نحوه برخورد با مردان بی مسئولیت

با شوهر بی مسئولیت چه کنم؟

شوهر تنبل و بی مسئولیت و زندگی با او دشوار است

پایداری و طول عمر یک ازدواج موضوع مهمی است که بسیاری از زوج ها از آن غافل می شوند و زمانی که خیلی دیر شده است متوجه می شوند.

ازدواج مستلزم ارتباط و صداقت است و همچنین بدانید که زندگی شما فقط مربوط به شما نیست. اگر قبل از ازدواج فقط مسئولیت یک فرزند را بر عهده داشتید و هیچکس از شما انتظاری نداشت، باید بدانید که بعد از ازدواج این اتفاق نخواهد افتاد. شما باید مسئولیت بسیاری از امور مانند مالی، عاطفی، تربیت فرزند و … را بر عهده بگیرید. زندگی با یک مرد بی مسئولیت و بی خیال برای هیچکس خوشایند نیست.

اما بی مسئولیتی به چه معناست؟ بی مسئولیتی می تواند در مورد هر موضوعی صدق کند. مردی که بیکار است و از مشکلات مالی خانواده غافل است، زنی که برای تربیت فرزند وقت نمی گذارد یا کاری به کارهای خانه ندارد و یا حتی نداشتن روابط صمیمانه و دوستانه با همسرش از مصادیق بی مسئولیتی است.

پس جدای از شناخت مسئولیت ها و وظایف خود، در انتخاب شریک زندگی خود نیز دقت کنید. زندگی با کسی که نشانه های یک مرد غیرمسئول را دارد برای زنان بسیار دشوارتر است. به همین دلیل، در اینجا نکاتی برای مشاوره بهتر خانواده آورده شده است که به زنانی که می گویند از دست شوهر بی مسئولیت خود خسته شده اند، کمک خواهد کرد.

با شوهر بی مسئولیت چه کنم؟

 

1. صمیمی باشید

میزان صمیمیت زن و شوهر کلید حل بسیاری از مشکلات است. صمیمیت و رفتار دوستانه با یک همسر غیرمسئول می تواند تأثیر مهمی در زندگی شما داشته باشد. با این حال، به جرأت می توانم بگویم که اکثر زنانی که این مشکل را دارند، تنها با اتهام و کنایه با همسر خود رفتار می کنند. اگر همیشه به همسرتان تذکر می دهید که بیکار و بی مسئولیت هستید، بدانید که با دستان خود زندگی مشترک خود را به خطر می اندازید. زیرا این رفتار عزت نفس همسرتان را از بین می برد و باعث شرمندگی و بی ارزشی شما می شود.

ادامه مطلب  چرا هیچی خوشحالم نمیکنه؟

به جای این رفتارهای آزاردهنده سعی کنید با مهربانی و حوصله به همسرتان بفهمانید که او در قبال شما و زندگی شما وظایفی دارد. به او بگویید که فقط شما می توانید این زندگی را زنده نگه دارید. این رفتار می تواند همسر شما را آماده کند و به او یادآوری کند که او فردی ارزشمند است. از او برای کارهایی که انجام می دهد، هر چند کوچک، تشکر کنید. تا حس خوب انجام وظایف و ادامه کار را بچشد.

2. همسر خود را در مقابل فرزندان تحقیر نکنید

اگر فکر می کنید شوهرتان بی مسئولیت است، باید سعی کنید راه حلی برای او بیابید. اما برخی از زنان گاهی اوقات اشتباهات بزرگی مرتکب می شوند. یکی از این اشتباهات این است که مدام به فرزندان خود بگویید که پدرتان فردی غیرمسئول و هدر دهنده است. به یاد داشته باشید که با این کار ذهن فرزندان خود را از نفرت و احساسات بد نسبت به پدرشان پر می کنید. و زندگی شما پر از مشاجره و مشاجره خواهد بود. شما باید در مورد تحصیلات و آینده فرزندانتان با همسرتان صحبت کنید. این به همسرتان نشان می دهد که برای عقیده او ارزش قائل هستید. همچنین باید از فرزندان خود بخواهید که در هر شرایطی به پدر خود احترام بگذارند. به این ترتیب و به تدریج همسر شما خودش را پیدا می کند و می توان تعهداتش را در قبال خانواده به شوهر بی مسئولیت یادآوری کرد.

3. همسرتان را از نظر مالی خسته نکنید

یکی دیگر از اشتباهات رایج در بین زنانی که می گویند شوهر من بیش از حد غیرمسئول است این است که از نظر مالی شوهر خود را به طور کامل تخلیه می کنند. آیا همسرتان در قبال مخارج خانواده احساس مسئولیت نمی کند و تمام هزینه ها را هدر می دهد؟ بنابراین فکر می کنید که او قادر به مدیریت امور مالی خانواده نیست؟ آیا هر ماه حقوق او را می گیرید و به او اعتماد ندارید؟ حتی ممکن است توجیه شما برای این باشد که یک مرد غیرمسئول علاقه ای به کنترل مالی خانواده ندارد. اگر چنین است، در اسرع وقت ترک کنید. باید به همسرتان بیاموزید که نسبت به مشکلات مالی خانواده تعهداتی دارد. هزینه های خود را به او یادآوری کنید و از او بخواهید که هزینه های خود را پرداخت کند. البته یادتان باشد که جیب همسرتان را کاملا خالی نکنید. زیرا بی پولی می تواند او را غمگین و عصبانی کند و اوضاع بدتر شود.

ادامه مطلب  راه های خودشیرینی برای خانواده شوهر 30 راه حل تضمینی

نحوه برخورد با مردان بی مسئولیت

4. با همسر غیرمسئول صحبت کنید

همانطور که می دانید، یک گفتگوی مسالمت آمیز در مورد هر موضوعی می تواند معجزه کند. اگر از من بپرسید با یک شوهر بی مسئولیت چه کنم؟ می گویم حرف زدن، حرف زدن و حرف زدن. اما باید بدانید از چه تکنیک هایی استفاده کنید. برای مثال سعی کنید جنبه های مثبت همسرتان را ببینید و از او تشکر کنید. در تمام دنیا کسی را پیدا نمی کنید که دوست نداشته باشد از او تشکر کنند. همچنین شما باید اولین نفری باشید که اشتباهات شوهرتان را می گوید. زیرا انتظار دارد اشتباهاتش را از شما بشنود نه از دیگران. البته یادتان باشد که همسرتان را در مقابل دوستان و خانواده سرزنش نکنید. وقتی همسرتان ارزیابی و رفتار شما را می بیند، حتی اگر فردی غیرمسئول باشد، سعی می کند تغییر کند. پس مطمئن باشید که کم کم مسئولیت پذیری را یاد می گیرد.

5. به همسرتان احترام بگذارید

همسر شما به احترام شما نیاز دارد، حتی اگر شوهری بیکار و بی مسئولیت باشد. وقتی به نظرات و عقاید او اهمیتی نمی دهید، احساس بی ارزشی بیشتری می کند. این بی توجهی به نظر همسرتان باعث سرخوردگی و تنهایی بیشتر و بیشتر می شود. مطمئناً وقتی بچه ها رفتار شما با همسرتان را ببینند، یاد می گیرند و همین طور رفتار می کنند. بنابراین، همسر شما در خانه خود احساس غریبی می کند. چون او را شرمنده و تحقیر کردی. باید به شدت صبور باشید تا همسرتان بر این احساس حقارت و بی ارزشی غلبه کند. همین احساس حقارت است که او را به شوهری غیرمسئول تبدیل کرده است. پس باید بر همین حس غلبه کنی.

ادامه مطلب  با همسر زودرنج چگونه رفتار کنیم؟

6. واقعیت زندگی را به او نشان دهید

در اینجا برای افرادی که شکایت می کنند و می گویند شوهرم در دسترس نیست راه حل خوبی ارائه می دهم، چه کار کنم؟ باید بگذاری شوهرت عواقب انتخاب اشتباهش را تحمل کند. سعی نکنید مسئولیت اشتباهات او را بپذیرید. به عنوان مثال، اگر شوهرتان با دوستش بیرون رفت و صبح روز بعد برای بازی فوتبال پسرتان خوابید، سعی نکنید اشتباه او را بپوشانید و برای فرزندتان بهانه بیاورید. بگذارید مسئولیت انتخابش را به عهده بگیرد و به تنهایی با او صحبت کنید.

شک نکنید اگر شوهرتان خصوصیات مردان بی مسئولیت را دارد می توانید با استفاده از نکات ذکر شده تغییرات بزرگی ایجاد کنید.

حتما ببینید

با افراد زودرنج چگونه رفتار کنیم

با همسر زودرنج چگونه رفتار کنیم؟

افراد نازک نارنجی و زود رنج به همه چیز حساس هستند و ممکن است از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *