تظاهرات هزاران نفری در سوئیس در اعتراض به کاهش قدرت خرید

تظاهرات هزاران نفری در سوئیس در اعتراض به کاهش قدرت خرید

هزاران نفر در سوئیس در اعتراض به کاهش قدرت خرید تظاهرات کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، رسانه های سوئیس گزارش دادند که هزاران نفر روز گذشته – شنبه – در پاسخ به درخواست اتحادیه های کارگری و احزاب چپ مبنی بر افزایش حقوق و دستمزد بازنشستگان در آستانه انتخابات پارلمانی در پایتخت این کشور تظاهرات کردند.

سازمان دهندگان که به عنوان بخشی از ائتلاف تظاهرات برای قدرت خرید گرد هم آمده بودند، گفتند که حدود 20000 نفر قبل از رفتن به کاخ فدرال، مقر دولت و پارلمان، در خیابان های مرکز شهر راهپیمایی کردند.

اتحادیه ها، حزب سوسیالیست و حزب سبز خواستار تظاهراتی شده اند که خواستار دستمزدهای بیشتر و حقوق بازنشستگی بهتر هستند.

تظاهرات هزاران نفری در سوئیس در اعتراض به کاهش قدرت خرید

سازمان دهندگان تظاهرات گفتند: «تظاهرات گسترده امروز پیام روشنی را ارسال می کند که در کشور ثروتمندی مانند سوئیس پول کافی برای زندگی راحت همه وجود دارد.

این افراد از مقامات سوئیس خواستند تا اقدامات سریعی را برای کاهش حق بیمه درمانی که هر ماه بالغ بر صدها یورو است و در سال های اخیر افزایش چشمگیری داشته است، انجام دهند.

فدراسیون اتحادیه های کارگری سوئیس که شامل 20 اتحادیه است، گفت: «میلیون ها دلار برای نجات بانک ها وجود دارد، اما در این بین شهروندان باید هزینه های خود را کاهش دهند؟ وضعیت نمی تواند به همین منوال ادامه یابد.»

این تظاهرات در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی که قرار است در 30 مهرماه برگزار شود و موضوع قدرت خرید به دنبال دو موضوع مهاجرت و اقلیم در شرایطی برگزار شد که قبوض برق به شدت افزایش یافته و پیش بینی می شود که قیمت برق افزایش یابد. افزایش 18 درصدی در سال 2024، مبارزات انتخاباتی بر انتخابات تأثیر گذاشته است.

ادامه مطلب  چین مایل به از سرگیری مذاکرات بین ارتش دو کشور است

حتما ببینید

عکسی پربازدید از نمازخواندن رئیسی در هواپیما

به گزارش خبرکو به نقل از اقتصاد نیوز: عکس نماز خواندن رئیس جمهور در هواپیمای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *