

5. ورزش مورد علاقه خود را یاد بگیرید

آیا به ورزش علاقه دارید اما همیشه به دلایل مختلف از جمله کمبود وقت، ترس از شکست و غیره از انجام آن اجتناب کرده اید؟ قبل از سی سالگی، با ترس های خود روبرو شوید و شروع به یادگیری ورزش مورد نظر خود کنید.

فرقی نمی کند که فعالیت مورد علاقه شما بانجی جامپینگ باشد یا چتربازی، در هر صورت باید ترس خود را پشت سر بگذارید، خود را به دست مربیان حرفه ای رشته مربوطه بسپارید و تجربه ای هیجان انگیز و منحصر به فرد را برای خود رقم بزنید.

مطمئن باشید بعد از این تجربه زندگی شما بسیار زیباتر خواهد شد. با انجام این کار در زمانی که صاحب فرزند می شوید، می توانید این خاطره هیجان انگیز را با کودک خود به اشتراک بگذارید و به او کمک کنید تا بهتر بر ترس های خود غلبه کند.

ادامه مطلب  با شوهر بی مسئولیت چه کنم؟

6. عادت های بد خود را کنار بگذارید

قبل از اینکه وارد دهه سوم زندگی خود شوید، باید لیستی از عادات بد خود تهیه کنید و ذره ذره آنها را اصلاح کنید.

عادات بد می تواند شامل خوردن یک رژیم غذایی ناسالم، نداشتن خواب کافی، سیگار کشیدن، تماشای بیش از حد تلویزیون یا ورزش نکردن باشد. سعی کنید با اصلاح عادت های بد خود تغییرات مثبتی در زندگی خود ایجاد کنید.

یک سبک زندگی سالم را در پیش بگیرید و عادات خوب را تقویت کنید.

شاید عادت بد شما این باشد که همچنان دروغ می گویید یا در امور شخصی دیگران دخالت می کنید، حتی اگر لازم نباشد.

مطمئن باشید هر چه سن شما بالاتر می رود، ترک عادت های بد سخت تر می شود. پس همین الان این کار را شروع کنید. هر از چند گاهی روی یکی از عادات بد خود تمرکز کنید و شروع به جایگزینی آن با یک عادت خوب کنید.

7. شروع به تمرین کنید

کسانی که علیرغم سنشان اندامی خوش اندام دارند، همان افرادی هستند که از سنین پایین ورزش می کنند و از رژیم غذایی سالم پیروی می کنند. اگر شرایط لازم را دارید برای انجام ورزش به یک باشگاه خوب بروید.

شما همچنین می توانید در خانه تمرین کنید. حتی برای 20 تا 30 دقیقه پیاده روی سریع داشته باشید. در هر صورت ورزش هر روز را فراموش نکنید.

علاوه بر ورزش، چیزهای دیگری نیز وجود دارد که به تناسب اندام شما کمک می کند. به عنوان مثال رژیم غذایی در این زمینه نقش مهمی دارد. اگر عادت به پرخوری دارید، برنامه کالری شماری را روی تلفن همراه خود نصب کنید تا بتوانید میزان کالری دریافتی خود را در طول روز پیگیری کنید.

تا جایی که امکان دارد کمتر بیرون غذا بخورید و در عوض غذاهای سالم و متنوع در خانه تهیه کنید. در اینترنت جستجو کنید و با امتحان دستور العمل های مختلف خود را به چالش بکشید.

هر روز بدون بهانه ورزش کنید. شگفتی های یوگا و مدیتیشن را نادیده نگیرید. همه این فعالیت ها نه تنها به کاهش وزن کمک می کنند، بلکه اثرات قابل توجهی در حفظ جوانی دارند.

8. یک زبان خارجی یاد بگیرید

افرادی که چندین زبان مختلف را روان صحبت می کنند برای اکثر مردم جذاب هستند. چه خوب می شد اگر فرانسوی یا اسپانیایی صحبت می کردید.

یادگیری یک زبان جدید یک چیز بسیار جالب و هیجان انگیز است که می تواند شما را به فردی جذاب تبدیل کند.

یادگیری یک زبان خارجی شما را با فرهنگ مرتبط با آن زبان آشنا می کند، درهای جدیدی را به روی شما باز می کند و به شما امکان می دهد دایره ارتباطات خود را گسترش دهید.

هر چه سن شما بالاتر می رود، یادگیری یک زبان جدید سخت تر می شود. به همین دلیل است که باید این شغل را قبل از 30 سالگی شروع کنید.

9. کالای گران قیمتی را که همیشه می خواستید بخرید

کم کم به پایان دهه دوم زندگی خود نزدیک می شوید. حالا که درآمد نسبتا خوب و ثابتی دارید، فکر نمی کنید وقت آن رسیده که چیزی را که همیشه آرزویش را داشتید بخرید و به خودتان هدیه ای ارزشمند بدهید؟

شما برای مدت طولانی سخت کار کرده اید، پس سزاوار این هستید که پول خود را برای چیزی که دوست دارید خرج کنید. با خرید ساعت یا کیفی که همیشه دوستش داشته‌اید، برای تمام زحمتی که کشیده‌اید به خودتان پاداش دهید.

به یک رستوران شیک بروید و از غذاهای مورد علاقه خود پذیرایی کنید. برای خود یک جلسه ماساژ رزرو کنید. با انجام آن کار دلخواه یا خرید آن وسیله ای که می خواستید، خلق و خوی شما بسیار تغییر خواهد کرد.

10. توهین را کنار بگذارید

اکنون که به 30 سالگی نزدیک شده اید، باید کینه را کنار بگذارید. فکر کردن به کارهای بدی که در گذشته کسی با شما انجام داده کمکی به شما نمی کند و فقط باعث می شود احساس بدی داشته باشید.

همچنین زندگی شما را پر از انرژی منفی می کند. پس نارضایتی و عصبانیت را کنار بگذارید و زندگی خود را پر از احساسات مثبت کنید.

به کارهای خوبی که اطرافیان برای شما انجام داده اند فکر کنید و روی چیزهای منفی که در گذشته اتفاق افتاده تمرکز نکنید.

11. عذرخواهی را یاد بگیرید

عذرخواهی مهارتی است که متاسفانه همه آن را نمی دانند. اگر هنگام اشتباه عذرخواهی نکردید، وقت آن است که آن را تمرین کنید.

این کار را از امروز شروع کنید و اگر کار اشتباهی انجام داده اید، عذرخواهی کنید و برای جبران اشتباهی که مرتکب شده اید اقدام کنید.

مطمئن باشید این کار خدشه ای به حیثیت شما وارد نمی کند! اعتراف به اینکه اشتباه کرده اید سخت است، اما اگر اشتباهات خود را بپذیرید، دیگران بیشتر به شما احترام خواهند گذاشت.

12. فهرستی از کتاب های خواندنی تهیه کنید

خواندن را به عادت تبدیل کنید. فهرستی از کتاب هایی که باید قبل از 30 سالگی بخوانید تهیه کنید و شروع به خواندن آنها کنید. قبل از خواب یا در اتوبوس یا مترو چند صفحه بخوانید.

خواندن فواید زیادی دارد که از آن جمله می توان به افزایش خلاقیت، بهبود مهارت های ارتباطی، افزایش هوشیاری و یادگیری اطلاعات جدید اشاره کرد.

ادامه مطلب  چرا هیچی خوشحالم نمیکنه؟

13. سریال مورد علاقه خود را تماشا کنید

تماشای سریال Friends یا Game of Thrones را که همیشه دوست داشتید به طور کامل تماشا کنید، شروع کنید. شما همیشه سرتان شلوغ بود و هیچ وقت فرصت نشد یک سریال زیبا را به درستی تماشا کنید. اکنون زمان خوبی برای انجام آن است. تمام قسمت های سریال مورد علاقه خود را دانلود کنید و شروع به تماشای آن کنید.

14. قبل از 30 سالگی یک دوست صمیمی پیدا کنید

داشتن دوستان زیاد لازم نیست، کافی است یک یا دو دوست واقعی در کنار خود داشته باشید. هرکسی باید کسی را در زندگی خود داشته باشد که بتواند به راحتی درد دل خود را با او در میان بگذارد.

دوستی که همیشه در کنار شماست و شما را از صمیم قلب دوست دارد. قبل از اینکه 30 ساله شوید، یک دوست خوب پیدا کنید و مدتی را با او بگذرانید.

15. دست از پشیمانی بردارید

«چرا این کار و آن را نکردم؟ چرا با کسی دوست شدم؟ چرا پولم را در فلان جا سرمایه گذاری کردم؟” مدام این سوال ها را از خود می پرسی و از اشتباهاتی که در گذشته مرتکب شده پشیمان می شوی، کافی است به اشتباهات خود پی ببری و آنها را تکرار نکنی، پشیمانی کمکی به تو نمی کند.

با افزایش سن دانش شما افزایش می یابد و احتمال اینکه تصمیمات عاقلانه تری بگیرید بیشتر می شود. از اشتباهات گذشته خود درس بگیرید و آنها را فراموش کنید. گذشته را رها کنید و روی حال تمرکز کنید. اگر به گذشته فکر کنید، حال را از دست خواهید داد. .

16. آشپزی را به صورت حرفه ای یاد بگیرید

اگر مهارت خاصی در آشپزی ندارید، قبل از 30 سالگی طرز تهیه انواع غذاهای خوشمزه را یاد بگیرید. دوستان و اعضای خانواده خود را با مهارت های آشپزی خود شگفت زده کنید.

برای شرکت در کلاس آشپزی نیازی به پرداخت هزینه ندارید. برای بهبود مهارت های آشپزی خود می توانید از ویدیوهای یوتیوب و اینستاگرام کمک بگیرید.

وقتی یک حرفه ای آشپزی شدید، عزیزان خود را برای ناهار یا شام دعوت کنید و آنها را با غذاهای خوشمزه و جدید هیجان زده کنید. یادگیری آشپزی یک امر ضروری است.

مطمئن باشید که آشپزی روحیه شما را بهبود می بخشد و سطح استرس شما را کاهش می دهد.

۳۰ کار که قبل از ۳۰ سالگی باید انجام دهید

17. از زندگی برای دیگران دست بردارید

آیا قبل از اینکه لباس بپوشید، صحبت کنید یا کاری انجام دهید، روی آنچه دیگران در مورد شما فکر می کنند تمرکز می کنید؟ اگر چنین است، باید این عادت بد را در اسرع وقت اصلاح کنید.

سلیقه خود را در اولویت قرار دهید و به ایده ها و نظرات خود اهمیت بیشتری دهید. اگر می خواهید قبل از هر کاری به آنچه دیگران در مورد شما فکر می کنند توجه کنید، زندگی برای شما سخت خواهد شد.

برای خود ارزش بیشتری قائل باشید و کمتر به نظرات دیگران اهمیت دهید.

18. زندگی برای فضای مجازی را متوقف کنید

شما بیشتر عمرتان به اینستاگرام و فیس بوک معتاد بوده اید و مشکل چندانی برای شما ایجاد نکرده است، اما اکنون که به 30 سالگی نزدیک شده اید، باید زمان آنلاین بودن خود را تا حد امکان کاهش دهید.

نیازی نیست که با ارسال پست در شبکه های اجتماعی به همه بگویید که چه می خورید، کجا می روید و هر کاری که انجام می دهید. از فضای مجازی به درستی استفاده کنید. ارسال سلفی، لایک و فالوور نباید اولویت شما در این سن باشد.

19. یاد بگیرید که از خودتان راضی باشید

با خودت در صلح هستی یا در جنگ؟ از خود راضی بودن بسیار مهم است. اگر از این به بعد با خودتان در آرامش هستید، مطمئناً بعد از 30 سالگی زندگی آرام و خوبی خواهید داشت. حقیقت را بپذیرید و فریب دروغ های مسخره را نخورید.

خودت را با تمام نقاط قوت و ضعفت دوست داشته باش. زندگی شما با دیگران متفاوت است، پس خودتان را با دیگران مقایسه نکنید.

دریابید که در زندگی به دنبال چه هستید. یک سری اهداف تعیین کنید و برای رسیدن به آنها تلاش کنید. سعی کن بهترین خودت باشی

20. من به کنسرت می روم

وقتی پست های کنسرت خواننده مورد علاقه خود را در اینستاگرام می بینید، آرزو می کنید که به کنسرت او بروید؟ لازم نیست تا آخر عمر پشیمان باشید.

شما اکنون در مرحله ای از زندگی هستید که در آن پول کافی دارید. پس دریغ نکنید و در کنسرتی که همیشه آرزویش را داشتید شرکت کنید.

حضور در کنسرت خواننده مورد علاقه تان می تواند یکی از مهم ترین و جالب ترین اتفاقات زندگی شما قبل از 30 سالگی باشد. این تجربه فوق العاده هیجان انگیز را از دست ندهید.

21. برنامه مالی داشته باشید

قبل از اینکه 30 ساله شوید، باید عادات مالی خوب را شناسایی کرده و در خود پرورش دهید. از هدر دادن پول خودداری کنید و خرج کردن هوشمندانه را به یک عادت تبدیل کنید. درآمد و هزینه های خود را پیگیری کنید.

سعی کنید منابع درآمدی متعددی داشته باشید. درآمد و هزینه های خود را هر ماه ثبت کنید و سعی کنید درآمد خود را افزایش دهید و هزینه های خود را برای ماه بعد کاهش دهید.

همانطور که در بالا ذکر شد، مطمئن شوید که مقداری از درآمد خود را برای روز ذخیره کنید.

22. شغل دوم پیدا کنید

فقط به یک منبع درآمد تکیه نکنید. شما جوان هستید و باید تا جایی که می توانید پول به دست آورید تا بتوانید در آینده راحت زندگی کنید.

ادامه مطلب  راه های خودشیرینی برای خانواده شوهر 30 راه حل تضمینی

شاید شغل فعلی که دارید درآمد خوبی ندارد و کمک زیادی به شما در رسیدن به اهدافتان نمی کند. اینجاست که اهمیت داشتن شغل دوم مشخص می شود.

این نه تنها درآمد شما را افزایش می دهد بلکه به شما کمک می کند از زمان خود بهتر استفاده کنید.

23. بر یکی از ترس های خود غلبه کنید

از چه چیزی بیشتر هراس دارید؟ آیا به تنهایی در یک کافه قهوه می نوشید؟ دست زدن به گربه یا رانندگی؟ اکنون که هنوز در دهه دوم زندگی خود هستید، از فرصت استفاده کنید و حداقل با یکی از ترس های مادام العمر خود روبرو شوید.

شجاع باشید و با ترس های خود روبرو شوید. اگر از تنها ماندن در یک کافه می ترسید یا نگران هستید، امروز به یک کافه جذاب بروید و از خودتان یک قهوه و کیک دلچسب پذیرایی کنید.

اگر از حیواناتی مثل گربه می ترسید، وقتی در خیابانی پر از گربه قدم می زنید، کم کم فاصله خود را از آنها کم کنید و به آنها نزدیک شوید. گربه ها را کم کم لمس کنید و با این موجودات زیبا دوست شوید.

24. از نوشیدن نوشابه خودداری کنید

گفتیم که باید یک سبک زندگی سالم را در پیش بگیرید. یکی از بدترین عادات غذایی مردم نوشیدن نوشابه است که ضرر زیادی برای سلامت بدن دارد. فریب نوشابه های رژیمی را نخورید زیرا آنها نیز مضر هستند.

اگر می خواهید با افزایش سن بدن خود را خوش فرم نگه دارید، باید از نوشیدن نوشابه خودداری کنید. مطالعات مختلف نشان داده است که نوشابه ها به شدت با افزایش وزن مرتبط هستند.

از دیگر اثرات مضر نوشابه می توان به افزایش قابل توجه چربی شکم، مقاومت به انسولین، افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع 2، افزایش خطر سرطان و آسیب دندان اشاره کرد. لازم نیست یکباره نوشیدن نوشابه را قطع کنید. این کار را به تدریج انجام دهید.

25. آخر هفته را با دوستان خود بگذرانید

تمام هفته کار کردی و حالا آخر هفته اینجاست. پنجشنبه، جمعه را با دوستان خود به تفریح ​​بگذرانید. تلفن همراه خود را زمین بگذارید و به جای عکس گرفتن از هر کاری که انجام می دهید از بودن با دوستان خود لذت ببرید.

غذاهای لذیذ بخورید، با هم فیلم تماشا کنید و خاطرات شیرینی را با هم تعریف کنید. گذراندن وقت با دوستان قطعا روحیه شما را بهبود می بخشد.

26. مدیتیشن می کنم

مدیتیشن می تواند استرس و اضطراب را از بین ببرد و به شما آرامش دهد. هر کسی می تواند مدیتیشن کند. حتی اگر فقط 10 دقیقه در روز مدیتیشن را تمرین کنید، باز هم از مزایای آن بهره مند خواهید شد.

از جمله خواص مدیتیشن می توان به افزایش صبر و تحمل، یافتن مهارت برای مدیریت استرس، افزایش خلاقیت، تمرکز بر زمان حال، افزایش خودآگاهی و… اشاره کرد.

جالب است بدانید که مدیتیشن به مدیریت علائم عوارضی مانند اضطراب، آسم، سرطان، درد مزمن، افسردگی، فشار خون بالا، سندرم روده تحریک پذیر، مشکلات خواب و سردردهای تنشی نیز کمک می کند.

27. سلامتی خود را جدی بگیرید

بسیاری از مواردی که در این مقاله ذکر کرده ایم به بهبود سلامت بدن کمک می کند. با افزایش سن، سلامتی شما بدتر می شود. باید تا جایی که می توانید مراقب سلامتی خود باشید و از عادات ناسالم خودداری کنید.

استرس تاثیر مخربی بر سلامت جسم و روان دارد. استرس خود را کاهش دهید و از انرژی منفی دوری کنید. غذاهای سالم و مغذی بخورید، ورزش کنید و هر کاری که شما را خوشحال می کند انجام دهید.

28. از گم شدن نترسید

سوار ماشین خود شوید و به مقصدی نامعلوم برانید. آهنگ مورد علاقه خود را در ماشین پخش کنید و از رانندگی لذت ببرید. از گم شدن در طول مسیر نترسید. از دست دادن می تواند تجربه متفاوتی برای شما باشد.

29. بدهی های خود را تسویه کنید

قبل از 30 سالگی باید تمام یا بیشتر بدهی ها و وام های خود را بپردازید و برای همیشه از شر آنها خلاص شوید. تا جایی که ممکن است بدهی را پرداخت کنید تا بتوانید در آینده پول بیشتری پس انداز کنید.

تا زمانی که بدهی هایت را پاک نکنی، مثل باری بر دوش است. بدهی های خود را در اسرع وقت پرداخت کنید.

30. خودتان را تحسین کنید

شروع کن به دوست داشتن خودت اعتماد به نفس داشته باشید و به خود افتخار کنید. تو شایسته بهترین هستی. خودتان را دست کم نگیرید و خود را دوست داشته باشید.

موفقیت های خود را جشن بگیرید، حتی اگر کوچک باشند، به جای تمرکز بر نقاط ضعف و ویژگی های منفی خود.

وقتی وارد دهه سوم زندگی خود می شوید، متوجه می شوید که زندگی متفاوت از قبل است. باید عاقلانه تصمیم بگیری و از لحظه لحظه زندگیت استفاده کنی و لذت ببری. قبل از اینکه 30 ساله شوید، باید کارهایی را انجام دهید.

در مقاله امروز لیستی از 30 کاری که باید قبل از ورود به دهه سوم زندگی خود انجام دهید را در اختیار شما قرار داده ایم.

از جمله این موارد می توان به سفر تنهایی، یادگیری زبان خارجی، یادگیری آشپزی، تماشای سریال مورد علاقه، خرید دستگاه گران قیمت، صرفه جویی در هزینه و … اشاره کرد.

به نظر شما افراد قبل از 30 سالگی چه کاری باید انجام دهند؟ از نظرات شما در بخش نظرات استقبال می کنیم.

منبع: دیجیکالا

حتما ببینید

رفیق بازی همسر در زندگی مشترک

همسر رفیق بازتان را اینگونه مرد زندگی کنید

رفیق بازی شوهر در زندگی مشترک و آنچه شما باید انجام دهید یکی از مشکلاتی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *