بهترین روش‌های تمیز کردن لکه آبمیوه از روی فرش

بهترین روش‌های تمیز کردن لکه آبمیوه از روی فرش

لکه آب میوه به دلیل شیرینی که دارد خیلی سریع به فرش جذب می شود و به لکه روی فرش تبدیل می شود بنابراین باید خیلی سریع با دستگاه لکه آب میوه را از روی فرش پاک کنید.

برای پاک کردن لکه آب میوه از روی فرش، ابتدا با قاشق تا حد امکان آب میوه را از بین ببرید، سپس یک پارچه سفید تمیز را به محلول شامپو فرش و آب گرم آغشته کنید و روی قسمتی که آب میوه ریخته شده قرار دهید.

مالش ناحیه روی لکه تا زمانی که مواد رنگی به طور کامل در محلول حل شوند. در نهایت محل را با یک پارچه سفید خشک دیگر بمالید تا آثار لکه و آب از بین برود.

اگر برای خشک کردن سریع فرش عجله دارید، می توانید محل را با سشوار روی حرارت متوسط ​​گرم کنید و مراقب باشید که هرگز از اتو استفاده نکنید.

از بین بردن لکه شیره از فرش دستباف

برای از بین بردن لکه آب فرش از فرش دستباف، سرعت بسیار مهم است! زیرا ممکن است در رنگرزی فرش مشکلی ایجاد شود که در این صورت باید رنگرزی فرش دستباف انجام شود.

اگر سریع عمل کنید، آب سرد برای از بین بردن لکه آب میوه کافی است، پس مقداری آب سرد در ظرفی بریزید و با اسفنجی که در آب سرد خیس کرده اید، لکه را بشویید.

در زیر دو روش عملی دیگر آورده شده است:

بهترین روش‌های تمیز کردن لکه آبمیوه از روی فرش

1. سرکه و نمک

محلولی از یک فنجان سرکه سفید، یک فنجان آب سرد و کمی نمک درست کنید و یک اسفنج را به این محلول آغشته کنید و روی لکه بمالید.
لکه را از بیرون به مرکز تمیز کنید تا لکه پخش نشود و آن قسمت از فرش را سریع بشویید تا سرکه به بافت فرش آسیبی نزند.

ادامه مطلب  رفع بوی دود از لباس بدون شستشو

2. مایع ظرفشویی

ابتدا آب میوه ها را با قاشق از روی فرش بردارید و یک پارچه تمیز و خشک را روی آن ناحیه فشار دهید تا آب آن جذب شود. در مرحله بعد چند قطره مایع ظرفشویی روی لکه بریزید و با اسفنج بزنید تا لکه کاملا از بین برود.
در نهایت فرش را با آب سرد بشویید.

خط لکه فرش به دلیل لکه آب میوه

ابتدا با توجه به روش های ذکر شده برای از بین بردن لکه شیره از روی فرش، مقدار کمی از فرش را پاک کنید و در صورتی که فرش آسیبی ندید، می توانید بقیه فرش را تمیز کنید.

به طور کلی با توجه به رنگ و شیرینی آن، از بین بردن لکه های آب میوه باید سریع انجام شود، این لکه های رنگ های مختلف اگر به مدت طولانی روی فرش باقی بمانند، به عمق بافت فرش نفوذ کرده و در نتیجه حشرات مضر را به سمت خود جذب می کنند.

بنابراین هر چه لکه قدیمی تر باشد، پاک کردن آن سخت تر است.

هرگز از جوهر نمک برای از بین بردن لکه های آب میوه روی فرش استفاده نکنید زیرا باعث پوسیدگی فرش می شود.

حتما ببینید

پاک کردن لکه های دوغاب سرامیک

روش پاك كردن دوغاب از روي موزاییک

در هنگام سرامیک کردن کف توالت، حمام و غیره. استفاده از دوغاب طبیعی است. اما …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *