چرا بدنم زود خسته میشه

چرا بدنم زود خسته میشه؟

اگر زود حوصله‌تان سر می‌رود، بخوانید!

احساس خستگی و کمبود انرژی می تواند یکی از علائم کم کاری تیروئید باشد. کم کاری تیروئید باعث می شود حتی زمانی که به اندازه کافی استراحت کرده اید احساس خستگی کنید.

به گزارش ایسنا، عصر ایران نوشت: اگر چندین شب متوالی نخوابید، احساس خستگی و بی حوصلگی چندان عجیب نیست، اما اگر در طول روز به اندازه کافی استراحت کنید و همچنان احساس خستگی کنید، مشخص است که وجود دارد. مشکل.”

در زیر با برخی از دلایلی که باعث کم انرژی شدن افراد و احساس خستگی می شود بیشتر آشنا می شویم.

دچار کم آبی بدن شده‌اید

برای اینکه همه چیز در بدن شما به نرمی و درستی کار کند، از دستگاه گوارش گرفته تا عملکردهای شناختی، به آب نیاز دارید. اگر به اندازه کافی آب ننوشید (حداقل هشت لیوان در روز)، ممکن است دچار کم آبی شوید که بر خلق و خو و خستگی تأثیر می گذارد.

بیش از حد آب مصرف کرده اید

نوشیدن بیش از حد آب نیز می تواند برای بدن مضر باشد. اگر قبل از خواب زیاد آب بنوشید، ممکن است خواب شبانه شما مختل شود. در عوض، می توانید بدن خود را در طول روز آبرسانی کنید و حداقل یک ساعت قبل از خواب از مصرف مایعات خودداری کنید.

خانه ی نامرتبی داری

مطالعات نشان می دهد که سازماندهی محیط می تواند در کاهش استرس روانی موثر باشد و منجر به خواب راحت تر شود.

دمای اتاق خیلی بالاست

ماندن در یک خانه گرم در فصول سرد وسوسه انگیز است، اما بهتر است فضای زندگی خود را در دمای 65 درجه فارنهایت (18.3 درجه سانتیگراد) راحت نگه دارید. دمای بیش از حد بالا می تواند خواب شبانه شما را مختل کند و نیمه شب شما را بیدار کند.

ادامه مطلب  برای تقویت حافظه چه بخوریم؟

آلرژی دارید

در کنار خارش چشم و آبریزش بینی، آلرژی می تواند باعث احساس خستگی و بی حوصلگی فرد شود. اگر خستگی شما ناشی از آلرژی باشد، با از بین بردن علائم آن، شاهد افزایش سطح انرژی خود نیز خواهید بود.

چرا بدنم زود خسته میشه

برنامه خواب خود را به هم می زنید

اگر روزهای هفته ساعت 10 شب به رختخواب می روید اما در دو تعطیلات آخر هفته تا نیمه شب بیدار می مانید، این تغییر زمان خواب می تواند باعث شود بدن شما احساس خستگی کند و هفته شما را سست کند.

با عصبانیت به رختخواب می روید

اگر قبل از خواب عصبانی هستید، باید قبل از خواب به مشکلی که باعث عصبانیت شما شده است رسیدگی کنید، زیرا مطالعات نشان می دهد که این می تواند تأثیر قابل توجهی بر کیفیت خواب شما داشته باشد.

شما عملکرد تیروئید پایینی دارید

احساس خستگی و کمبود انرژی می تواند یکی از علائم کم کاری تیروئید باشد. کم کاری تیروئید باعث می شود حتی زمانی که به اندازه کافی استراحت کرده اید احساس خستگی کنید. در صورت تداوم علائم به پزشک مراجعه کنید.

به آهن بیشتری نیاز دارید

آهن به گردش خون بهتر و انتقال اکسیژن به قسمت های مختلف بدن کمک می کند. اگر 10 میلی گرم آهن در روز دریافت نکنید، ممکن است احساس خستگی و بی حالی کنید. غذاهای غنی از آهن مانند اسفناج، لوبیا و مرغ را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

آب و هوا مقصر است

اگر تغییر فصل بر خلق و خوی شما تأثیر می گذارد، احساس خستگی ممکن است نتیجه اختلال خلقی فصلی باشد. با ورزش می توانید ترشح اندورفین را در بدن خود افزایش دهید و در روزهای آفتابی دقایقی را در مقابل نور خورشید بگذرانید تا تولید ویتامین D را افزایش دهید.در صورت تداوم علائم به پزشک مراجعه کنید.

ادامه مطلب  چرا بعضی سیگاری‌ها سرطان نمی‌گیرند؟

به اندازه کافی نور خورشید دریافت نمی کنید

خورشید یکی از مهم ترین عوامل خارجی است که بدن برای حفظ ریتم شبانه روزی خود به آن نیاز دارد. حداقل 30 دقیقه در روز را بیرون از خانه بگذرانید و خود را در معرض نور خورشید قرار دهید تا از خواب بهتری لذت ببرید.

شما در معرض نور مصنوعی بیش از حد قرار می گیرید

نورهای مصنوعی از منابع مختلف می توانند خواب شما را مختل کنند. با حذف منابع اضافی نور مصنوعی از اتاق خواب، می توانید از خواب با کیفیت تری بهره مند شوید.

حتما ببینید

چطور از رفتار دیگران ناراحت نشویم

چطور از رفتار دیگران ناراحت نشویم؟

برای همه ما پیش آمده که بی دلیل و با دلیل منطقی از اطرافیانمان ناراحت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *