غذاهای تقویت حافظه برای درس خواندن

غذاهای تقویت حافظه برای درس خواندن

قبل از امتحان چه بخوریم؟ در طول امتحانات، اگر کودک شما مدام از خستگی و خواب آلودگی شکایت می کند، ممکن است زمان آن رسیده باشد که رژیم غذایی فرزندتان را بررسی کنید.

اما بهترین وعده غذایی در روزهای امتحان چیست و چگونه می توان با تغذیه حافظه فرزند خود را تقویت کرد و استرس امتحان را کاهش داد؟

غذا برای تقویت حافظه ضروری است. مهم این است که کودک شما در دوران مدرسه و به خصوص در ایام امتحانات به درستی غذا بخورد و غذاهایی مصرف کند که انرژی کافی برای فعالیت ذهنی او را تامین کند.

یکی از راه های تقویت هوش و حافظه، رعایت رژیم غذایی صحیح و اصولی است.

غذاهای تقویت حافظه برای درس خواندن

1- بلغور جو دوسر

بهترین رژیم غذایی برای روزهای امتحان چیست؟ درمان تقویت حافظه، گنجاندن منظم غذاهای مفید و سالم در برنامه غذایی روزانه است.

روز امتحان فرزندتان را با یک صبحانه مقوی و پیچیده از غلات کامل شروع کنید. بلغور جو دوسر یکی از بهترین غلات صبحانه است که سرشار از آنتی اکسیدان، کربوهیدرات و فیبر است.

خوردن بلغور جو دوسر در وعده صبحانه باعث می شود قند در طول روز به طور مداوم به مغز برسد که باعث افزایش حافظه و تقویت ذهن می شود.

بلغور جو دوسر را با شربت افرا و میوه های فصل مخلوط کنید تا از سرماخوردگی جلوگیری کنید. جو دوسر را به شکل شکلات خوشمزه، موز و غیره درست کنید. جو دوسر برای کودکان و دانش آموزان برای بهره مندی از مزایای سلامتی جو و بلغور جو دوسر.

2- اسفناج

اسفناج سرشار از مواد مغذی و آنتی اکسیدان است و مصرف آن باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. علاوه بر این، اسفناج همچنین حاوی کلسیم است که در رشد کودک شما نقش دارد.

وادار کردن فرزندتان به خوردن سبزیجات می تواند یک چالش باشد، بنابراین سعی کنید سبزیجات را با میوه های مختلف مخلوط کنید تا یک نوشیدنی آموزشی سالم بسازید.

یا سبزیجاتی مثل اسفناج را با گوشت چرخ کرده ترکیب کنید و کوفته درست کنید. با این حال، گنجاندن اسفناج در رژیم غذایی روز آزمون کودک شما می تواند آنقدر مفید باشد که ارزش تلاش را دارد.

نرگسی اسفناج (املت اسفناج)، سوپ اسفناج و عدس، اسفناج پلو، خورش اسفناج با آلو با مرغ یا گوشت، بورانی اسفناج و پاستا پنه آلفردو با اسفناج مورد علاقه کودکان و بزرگسالان است.

 

3- گوشت قرمز

آهن موجود در «گوشت قرمز» به پروتئین های موجود در مغز استخوان متصل می شود و هموگلوبین تولید می کند که اکسیژن را به قسمت های مختلف بدن می رساند.

جریان مداوم اکسیژن به کاهش احساس بی حالی و خواب آلودگی و تمرکز کم یا عدم تمرکز کمک می کند و کیفیت فعالیت ذهنی و فعالیت ذهنی را بهبود می بخشد. منابع جایگزین آهن شامل لوبیا، غذاهای دریایی و غلات غنی شده با آهن است.

ادامه مطلب  برای عفونت کلیه چی بخوریم؟

4- ماست یونانی

ماست یونانی حاوی باکتری های سالمی است که به تقویت سیستم ایمنی بدن و هضم غذا کمک می کند.

ماست نه تنها “فلور روده” کودک را بهبود می بخشد، بلکه مقدار کمی شیرینی موجود در آن قند کافی برای حفظ بدن در طول روز بدون افت قند خون فراهم می کند.

ماست یونانی با غذا یا همراه با میوه های مختلف، تغذیه مناسبی برای مطالعه در ایام امتحانات است و باعث تقویت و بهبود فعالیت ذهنی می شود. همچنین بهتر است عصرها قبل از خواب مقداری ماست بخورید تا در طول امتحان خواب عمیقی داشته باشید.

5- کره بادام زمینی مناسب برای صبحانه روز امتحان

گرسنگی اغلب می تواند حواس کودک شما را از کاری که انجام می دهد منحرف کند. کره بادام زمینی در حالی که کودک خود را سیر نگه می دارید، گرسنگی را متوقف می کند.

منیزیم موجود در کره بادام زمینی اثر آرام بخشی بر سیستم عصبی مرکزی دارد که می تواند به کودکانی که از بیش فعالی و عدم تمرکز رنج می برند کمک کند.

 

6- زغال اخته منبع خوبی برای تقویت حافظه است

زغال اخته علاوه بر اینکه به دلیل خواص آنتی اکسیدانی اش شناخته شده است، می تواند ذهن کودک را نیز تقویت کند.

تحقیقات نشان می دهد که خوردن بلوبری حافظه را بهبود می بخشد و توانایی یادگیری را افزایش می دهد. تحقیقات نشان می دهد که مواد معدنی موجود در زغال اخته به عملکرد شناختی بهتر در مغز ما کمک می کند.

بنابراین بهتر است زغال اخته را به عنوان میان وعده برای روز امتحان فرزندتان و جزو ویتامین های مفید برای مطالعه مصرف کنید.

7- ماهی قزل آلا سرشار از اسیدهای غیراشباع است

شما می توانید با خوردن یک صبحانه مقوی برای بهبود حافظه خود به سلامت روان خود کمک کنید.

بدن انسان نمی تواند اسیدهای چرب امگا 3 تولید کند و ما فقط می توانیم آنها را از ماهی های چرب مانند سالمون و سالمون دریافت کنیم.

این ماهی حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است که تصور می شود تمرکز را بهبود می بخشد و حافظه را تقویت می کند.

اسیدهای چرب امگا 3 نیز می توانند برای سلامت چشم شگفت انگیز باشند و به عنوان مکمل برای قسمت های مختلف مغز عمل کنند. در ایام امتحانات غذاهای ماهی خوشمزه درست کنید. ماهی شکم پر، سبزی، پلو ماهی و قلیه ماهی مطمئنا هم کودکان و هم بزرگسالان را راضی می کند.

غذاهای تقویت حافظه برای درس خواندن

8- گردو

درست مانند سالمون و سایر ماهی های چرب، گردو سرشار از امگا 3 غلیظ و پروتئین است که برای افزایش سطح انرژی عالی است.

ادامه مطلب  لیست غذاهای گرم برای افراد سرد مزاج

می توانید این آجیل های سالم را در صبحانه فرزندتان در روز امتحان بگنجانید یا به عنوان میان وعده همراه با میوه و شیر در کیف مدرسه او قرار دهید. یک میان وعده سالم به عنوان وعده غذایی روز امتحان می تواند مغز و بدن کودک را برای آن روز آماده کند.

9- آووکادو; میوه ای خاص با خواص فراوان

چربی های غیراشباع موجود در آووکادو به عملکرد بهتر اعصاب کودک کمک می کند و آنها را برای مدت طولانی تری هوشیار نگه می دارد.

اگر فرزندان شما طعم آووکادو را دوست ندارند، سعی کنید به جای آن از روغن آووکادو استفاده کنید و در روز امتحان مقداری به غذای آنها اضافه کنید.

 

10- تخم مرغ یکی از مواد غذایی اصلی برای تقویت حافظه است

یکی از بهترین غذاها برای تقویت حافظه و یادگیری «تخم مرغ» است. تخم مرغ اغلب مولتی ویتامین طبیعت نامیده می شود زیرا حاوی طیف گسترده ای از مواد مغذی است.

تخم مرغ به ویژه حاوی مواد مغذی ضروری برای عملکرد مغز از جمله ویتامین B12، کولین و سلنیوم است.

علاوه بر این، تخم مرغ حاوی لوتئین، رنگدانه کاروتنوئیدی است که با بهبود عملکرد بینایی و ذهنی مرتبط است. بنابراین توصیه می کنیم آن را به عنوان میان وعده در روز امتحان در صبحانه کودک خود بگنجانید.

 

11- کاکائو; فعال کننده مغز

در فصل امتحانات چه بخوریم؟ ما به عنوان والدین معمولاً به فرزندان خود توصیه می کنیم که زیاد کاکائو مصرف نکنند. اما باید بدانید که این غذا به عنوان میان وعده روز امتحان مفید است.

کاکائو دارای بالاترین میزان فلاونوئیدها در مقایسه با سایر غذاها است. به همین دلیل مصرف فرآورده های کاکائویی سرشار از فلاونوئیدها می تواند بر سلامت مغز و حافظه تأثیر مثبت بگذارد و استرس امتحان را کاهش دهد.

 

12- آب; بهترین نوشیدنی تقویت کننده حافظه برای روزهای امتحان

برای مطالعه چه چای مقوی بنوشم؟ «آب» بهترین نوشیدنی برای روزهای امتحان است. بله درست است که آب میان وعده نیست اما برای کودک شما مهم و مفید است.

در واقع بهترین نوشیدنی برای تقویت حافظه آب است. کمبود آب در بدن و مغز می تواند باعث مشکلات تمرکز، حافظه و سلامت مغز شود. با مصرف آب، فرزند شما نسبت به زمانی که تشنه است و بدنش آب ندارد، عملکرد بهتری در تفکر و یادگیری دارد.

 

13- چغندر; عملکرد مغز را بهبود می بخشد

یکی از بهترین غذاهای تقویت حافظه برای روزهای امتحان، «چغندر یا لیپو» است. شاید افراد زیادی از این غذای مفید و در عین حال خوشمزه در برنامه غذایی و صبحانه یا سایر وعده های غذایی خود استفاده نکنند.

ادامه مطلب  آیا خوردن زیاد پنیر باعث خنگی میشود؟

اما می توانید از چغندر به روش های مختلف و حتی در تهیه سالادهای مختلف استفاده کنید.

چغندر به دلیل وجود آنتی اکسیدان ها التهاب را کاهش می دهد و خاصیت ضد سرطانی قوی دارد. این سبزی به دفع سموم از خون کمک می کند و نیترات طبیعی موجود در آن باعث تسهیل گردش خون و در نتیجه بهبود عملکرد مغز می شود.

علاوه بر این، چغندر یکی از غذاهایی است که باعث افزایش تمرکز و تقویت حافظه می شود.

با چغندر می توانید توانایی خود را برای انجام تمرینات سنگین افزایش دهید و عملکرد خود را بهبود ببخشید. می توانید چغندر را به صورت پخته میل کنید یا با سبزیجات دیگر ترکیبی بی نظیر و خوشمزه درست کنید.

بهترین صبحانه روز امتحان برای تقویت حافظه

یکی از نکات طلایی کنکور خوردن صبحانه است. در میان لیست بهترین وعده های غذایی برای روزهای امتحان، به صبحانه اهمیت زیادی بدهید.

معمولاً صبحانه برای بچه ها ضروری است، اما در ایام امتحانات که بچه ها مشغول فکر و مطالعه هستند، باید به صبحانه اهمیت بیشتری بدهیم.

در روزهایی که بچه ها برای امتحان به مدرسه می روند، باید طبق مناسبت های مشخص شده برای آنها صبحانه مقوی تهیه کنید.

اگرچه صبحانه می تواند 20 تا 25 درصد از انرژی مورد نیاز یک روز را تامین کند، اما تاثیرات زیادی بر هوش و حافظه کودکان دارد.

بخشی از کاری که صبحانه برای بدن انجام می دهد تامین انرژی است. بنابراین، علاوه بر مواد غذایی ذکر شده در بالا، سعی کنید کربوهیدرات هایی مانند نان و نشاسته را به صبحانه روز امتحان خود اضافه کنید.

زیرا در غیر این صورت فرد دچار افت قند خون می شود و عملکرد مغز کاهش می یابد. برای صبحانه باید ترکیبی از ویتامین ها، قند و چربی های غیر اشباع را در صبحانه بگنجانیم تا عملکرد مغز در حین انجام آزمایش در وضعیت خوبی قرار گیرد.

رعایت یک رژیم غذایی سالم و ورزش در طول امتحانات بسیار مهم است.

اگرچه رژیم غذایی و سبک زندگی سالم مهم ترین عامل برای سلامتی و عملکرد بهتر مغز و بهبود حافظه است، اما تحقیقات نشان می دهد که انواع غذاها، به ویژه غذاهایی که در بالا ذکر شد، می توانند به بهبود حافظه و عملکرد ذهنی کمک کنند که آنها را به گزینه ای عالی تبدیل می کند. برای دانش آموزان و غذای روز امتحانشان.

اگر می خواهید عملکرد ذهنی خود را بهبود ببخشید و سلامت کلی خود و خانواده تان را بهبود ببخشید، سعی کنید برخی از غذاهای ذکر شده در بالا را به رژیم غذایی خود و فرزندتان اضافه کنید. تقویت حافظه و قبولی در امتحانات همیشه مکمل یکدیگر هستند.

حتما ببینید

بهترین زمان خوردن آب هویج

بهترین زمان خوردن آب هویج

بهترین زمان خوردن آب هویج بهترین زمان برای مصرف آب هویج صبح زود است. خوردن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *