چین مایل به از سرگیری مذاکرات بین ارتش دو کشور است

چین مایل به از سرگیری مذاکرات بین ارتش دو کشور است

یک مقام ارشد آمریکایی گفت نشانه هایی از تمایل چین برای از سرگیری مذاکرات بین نظامیان دو کشور وجود دارد.

یک مقام ارشد آمریکایی گفت که واشنگتن معتقد است نشانه هایی وجود دارد که پکن مایل به از سرگیری مذاکرات بین نظامیان دو کشور است.

این مقام آمریکایی درباره دیدار «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا با «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین در روزهای 16 تا 17 سپتامبر در «مالتا» و در پاسخ به این سوال که آیا این موضوع وی درباره ازسرگیری مذاکرات دوجانبه گفت: اخیراً به صراحت اعلام کرده ایم که معتقدیم رایزنی بین ایالات متحده و نیروهای مسلح چین نه تنها در سطح وزارت دفاع و وزیران، بلکه در سطح رهبری نیز ضروری است. به نظر من باید روی این موضوع تمرکز کنیم.

وی افزود: ما در تلاش برای بازگرداندن کانال های ارتباطی نظامی با جمهوری خلق چین هستیم و تمام تلاش خود را برای ایجاد برخی از این کانال ها انجام می دهیم. برخی از این کانال ها در دسترس هستند و نشانه هایی از تمایل پکن برای انجام این کار وجود دارد، اما این یک روند تدریجی است.

واشنگتن پیش از این چندین بار تلاش کرده بود که دیداری بین لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا و لی چانگ فو، همتای چینی اش برگزار کند، اما پکن تحریم های واشنگتن علیه وزیر دفاع را مانعی برای این دیدار عنوان کرده است.

ادامه مطلب  حمله موشکی روسیه به خارکف

حتما ببینید

عکسی پربازدید از نمازخواندن رئیسی در هواپیما

به گزارش خبرکو به نقل از اقتصاد نیوز: عکس نماز خواندن رئیس جمهور در هواپیمای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *