چه غذاهایی برای عفونت کلیه خوب است؟

برای عفونت کلیه چی بخوریم؟

رژیم غذایی برای ایجاد یا پیشگیری از عفونت کلیه شناخته شده نیست، اما خوردن غذاهای سالم و نوشیدن آب می تواند توانایی بدن در کاهش عفونت کلیه و افزایش مقاومت در برابر عفونت را افزایش دهد، و اگر عفونت رخ دهد، می تواند بهبود را تسریع کند. ببخشید.

رژیم غذایی برای ایجاد یا پیشگیری از عفونت کلیه شناخته شده نیست، اما خوردن غذاهای سالم و نوشیدن آب می تواند توانایی بدن در کاهش عفونت کلیه و افزایش مقاومت در برابر عفونت را افزایش دهد، و اگر عفونت رخ دهد، می تواند بهبود را تسریع کند. ببخشید.

غذاهایی که به درمان عفونت کلیه شما کمک می کنند؟

عفونت کلیه نوعی عفونت دستگاه ادراری (UTI) است که زمانی رخ می دهد که باکتری وارد کلیه شده و در آن محیط تولید مثل کند.

هنگامی که فردی به عفونت کلیه مبتلا می شود، درمان سریع و به موقع برای جلوگیری از آسیب طولانی مدت، گسترش عفونت و شرایط تهدید کننده زندگی بسیار مهم است. درمان دارویی شامل آنتی بیوتیک است و گاهی بستری شدن در بیمارستان ضروری است.

یک رژیم غذایی سالم نه تنها به بهبودی سریع‌تر بیمار کمک می‌کند، بلکه می‌تواند از کلیه‌های ضعیف در برابر عفونت‌های آینده محافظت کند. برای تعیین رژیم غذایی مناسب بهتر است با پزشک مشورت کنید.

در این مقاله به 10 ماده غذایی می پردازیم که به شما در درمان عفونت کلیه کمک می کند.

1. ماست و فرآورده های شیر تخمیر شده

ماست و سایر محصولات تخمیری شیر حاوی پروبیوتیک هستند. پروبیوتیک ها باکتری های مفیدی هستند که به سلامت دستگاه گوارش کمک می کنند.

همچنین به گفته یکی از دانشگاه های علوم پزشکی: این پروبیوتیک ها می توانند از دستگاه ادراری شما در برابر عفونت های مختلف محافظت کنند.

اگر می خواهید از مزایای پروبیوتیک ها بهره مند شوید، باید غذاهای حاوی این مواد را در رژیم غذایی خود بگنجانید. اینها شامل ماست و محصولات غذایی حاوی موجودات زنده مانند اسیدوفیلوس است.

ادامه مطلب  بهترین زمان خوردن آب هویج

محصولات لبنی تخمیر شده مانند کره، خامه ترش، خامه و دوغ نیز می توانند منابع خوبی از پروبیوتیک ها در رژیم غذایی شما باشند.

علاوه بر این، همه این محصولات دارای مقادیر بالایی پروتئین هستند که با تقویت سیستم ایمنی به ترمیم بافت ماهیچه کلیه و جلوگیری از عفونت های بعدی کمک می کند. علاوه بر این، مواد مغذی دیگری مانند ویتامین D و کلسیم نیز در این غذاها به وفور یافت می شود.

2. توت ها

میوه ها حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان هستند. آنتی اکسیدان های موجود در این میوه ها از بدن در برابر عفونت های مختلف محافظت می کند و همچنین به بدن در بهبود بیماری های مختلف کمک می کند.

میوه های حاوی تانن (ماده ای با قدرت محافظت در برابر عفونت) مانند خانواده توت، احتمال ابتلا به عفونت ادراری را کاهش می دهند.

همچنین طبق تحقیقات گسترده و همچنین طبق گفته های دانشگاه پزشکی، آب زغال اخته به عنوان یکی از بهترین درمان های خانگی برای عفونت های مجاری ادراری محسوب می شود.

اگر عفونت کلیه دارید، برای جلوگیری از عفونت مداوم دستگاه ادراری، نوشیدن آب زغال اخته به طور منظم توصیه می شود.

همچنین، مصرف آب زغال اخته به شستشوی کلیه ها و از بین بردن عفونت و سایر سموم از طریق ادرار کمک می کند. جالب است بدانید سایر غذاهای حاوی انواع توت ها مانند اسموتی توت، مربای توت و ماست توت نیز تاثیر مشابهی دارند.

3. مایعات

علاوه بر آب زغال اخته، بسیاری از غذاها و نوشیدنی های آبدار دیگر مانند آب، انگور و آب انگور، سیب و آب سیب، سبزیجات، چای و… همچنین برای بهبودی پس از عفونت کلیه تأثیر مثبت مشابهی بر کلیه های شما نشان می دهد.

ادامه مطلب  غذاهای تقویت حافظه برای درس خواندن

البته پزشکان مصرف آب مرکبات و کافئین را تا زمان درمان کامل عفونت کلیه ممنوع می کنند.

مقدار توصیه شده مایعات از بیمار به بیمار دیگر متفاوت است، اما به طور کلی مصرف حداقل 6 تا 8 لیوان مایع در روز تا زمانی که ادرار زرد کم رنگ یا بی رنگ و شفاف شود، توصیه می شود.

چه غذاهایی برای عفونت کلیه خوب است؟

4. دانه کتان، گردو و ماهی چرب

دانه‌های کتان، گردو و ماهی‌های چرب به دلیل وجود مقادیر بالای اسیدهای چرب امگا 3 به درمان عفونت‌های کلیه کمک می‌کنند.

امگا 3 چربی های مفیدی هستند که سلامت قلب را ارتقا می دهند و همچنین التهاب را کاهش می دهند. به گفته دانشگاه پزشکی، مصرف اسیدهای چرب امگا 3 به کاهش و پیشگیری از التهاب مجاری ادراری کمک می کند.

همچنین مصرف این غذاها باعث بهبود سلامت کلی بدن فرد می شود. اگر می خواهید بهترین نتایج را در بهبودی و سلامت جسمانی خود مشاهده کنید، بهترین گزینه اضافه کردن مقادیر زیادی دانه کتان، گردو، روغن گردو و ماهی های چرب مانند سالمون، تن و غیره است.

5. خیار

گفته می شود خیار به دفع سموم از بدن کمک می کند. همچنین خیار فواید زیادی برای کلیه ها دارد و به راحتی هضم می شود.

6. لوبیا

حبوبات سرشار از ویتامین های مختلف (به ویژه ویتامین های گروه B) هستند. ویتامین B یکی از مواد مغذی برای مبارزه با عفونت کلیه است.

7. میوه هایی با محتوای ویتامین B بالا

میوه هایی با محتوای ویتامین B بالا برای درمان عفونت کلیه بسیار مفید هستند. این ویتامین به دفع سموم از بدن کمک می کند. بهترین نمونه از این میوه ها پاپایا، موز و هندوانه است.

8. کرفس

کرفس سرشار از فیبر، سرشار از آب و حاوی ویتامین C است. ویتامین C نه تنها یک ماده مغذی است که به بهبود بافت آسیب دیده کمک می کند، بلکه عملکرد سیستم ایمنی شما را نیز بهبود می بخشد.

ادامه مطلب  لیست غذاهای گرم برای افراد سرد مزاج

9. مارچوبه

مارچوبه منبع غنی فولات و ویتامین C است. هر دوی این مواد مغذی فواید زیادی برای درمان عفونت کلیه دارند.

10. انگور قرمز

گفته می شود انگور قرمز منبع غنی فلاونوئیدها است. فلاونوئیدها ترکیبات مختلفی هستند که به طور طبیعی در بسیاری از میوه ها و سبزیجات وجود دارند و برخی از مهم ترین موادی هستند که از قلب شما محافظت می کنند. فلاونوئید از اکسیدان ها جلوگیری می کند و همچنین از لخته شدن خون جلوگیری می کند.

فلاونوئید موجود در انگور قرمز رسوراترول نام دارد که تولید اکسید نیتریک را تحریک می کند.

اکسید نیتریک سلول های ماهیچه ای در رگ های خونی را شل می کند تا جریان خون را در سراسر بدن بهبود بخشد. علاوه بر این، فلاونوئیدها با خواص ضد التهابی قوی خود از بدن شما در برابر انواع سرطان محافظت می کنند.

غذاهای زیر دیگر مواد مفیدی هستند که برای بهبود عفونت کلیه پیشنهاد می شوند:

  • فلفل دلمه ای قرمز
  • کلم
  • سیر
  • پیاز
  • سیب
  • زغال اخته
  • تمشک
  • بلوبری یا توت آبی
  • گیلاس
  • سفیده تخم مرغ
  • ماهی
  • روغن زیتون

پیشنهاد می شود که حدود هفتاد و پنج درصد از منابع غذایی شما باید غذاهای خام مانند کرفس، موز، سیر، جعفری، خیار و سیب زمینی باشد.

سعی کنید تا حد امکان از مصرف لبنیات پرهیز کنید. البته فراموش نکنید که ماست همچنان یکی از محصولات مفید است. همچنین در این مدت مصرف شکلات و کاکائو ممنوع است.

پیشنهاد می شود که حدود هفتاد و پنج درصد از منابع غذایی شما باید غذاهای خام مانند کرفس، موز، سیر، جعفری، خیار و سیب زمینی باشد.

سعی کنید تا حد امکان از مصرف لبنیات پرهیز کنید. البته فراموش نکنید که ماست همچنان یکی از محصولات مفید است. همچنین در این مدت مصرف شکلات و کاکائو ممنوع است.

حتما ببینید

بهترین زمان خوردن آب هویج

بهترین زمان خوردن آب هویج

بهترین زمان خوردن آب هویج بهترین زمان برای مصرف آب هویج صبح زود است. خوردن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *