پاک کردن لکه های دوغاب سرامیک

روش پاك كردن دوغاب از روي موزاییک

در هنگام سرامیک کردن کف توالت، حمام و غیره. استفاده از دوغاب طبیعی است. اما سپس لکه های دوغاب باید از سرامیک پاک شوند. خوشبختانه راه های مختلفی برای از بین بردن لکه های دوغاب سرامیکی وجود دارد.

در هنگام سرامیک کردن کف توالت، حمام و غیره. استفاده از دوغاب طبیعی است. اما سپس لکه های دوغاب باید از سرامیک پاک شوند. خوشبختانه راه های مختلفی برای از بین بردن لکه های دوغاب سرامیکی وجود دارد.

سرامیک ها جلوه زیبایی به خانه های ما می دهند. برای پرکردن محل اتصال سرامیک و کاشی از دوغاب استفاده می کنند اما بعد از دوغاب زدن سرامیک اولین چیزی که می بینید

این است که سرامیک کدر شده و درخشندگی و زیبایی خود را از دست می دهد. خوشبختانه راه حل ها و ترفندهای زیادی برای حل این مشکل وجود دارد که در این مقاله با تمامی روش های از بین بردن لکه دوغاب آشنا می شویم.

محلول های رفع لکه دوغاب سرامیکی

1. از سرکه سفید استفاده کنید

سرکه سفید این قابلیت را دارد که درزهای بین کاشی ها را سفید کرده و دوغاب روی سرامیک را از بین ببرد. سرکه با اسیدی بودن این توانایی را دارد. برای استفاده از سرکه باید نصف فنجان از آن را با یک چهارم فنجان آب گرم مخلوط کنید.

پس از انجام این کار، محلول را باید در ظرفی بریزید که بتوان آن را اسپری کرد. سپس باید محلول را روی نقاطی که لکه دوغاب یا نوارها دارند اسپری کنید و 15 دقیقه صبر کنید. به تمیز کردن لکه ها با اسفنج، دستمال کاغذی یا پد ادامه دهید.

ادامه مطلب  چگونه طلق پلاستیکی را تمیز کنیم؟

 

2. استفاده از جوش شیرین، یک پاک کننده سالم و قوی

یکی دیگر از مواد پاک کننده ای که در اکثر خانه ها وجود دارد جوش شیرین است. جوش شیرین می تواند لکه های سرامیک را پاک کند. به علاوه این پاک کننده قابلیت از بین بردن بوی بد را نیز دارد.

100 گرم جوش شیرین را در ظرفی بریزید و مقدار کمی آب گرم به آن اضافه کنید، آب را ادامه دهید تا حالت خمیری به خود بگیرد، البته خمیر نباید خشک شود. خمیر را روی مفاصل و لکه های مفصلی بمالید و بگذارید 30 دقیقه بماند. سپس سرامیک را بشویید.

 

3. از آب لیمو، یک پاک کننده اسیدی استفاده کنید

با توجه به اینکه آب لیمو حاوی اسید سیتریک است، توانایی بالایی در از بین بردن لکه ها دارد. آب لیمو می تواند از رشد باکتری ها و قارچ ها نیز جلوگیری کند.

روش استفاده مشابه استفاده از سرکه است و باید نصف فنجان آبلیمو را با یک چهارم پیمانه آب گرم ترکیب کنید سپس بهتر است محلول حاصل را در ظرف اسپری بریزید و روی لکه ها اسپری کنید.

پس از 15 دقیقه لکه ها را با یک پارچه کاملا تمیز کنید. در نهایت قسمت های مورد نظر را آبیاری کنید.

 

4. سرکه سیب

سرکه سیب نیز مانند سرکه سفید قدرت لکه بری بالایی دارد و این به دلیل محتوای اسیدی بالای سرکه سیب است. نصف فنجان سرکه سیب را با یک چهارم فنجان آب گرم مخلوط کنید.

سپس یک پارچه یا اسفنج را به محلول آغشته کنید و روی لکه ها بمالید تا لکه ها پاک شوند. در پایان کار، قسمت های تمیز شده را با آب گرم بشویید.

ادامه مطلب  چگونه بوی بد ماهی را در خانه از بین ببریم؟

پاک کردن لکه های دوغاب سرامیک

5. استفاده از ترکیب پراکسید هیدروژن و جوش شیرین

پراکسید هیدروژن یکی از پاک کننده های سرامیکی قوی است که می تواند به طور موثر لکه های دوغاب را از بین ببرد و فضاهای بین کاشی ها را تمیز کند. علاوه بر این، ترکیب این دو ماده تمیز کننده قادر است لکه های باقی مانده آب صابون روی سرامیک ها را از بین ببرد.

برای استفاده از این ترکیب بهتر است یک چهارم فنجان پراکسید هیدروژن را با نصف فنجان جوش شیرین ترکیب کنید. این ترکیب خمیری تولید می کند که با اسفنج یا برس روی لکه های دوغاب زده می شود و اجازه می دهیم 10 دقیقه بماند. پس از آن باید لکه ها را با آب گرم بشویید.

6. لکه را با پراکسید هیدروژن بشویید

پراکسید هیدروژن مانند مواد پاک کننده قبلی توانایی بالایی در از بین بردن لکه های دوغاب دارد. برای استفاده از پراکسید هیدروژن، ابتدا محل لکه را با آب خیس کنید و سپس دو قاشق غذاخوری پراکسید هیدروژن را در دو فنجان آب گرم مخلوط کنید.

سپس با برس آغشته به این محلول لکه ها را تمیز کنید. باید این کار را تا زمانی که لکه ها کاملا از بین بروند ادامه دهید. پس از اتمام کار، بهتر است لکه ها را با دستمال پاک کنید.

 

7. از محلول آب و صابون استفاده کنید

یکی از راه حل هایی که همیشه در دسترس است صابون و آب است. با تهیه این محلول می توانید لکه دوغاب را از سرامیک پاک کنید. قبل از استفاده از محلول، حتما سرامیک را گردگیری کنید.

ادامه مطلب  پاك كردن چسب از روي لباس

یک فنجان آب را با صابون مخلوط کنید. نسبت آب و صابون در این ترکیب به شما بستگی دارد. محلول را روی لکه ها بریزید و با اسفنج بشویید. پس از اتمام کار با آب گرم شسته و محل مورد نظر را خشک کنید. اگر لکه هنوز وجود دارد، می توانید از کمی سرکه سفید برای ادامه تمیز کردن استفاده کنید.

 

8. ترکیب آب و پودر لباسشویی

بدون شک هر خانه ای پودر لباسشویی دستی یا ماشینی دارد. باید مقداری پودر را با آب گرم مخلوط کنید. در اینجا نسبت پودر و آب در اختیار شماست و باید آن را با توجه به نیاز خود ترکیب کنید.

برای تمیز کردن لکه ها از یک برس یا اسفنج آغشته به این مخلوط استفاده کنید. پس از اتمام کار حتما سرامیک ها را به خوبی آبکشی کرده و محل مربوطه را خشک کنید تا اثر کار را ببینید.

 

9. محلولی از مایع ظرفشویی و آب

آخرین ترکیبی که برای تمیز کردن لکه های دوغاب سرامیکی به شما ارائه می کنیم محلول مایع ظرفشویی و آب گرم است. نسبت ترکیب این محلول در اختیار شماست.

پس از تهیه این محلول، مانند دو روش قبلی، لکه های دوغاب را با استفاده از برس یا اسفنج آغشته به این محلول روی سرامیک بمالید تا لکه ها تمیز شوند. در نهایت محل را بشویید و با حوله خشک کنید.

حتما ببینید

رفع بوی دود از لباس بدون شستشو

رفع بوی دود از لباس بدون شستشو

حتما برای شما هم پیش آمده که وقتی کنار آتش ایستاده اید یا غذا پخت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *