بعد از خوردن قرص تاریخ گذشته چه باید کرد

بعد از خوردن قرص تاریخ گذشته چه باید کرد؟

داروها یکی از مهم ترین اکتشافات و اختراعات بشر هستند. با استفاده از آنها می توان بسیاری از بیماری های صعب العلاج را کنترل کرد و بیماری ها و شرایط ساده تر را به راحتی درمان کرد. این مواد می توانند از گیاهان یا مواد شیمیایی ساخته شوند و تأثیرات آنها بر بدن متفاوت است.

عملکرد داروها متفاوت است و بیماری های بدن بر اساس نوع اثر دارو و اثربخشی آن برطرف یا کنترل می شوند. بنابراین یکی از مسائلی که در مصرف دارو بسیار حائز اهمیت است میزان تاثیر دارو است.

بنابراین، اگر اثربخشی دارو کاهش یابد یا از بین برود، برای فرد مصرف کننده خطرناک است.

در کابینت را باز می کنی و داروی مورد نظر را از جعبه آن بیرون می آوری. روی جلد می خوانید و می بینید که داروی شما مدتی پیش تاریخ انقضا داشته و اکنون تاریخ مصرف آن تمام شده است.

آیا در صورت استفاده از این دارو مشکلی پیش خواهد آمد؟ خرید مجدد دارو و جایگزینی آن هزینه دارد. ممکن است فوراً به دارو نیاز داشته باشید و نیاز به استفاده از آن داشته باشید. با چه مشکلاتی مواجه هستید؟

موضوعی که می تواند اثربخشی داروها را تحت تاثیر قرار دهد، تاریخ انقضای دارو است. در این مقاله می خواهیم در مورد تاریخ مصرف داروها صحبت کنیم. اگر تاریخ مصرف دارو گذشته باشد و ما از آن استفاده کنیم چه اتفاقی می افتد؟ آیا احتمال مرگ وجود دارد؟ یا فقط اثربخشی آن را کاهش می دهد؟ برای آشنایی بیشتر با این موضوع با ما همراه باشید.

ادامه مطلب  داروی آسیترتین چیست و برای چه مواردی استفاده می شود؟

استفاده از داروهای تاریخ مصرف گذشته می تواند خطرناک باشد

از سال 1979، سازمان غذا و داروی ایالات متحده شروع به تعیین تاریخ انقضا برای داروها کرد و به دلیل خطرات داروهای قدیمی این کار را انجام داد.

یکی از مهم ترین عواملی که تعیین می کند آیا می توانید از دارو استفاده کنید یا نه این است که تاریخ مصرف دارو تمام شده است یا خیر. معمولا تاریخ انقضا به زبان فارسی یا به صورت EXP روی داروها درج می شود.

بنابراین هنگام خرید داروی جدید از داروخانه فراموش نکنید که تاریخ تولید و انقضای آن را بررسی کنید و بررسی کنید که اگر می خواهید از این دارو برای مدت طولانی استفاده کنید تا چه مدت می تواند برای شما موثر باشد و تاریخ آن تاثیری نخواهد داشت. عبور.

چرا داروی تاریخ مصرف گذشته خطرناک است؟

داروی تاریخ مصرف گذشته تغییراتی در مواد شیمیایی و روابط بین اعضای خود ایجاد می کند و معمولاً به دلیل این تغییرات اثر آن ضعیف شده یا به مواد دیگری تبدیل می شود.

اما مشکل تغییر شیمیایی و تضعیف اثر دارو تنها مشکل نیست. موضوع مهم دیگر این است که برخی از داروها مستعد رشد و حمله میکروب ها و باکتری ها هستند.

داروهایی هستند که روی مواد نگهدارنده گذاشته می‌شوند تا میکروب‌ها در آنها رشد نکنند تا بد نشوند. زمانی که تاریخ مصرف دارو تمام می شود، این مواد نیز از بین می روند و اثر آنها بر روی دارو کاهش می یابد.

بعد از خوردن قرص تاریخ گذشته چه باید کرد

در چنین مواردی، داروی مورد نظر دیگر در برابر رشد میکروبی ایمن نیست. همچنین، ما از مصرف داروهای تاریخ مصرف گذشته مصون نیستیم و باید از مصرف جداگانه آنها خودداری کنیم.

ادامه مطلب  داروی آسیترتین چیست و برای چه مواردی استفاده می شود؟

البته ممکن است داروی تاریخ مصرف گذشته این کار را انجام دهد و مشکلی ایجاد نکند، اما زمانی که داروی شما منقضی شود،

احتمال بی خطر بودن آن کمتر است و دیگر نباید از آن استفاده کنید مگر اینکه مطلقاً چاره ای نداشته باشید، مگر اینکه دارو مصرف می کنید و نمی توانید آن را با داروی دیگری جایگزین کنید (در شرایط اضطراری و به توصیه تیم اورژانس).

زمانی که داروی شما منقضی شد، آن را از سایر داروهای خود جدا کنید. داروی تاریخ مصرف گذشته نه تنها برای مصرف کننده، بلکه برای کودکان و حیوانات خانگی که ممکن است به آن دسترسی داشته باشند و مصرف کنند نیز مضر باشد.

با داروی تاریخ مصرف گذشته چه کنیم؟

خیلی خوبه!خیلی وقته دارویی مصرف نکردیم و تاریخ مصرفش تموم شده یا داروی تاریخ مصرف گذشته رو از داروخانه خریدیم! حال با این دارویی که نباید در کنار داروهای دیگرمان نگهداری شود چه کنیم؟

جالب است بدانید راهی برای خلاص شدن از شر مواد مخدر و دفع آنها در دفترچه راهنمای کاربر وجود دارد. برای دفع داروی تاریخ مصرف گذشته بهتر است از دستورالعمل های کتبی ضمیمه دارو کمک بگیرید. دور انداختن برخی داروها خطرناک است و محل دور ریختن آنها اهمیت زیادی دارد.

اگر دستورالعملی برای دور انداختن داروی تاریخ مصرف گذشته همراه دارو وجود ندارد، توصیه می شود دارو را در مقدار کمی خاک بگذارید و در ظرف نگهداری قرار دهید، در آن را ببندید و سپس این ضایعات را دور بریزید.

داروهای با تاریخ انقضا بخرید!

برای اینکه دچار مشکل نشوید و کمتر با داروهای تاریخ مصرف گذشته برخورد کنید، بهتر است به این نکته توجه کنید که دارویی را خریداری کنید که تاریخ مصرف داشته باشد و تاریخ آن تمام نشده باشد.

ادامه مطلب  داروی آسیترتین چیست و برای چه مواردی استفاده می شود؟

بنابراین، هنگام خرید دارو، یک محاسبه سریع انجام دهید و ببینید چه مدت باید آن را به طور ایمن در کابینت داروی خود نگهداری کنید.

از طرفی فراموش نکنید که تاریخ انقضای دارو را روی یک کاغذ بنویسید و روی داروی خود قرار دهید. گاهی اوقات داروی شما در یک پاکت است و تاریخ انقضا روی پاکتی که در آن قرار دارد درج می شود

و با دور انداختن پاکت یا جعبه، دیگر به تاریخ انقضای دارو دسترسی ندارید. پس بهتر است قبل از مصرف هر چیزی تاریخ مصرف دارو را بدانید تا روزه مشکوک نگیرید.

منبع: مثبت سبز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *