نحوه تمیز کردن طلق پلاستیکی

چگونه طلق پلاستیکی را تمیز کنیم؟

نحوه تمیز کردن طلق پلاستیکی

نمونه ای از طلق های پلاستیکی چراغ های جلوی خودرو هستند. کم کم ناخالصی های مختلف این چراغ ها را کثیف و کدر می کند. تیرگی طلق پلاستیکی در چراغ خودرو می تواند خطرناک باشد. علاوه بر این، عمر لامپ کاهش می یابد و روشنایی خود را از دست می دهد. اگر شما هم جزو کسانی هستید که به نظافت اهمیت زیادی می دهند و دوست دارند وسایلشان همیشه از تمیزی بدرخشد، با ما همراه باشید.

تمیز کردن طلق

به یاد داشته باشید که برای تمیز کردن طلق پلاستیکی نباید از مواد سفید کننده موجود در بازار و نمک های شیشه صنعتی استفاده کنید. بیشتر این مواد حاوی آمونیاک هستند که برای برگ ها مضر است.

یک راه بسیار خوب برای تمیز کردن ورق های پلکسی یا طلق استفاده از آب گرم و سرکه سفید است. به این ترتیب آب گرم و سرکه سفید را در یک بطری اسپری مخلوط کرده و سپس روی برگ ها اسپری کنید. این روش علاوه بر تمیزی، درخشندگی خاصی به طلق پلاستیکی شما می دهد.

بهتر است قبل از هر کار با دستمال کاغذی یا اسفنج تمیز ورق را از پایین به بالا با حرکات دایره ای تمیز کنید. این کار در مرحله اول سطح خود را از هر نوع لکه و رسوب پاک می کند. با این کار ساده از بروز بسیاری از مشکلات در حین نظافت جلوگیری خواهید کرد.

از یک پارچه نرم و مرطوب برای تمیز کردن گرد و غبار روی پوشش پلاستیکی استفاده کنید. هرگز برای این کار از دستمال یا دستمال خشک استفاده نکنید.

ادامه مطلب  رفع بوی دود از لباس بدون شستشو

استفاده از هر نوع ماده پاک کننده ای که حاوی الکل یا آمونیاک یا هر ماده ساینده دیگری باشد ممنوع است. الکل باعث ایجاد ترک در سطح طلق می شود. آمونیاک همچنین می تواند باعث مه آلود شدن ورق پلاستیکی شما شود. فراموش نکنید که از یک پارچه تمیز کننده جداگانه استفاده کنید.

با استفاده از ماده پاک کننده و اسفنج و حرکات دایره ای می توانید سطح ورق پلاستیک را چندین بار تمیز کنید تا شفاف شود.

در مرحله آخر باید ورق های پلکسی گلاس را خشک کنید. برای این کار می توانید از ورق های خشک کن صنعتی یا کاغذهای باطله استفاده کنید.

نحوه تمیز کردن طلق پلاستیکی

تمیز کردن چراغ های خودرو با خمیر دندان

ما در اینجا به خمیر دندان اشاره کردیم، اما راه های زیادی برای تمیز کردن چراغ های جلوی اکسید شده و کثیف خودرو وجود دارد. این روش مقرون به صرفه و ارزان تر از پرداخت تعمیری است. شما فقط به یک مسواک، بطری اسپری، خمیر دندان نیاز دارید.

در اینجا نحوه تمیز کردن چراغ ماشین با خمیر دندان را به شما آموزش می دهیم:

با استفاده از مسواک، خمیر دندان را به قسمت جلویی بمالید. اصطکاک را تا زمانی که احساس کنید و نور خاموش شود تمیز کنید. به اسپری آب گرم روی چراغ جلو ادامه دهید و خمیر دندان را با حوله پاک کنید.

برای تمیز کردن عمیق تر، از یک برس چرخشی برای استفاده از خمیر دندان استفاده کنید. اکنون باید پوشش های روشن تری داشته باشید.

اگر روکش پلاستیکی چراغ های جلوی خودرو تیره، زرد، کدر یا خراشیده باشد، فرآیند تمیز کردن طولانی تر و کامل تر می شود.

ادامه مطلب  روش پاك كردن دوغاب از روي موزاییک

همچنین می توانید از صابون مخصوص کارواش و پولیش پلاستیکی برای تمیز کردن برزنت پلاستیکی روی چراغ ها استفاده کنید.

نحوه تمیز کردن چراغ خودرو با پولیش مناسب

پولیش های تمیز و مرتبی در بازار وجود دارد که تمام ابزار و مراحل لازم برای تمیز کردن چراغ های کسل کننده و کثیف را دارند، اما طبیعی تر از برخی از وسایل معمولی خانه هستند.

با یک سمباده درشت تر شروع کنید. (سنباده 200).

توجه داشته باشید که هنگام سمباده زدن باید از آب کف دار استفاده کنید. این کار را تا جایی انجام دهید که طلق کاملا مات شود و دیگر خطی روی آن باقی نماند.

سپس همین کار را با کاغذ سنباده نرم تری انجام دهید و مطمئن شوید که در تمام این مراحل آب و کف باید به لامپ زده شود. سپس این مراحل را با یک سمباده بسیار ظریف تکرار کنید.

نحوه تمیز کردن چراغ خودرو با پولیش مناسب

در نهایت باید از نرم ترین سمباده استفاده کنید. سمباده 3000. این مرحله را باید با ظرافت و دقت بیشتری انجام دهید زیرا هیچ خط و خش وجود ندارد. سپس لامپ را کاملا بشویید تا جرم و لکه ای روی آن نباشد.

پس از انجام این مراحل باید به سراغ لاک ناخن بروید و مقداری از آن را به طلق بزنید و از پنبه روی سطح طلق استفاده کنید و دوباره با پنبه تمیز سطح طلق را تمیز کنید.

پس از انجام این مراحل، مراحل اولیه را برای رفع تیرگی و کدر بودن چراغ های خودرو انجام داده اید. پس از انجام این مراحل، بهتر است مانند پولیش، سطح طلاق را با موم بدن تمیز کنید.

ادامه مطلب  بهترین روش‌های تمیز کردن لکه آبمیوه از روی فرش

مراحل شستشو

یک سطل آب گرم آماده کنید. صابون مخصوص کارواش را که طبق دستور روی بسته تهیه کرده اید اضافه کنید.

تالک را با استفاده از یک اسفنج نرم و صابون بشویید. حالا 5 دقیقه صبر کنید تا صابون روی طلق بنشیند و تمام کثیفی ها را پاک کند. در این مرحله آن را با آب تمیز بشویید و سپس سطح آن را با دستمال خشک کنید.

برای بازگرداندن درخشش و درخشندگی طلاق، مقدار کمی لاک ویژ را روی پارچه نرم بمالید و از حرکات دایره ای برای رفع خراش ها استفاده کنید. در صورت لزوم، دوباره با آب تمیز بشویید و خشک کنید.

نمی توانید چراغ های جلو را حذف کنید؟

اگر حتی پس از 20 دقیقه هنوز چراغ ها روشن نیستند، ممکن است داخل چراغ ها خیلی کدر، کثیف و اکسید شده باشد.

منبع: عصر ایران

حتما ببینید

رفع بوی دود از لباس بدون شستشو

رفع بوی دود از لباس بدون شستشو

حتما برای شما هم پیش آمده که وقتی کنار آتش ایستاده اید یا غذا پخت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *