چرا بعضی سیگاری‌ها سرطان ریه نمی‌گیرند؟

چرا بعضی سیگاری‌ها سرطان نمی‌گیرند؟

دانشمندان معتقدند رژیم غذایی دلیل اصلی عدم ابتلا به سرطان در برخی افراد سیگاری است.

تحقیقات نشان می‌دهد سیگاری‌هایی که سطوح بالاتری از ویتامین B6 و پروتئین‌های خاصی در خون خود دارند، کمتر به سرطان ریه مبتلا می‌شوند.

دانشمندان آژانس بین المللی تحقیقات سرطان به سرنخ هایی دست یافته اند که نشان می دهد چرا برخی از سیگاری ها به سرطان ریه مبتلا می شوند و برخی دیگر از این بیماری جان سالم به در می برند.

سرطان ریه شایع ترین نوع سرطان در جهان است و 90 درصد موارد ناشی از مصرف سیگار است. سرطان ریه سالانه 1.2 میلیون نفر را می کشد.

چرا بعضی سیگاری‌ها سرطان ریه نمی‌گیرند؟

تقریباً 10 تا 15 درصد از افراد سیگاری به سرطان ریه مبتلا می شوند، اگرچه بسیاری از آنها به دلایل غیر سرطانی مانند سکته مغزی، بیماری قلبی و مواردی از این دست می میرند. سرطان ریه حتی می‌تواند افرادی را که سال‌ها هرگز سیگار نکشیده‌اند یا آن را ترک نکرده‌اند، بکشد.

در آخرین مطالعه بر روی 900 نفر، دانشمندان ارتباطی بین سطوح پایین ویتامین B6 و اسید آمینه ای به نام متیونین در بدن یافتند که در پروتئین هایی مانند گوشت، ماهی و تنقلات و سرطان ریه یافت می شود.

دکتر برنان که این تحقیق را انجام داده است، گفت: آنچه ما دریافتیم این است که این دو ماده نشانگرهای خوبی برای تشخیص سرطان سینه در فرد هستند.

این نشان می دهد که رژیم غذایی نقش بسیار مهمی در سرطان ریه دارد، اما هنوز زود است که بگوییم اگر رژیم غذایی خود را تغییر دهید و غذاهایی با این ویتامین ها مصرف کنید، در آینده به سرطان ریه مبتلا نخواهید شد.

ادامه مطلب  چطور از رفتار دیگران ناراحت نشویم؟

این یافته ها تحقیقات قبلی را تأیید می کند که کمبود ویتامین B6 می تواند احتمال آسیب DNA را افزایش دهد.

نتایج یک مطالعه سوئدی در سال 2005 نیز نشان داد که مقادیر بالای ویتامین B6 ممکن است خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد.

حتما ببینید

چطور از رفتار دیگران ناراحت نشویم

چطور از رفتار دیگران ناراحت نشویم؟

برای همه ما پیش آمده که بی دلیل و با دلیل منطقی از اطرافیانمان ناراحت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *