ترفند پاک کردن رنگ مو از روی پوست

روش های پاك كردن رنگ مو از پوست

رنگ کردن مو در خانه مزایای زیادی دارد. اما یکی از چالش های رنگ کردن مو در خانه این است که اگر مراقب نباشید، رنگ می تواند پیشانی، گردن یا بازوهای شما را لکه دار کند.

از بین بردن این لکه های پوستی می تواند دشوار باشد. در این مقاله نحوه پاک کردن رنگ مو را از روی پوست و نکاتی برای جلوگیری از لک شدن پوست در دفعه بعد که موهای خود را در خانه رنگ می کنید، توضیح می دهیم.

چگونه رنگ مو را از روی پوست پاک کنیم؟

رنگ مو می تواند لکه هایی را روی خط مو و صورت محل استفاده از رنگ باقی بگذارد. از آنجایی که پوست صورت نسبت به سایر قسمت های بدن حساس تر است، نباید از پاک کننده های قوی یا ساینده در این ناحیه استفاده کنید.

در زیر 9 روش برای از بین بردن رنگ مو از روی پوست را به شما آموزش می دهیم.

1. لکه رنگ مو را با آب و صابون پاک کنید

اولین قدم برای از بین بردن رنگ مو از روی پوست باید استفاده از صابون و آب گرم باشد. اگر قبل از خشک شدن یا مدت کوتاهی پس از استفاده از رنگ شروع به برداشتن آن کنید، ممکن است حذف آن کافی باشد.

اما اگر پوست شما لکه دار است، ممکن است لازم باشد یکی از روش های دیگر را امتحان کنید.

2. از بین بردن رنگ مو از روی پوست با روغن زیتون

روغن زیتون یک پاک کننده طبیعی است که می تواند به از بین بردن رنگ مو از روی پوست کمک کند. این روش برای افرادی که پوست حساسی دارند می تواند گزینه خوبی باشد. اما هر کسی می تواند امتحان کند.

ادامه مطلب  رفع چروک صورت در دو دقیقه

برای استفاده از این روش، مقدار کمی روغن زیتون را روی یک تکه پنبه بریزید یا از انگشت خود استفاده کنید و آن را به آرامی روی ناحیه لکه‌دار پوستتان بمالید و بگذارید ۸ ساعت بماند.

اگر قرار است با آن بخوابید، بهتر است آن را با باند یا نایلون بپوشانید تا لکه نرود. برای پاک کردن روغن زیتون آن را با آب گرم بشویید.

3. از بین بردن لکه های رنگ مو با الکل

الکل می تواند خشن و خشک کننده روی پوست باشد. بنابراین اگر پوست بسیار حساس یا خشکی دارید، این ممکن است گزینه خوبی برای شما نباشد.

برای استفاده از الکل مالشی به عنوان پاک کننده رنگ، مقدار کمی الکل مالشی را روی یک پنبه یا سواب بریزید و به آرامی روی ناحیه لکه دار پوست خود بمالید. پس از پاک کردن رنگ، حتما پوست خود را با آب گرم و صابون بشویید.

4. خمیر دندان; یک راه عالی برای از بین بردن لکه های رنگ مو از روی پوست

خمیر دندان برای از بین بردن لکه از روی دندان شما استفاده می شود، اما می تواند به از بین بردن لکه های رنگ مو از روی پوست شما نیز کمک کند.

برای این کار از خمیر دندان بدون ژل استفاده کنید و مقدار کمی از آن را روی گوش پاک کن یا انگشت خود بمالید. سپس آن را روی نقاط رنگی پوست خود ماساژ دهید.

بگذارید 5 تا 10 دقیقه روی پوست بماند و سپس با یک پارچه آغشته به آب گرم آن را پاک کنید.

5. از بین بردن رنگ مو با لاک پاک کن

استفاده از پاک کننده لاک ناخن برای صورت یا گردن بی خطر نیست، اما می تواند به پاک کردن لکه های رنگ مو از روی دستان شما کمک کند.

ادامه مطلب  20 روش درمان خانگی خشکی پوست صورت

مقدار کمی از پاک کننده لاک ناخن را روی یک پد پنبه ای یا سواب پنبه ای بمالید و آن را برای چند ثانیه روی لکه نگه دارید. لکه باید شروع به محو شدن کند. سپس دستان خود را با آب گرم و صابون بشویید تا لکه از بین برود.

ترفند پاک کردن رنگ مو از روی پوست 2

6. رنگ مو را با صابون ظرفشویی و جوش شیرین پاک کنید

جوش شیرین یک لایه بردار است و مایع ظرفشویی نیز می تواند به حل شدن رنگ کمک کند. بنابراین مقداری مایع ظرفشویی ملایم و جوش شیرین را مخلوط کنید تا خمیری به دست آید.

سپس خمیر را به آرامی روی ناحیه لکه دار دست خود بمالید و در نهایت آن را با آب گرم بشویید.

7. پاک کننده آرایش; یک گزینه جذاب

پاک کننده آرایش مخصوصا برای پاک کردن آرایش چشم و محافظت از پوست ظریف اطراف چشم از کیسه های زیر چشم، پیری زودرس و چین و چروک مفید است.

پاک کننده آرایش نیز می تواند به حذف رنگ مو از روی پوست شما کمک کند. مقدار کمی از پاک کننده آرایش را روی یک پد پنبه ای بمالید و شروع به مالیدن روی نواحی آسیب دیده کنید. 5 دقیقه قبل از شستشو صبر کنید.

8. از بین بردن رنگ موهای روی پوست با استفاده از مایع شستشو

شوینده لباسشویی می تواند گزینه خوبی برای از بین بردن لکه رنگ مو باشد. برای به حداقل رساندن سایش از مواد شوینده بدون رنگ و معطر استفاده کنید.

مقدار کمی از پاک کننده را روی پوست لکه دار خود بمالید. (لطفاً از وارد شدن پاک کننده به چشم خودداری کنید!) بگذارید پاک کننده به مدت نیم ساعت روی پوست شما بماند، سپس یک دستمال تمیز یا پد پاک کننده آرایش را با آب گرم خیس کنید و محصول را از روی پوست خود پاک کنید.

ادامه مطلب  بهترین زمان آفتاب گرفتن برای جذب ویتامین d

زیاد مالش نده! انجام این کار فقط باعث آسیب بیشتر به پوست شما می شود. لکه را به آرامی و به مدت طولانی مالش دهید تا از بین برود، سپس آن را بشویید.

در صورت نیاز این کار را تکرار کنید تا رنگ مو از روی پوست پاک شود. لکه باید به تدریج از روی پوست شما ناپدید شود، اما اگر پس از چندین بار تلاش پیشرفت نکردید، روش دیگری را امتحان کنید.

9. معجزه با اسپری مو

استفاده از اسپری مو برای از بین بردن رنگ موی پوست راه حل مناسبی برای هر نوع پوستی نیست و باید با احتیاط استفاده شود.

اگر لکه روی پوست دستتان است، مقداری اسپری مو روی دستانتان اسپری کنید و محل لکه را به شدت مالش دهید.

اگر خط موی شما لک شده است، اسپری مو را روی یک پد پنبه ای یا پد پاک کننده آرایش اسپری کنید و سپس ناحیه لک شده را پاک کنید.

رنگ کردن موهایتان می تواند باعث ایجاد لکه روی خط مو یا بازوهای شما شود. البته راه های مختلفی برای از بین بردن رنگ مو از روی پوست وجود دارد و می توانید با استفاده از لاک پاک کن، روغن زیتون، مایع ظرفشویی و جوش شیرین لکه های رنگی را پاک کنید.

همچنین، چرب کردن خط مو یا دست‌ها قبل از شروع رنگ‌آمیزی می‌تواند از لک شدن کت جلوگیری کند. امیدواریم از مطالعه این مقاله بهره کافی را برده باشید.

منبع: آچاره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *