چگونه اتو را تمیز کنیم؟

چگونه سوختگی کف اتو را تمیز کنیم؟

برای اینکه بفهمید ته اتوی شما اثر سوختگی دارد یا خیر، نیازی به بررسی دقیق ندارید، زیرا با روشن شدن و گرم شدن آن، بوی سوختگی به وضوح احساس می شود.

این آثار سوختگی می تواند روی لباس های مختلف مشکل ایجاد کند و لکه هایی روی آن ها باقی بماند. خوشبختانه روش های مختلفی برای تمیز کردن کف اتو بخار وجود دارد و به راحتی می توان آنها را تمیز کرد.

قبل از امتحان هر یک از روش های تمیز کردن، بهتر است ابتدا دفترچه راهنمای اتو را مطالعه کنید. ممکن است سازنده توصیه های بیشتری در مورد چگونگی کاهش علائم و اثرات سوختگی ارائه کرده باشد.

علاوه بر این، ممکن است فهرستی از محلول های تمیزکننده وجود داشته باشد که نباید برای تمیز کردن استفاده شوند.

چگونه اتو سوخته را تمیز کنیم؟

زمانی که کف اتو بخار به دلایلی سوخته و لباس ها به آن چسبیده است، اولین کاری که باید انجام دهید این است که اتو را از برق بکشید. اجازه دهید دستگاه کاملا خنک شود.

اگر نمی توانید پارچه سوخته را به طور کامل جدا کنید، سعی کنید پس از خنک شدن دستگاه، بقایای پارچه سوخته را از پایین با استفاده از موچین یا موچین جدا کنید.

مراقب باشید که تمام سوختگی را از بین ببرید و سپس با استفاده از یکی از تکنیک های زیر، نقطه سوختگی باقیمانده در کف دستگاه را تمیز کنید.

استفاده از مایع لباس شویی

اگر اتوی شما ته آن نچسب است، می توانید کف آن را با کمی مایع ظرفشویی نیز تمیز کنید. به سادگی یک یا دو قطره از مایع را به یک کاسه کوچک آب گرم اضافه کنید.

سپس یک پارچه تمیز را به محلول آغشته کنید و صفحه زیرین را پاک کنید. در نهایت قبل از استفاده مجدد از اتو، کفی را با حوله خشک کنید.

از مایع ظرفشویی استفاده کنید

در برخی موارد، اثرات سوختگی می تواند منافذ صفحه زیرین دستگاه را مسدود کند. در این صورت می توانید از مخلوط مایع ظرفشویی و آب برای تمیز کردن کف اتو بخار استفاده کنید. پس از از بین رفتن لکه ها، از یک پارچه تمیز برای خشک کردن آن استفاده کنید.

استفاده از آب اکسیژنه

یک راه آسان برای تمیز کردن کفی اتو بخار این است که یک پارچه تمیز را به پراکسید هیدروژن آغشته کنید و آن را روی کفی اتو قرار دهید. پس از چند دقیقه می توانید لکه ها را پاک کنید.

استفاده از براق کننده های فلز

اگر اتو شما دارای کف فلزی بدون روکش نسوز یا نچسب است در صورت سوختن می توانید با چند قطره محلول پولیش فلزی آن را تمیز کنید. یک پارچه آغشته به محلول را روی لکه ها و آثار سوختگی بکشید تا از بین بروند، سپس یک پارچه تمیز بردارید و لکه های مرطوب را پاک کنید.

ادامه مطلب  در صورت فراموشی رمز کارت سوخت چه کنیم؟

چگونه اتو را تمیز کنیم؟

آیا می توانید از پاک کننده لاک ناخن استفاده کنید؟

روش دیگری که برای تمیز کردن کف اتو بخار استفاده می شود استفاده از لاک پاک کن ها است که معمولا برای ناخن استفاده می شود.

لاک پاک کن مورد نظر نیازی به داشتن استون ندارد. سایر پاک کننده های شیمیایی ناخن نیز به همین خوبی عمل می کنند. بهتر است قسمت کوچکی از سطح را قبل از تمیز کردن کامل تست کنید. هرگز از مواد شیمیایی داغ و با بوی قوی در اطراف پرندگان یا حیوانات خانگی استفاده نکنید.

اگر پرندگان یا حیوانات خانگی در خانه دارید، این روش را در فضای باز و دور از آنها انجام دهید. بسیاری از دودها برای پرندگان و برخی حیوانات خانگی خطرناک یا کشنده هستند. هنگامی که دستگاه گرم شد، مراقب باشید که بخارات را خودتان استنشاق نکنید زیرا ممکن است سمی باشند.

از سرکه استفاده کنید

برای تمیز کردن کف اتو بخار می توانید از سرکه استفاده کنید. مقداری سرکه سفید را گرم کنید و پارچه نرمی را در آن خیس کنید. پارچه را به آرامی روی سطح کف سوخته بکشید تا آثار و آثار آن از بین برود.

سپس یک پارچه تمیز آغشته به آب را روی زمین بکشید و کار را تمام کنید. اگر سرکه به تنهایی نمی تواند اثرات سوختگی را کاملا از بین ببرد، چند قاشق غذاخوری نمک را با سرکه سفید گرم مخلوط کرده و هم بزنید تا نمک حل شود.

دستگاه را با یک پارچه تمیز آغشته به ترکیب کف تمیز کنید. پاک کردن را ادامه دهید تا لکه ها کاملا پاک شوند و در مرحله آخر با یک دستمال تمیز مرطوب آن را پاک کنید.

از جوش شیرین استفاده کنید

جوش شیرین معجزه گر است که همه چیز را از اجاق گاز گرفته تا ماشین ظرفشویی تمیز می کند. همچنین می تواند اتو شما را تمیز کند. به سادگی با دو قاشق غذاخوری جوش شیرین و یک قاشق غذاخوری آب یک خمیر ضد لک درست کنید.

آن را با احتیاط روی صفحه زیرین بمالید، اما سعی کنید جوش شیرین را در سوراخ های بخار قرار ندهید. اگر خمیر وارد سوراخ های بخار شد، حتما آنها را تمیز کنید.

استفاده از ترکیب آب لیمو و جوش شیرین

این روش بسیار ساده است و برای انواع دستگاه های دارای صفحات زیر سوخته و همچنین اتوهای مخزن قابل استفاده است. آب لیمو در از بین بردن اثرات سوختگی بسیار خوب عمل می کند. برای تمیز کردن این روش، دستورالعمل های زیر را دنبال کنید.

ادامه مطلب  سریع ترین راه از بین بردن بوی بد یخچال

به سادگی آب یک لیمو را بگیرید و به اندازه کافی جوش شیرین به آن اضافه کنید تا خمیری به دست آید.

خمیر را روی قسمت های آلوده صفحه زیرین دستگاه قرار دهید.

اجازه دهید حداقل 5 دقیقه روی بشقاب (سرد، گرم نشده) بماند.

بعد از 5 دقیقه، قسمتی را تست کنید تا ببینید آیا خمیر لکه را از بین می برد یا خیر.

خمیر را به آرامی مالش دهید تا لکه ها پاک شوند.

خمیر اضافی را با یک پارچه مرطوب پاک کنید و اجازه دهید قسمت زیرین آن خشک شود.
سرکه و جوش شیرین را مخلوط کنید

علاوه بر ترکیب جوش شیرین و آبلیمو می توان از ترکیب جوش شیرین و سرکه نیز استفاده کرد. هم سرکه و هم آب لیموترش (اسید) با جوش شیرین واکنش می دهند و ترکیبات فوق العاده ای برای از بین بردن لکه ها ایجاد می کنند.

این ترکیبات غیر شیمیایی و غیر سمی هستند و عالی عمل می کنند. ابتدا مطمئن شوید که دستگاه خاموش است و پنل پایینی خنک است.

نصف فنجان سرکه را با نصف فنجان آب مخلوط کنید. یک پارچه یا پنبه را در محلول سرکه و آب آغشته کنید. مقداری محلول جوش شیرین به قسمت مرطوب پارچه اضافه کنید (این ماده ساینده شماست) و شروع به مالش دادن ناحیه سوخته کنید.

برای از بین بردن لکه ها از حرکات دایره ای و فشار کم استفاده کنید. به سادگی با یک پارچه مرطوب، اضافی را پاک کنید.

چگونه اتو را تمیز کنیم؟

استفاده از سرکه در مخزن آب

استفاده از سرکه برای تمیز کردن دریچه های بخار در اتوهایی مانند اتو مخزن TDS8080 نیز بسیار موثر است. برای این کار مخزن آب را با مخلوطی از نصف سرکه سفید و نصف آب پر کنید.

سپس پارچه یا پارچه ای را اتو کنید و روی آن بخار اسپری کنید. با استفاده از بخار، رسوبات باقی مانده همراه با سرکه از دریچه ها خارج می شود.

استفاده از موم شمع

در حالی که موم ذوب شده شمع هنگام ریختن روی فرش و پارچه مشکل ساز است، اما می توان از آن برای تمیز کردن لکه های سوخته در قسمت زیرین استفاده کرد. این روش نیز بسیار آسان است.

دستگاه را روی کمترین دما تنظیم کنید. مراقب باشید به دلیل داغ بودن صفحه نمایشگر را لمس نکنید. شمع را روی جای سوختگی و نقاط سوخته بمالید.

با استفاده از یک پارچه ضخیم، موم را روی لکه ها فشار دهید. با پوشیدن دستکش آشپزی می توانید از دستان خود محافظت کنید. با قرار دادن یک پارچه ضخیم و مرطوب روی سطح صاف زیر آن را تمیز کنید.

پارچه را اتو کنید تا موم باقی مانده “تمیز” شود و درخشندگی روی صفحه ایجاد شود.

ادامه مطلب  در صورت فراموشی رمز کارت سوخت چه کنیم؟

نحوه تمیز کردن با خمیر دندان

خمیر دندان یک پاک کننده خانگی عالی است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که مقدار کمی خمیر دندان سفید را به قسمت های آسیب دیده و سوخته صفحه زیرین بمالید.

بگذارید یک دقیقه بماند، سپس خمیر دندان را با یک پارچه تمیز بردارید. برای اتمام، مخزن آب را پر کنید و یک حوله کهنه یا لباس های استفاده نشده را اتو کنید. آن را روی بخار آب قرار دهید و بگذارید چند دقیقه بماند.

با استفاده از کاغذ و نمک

باور کنید یا نه، نمک و کاغذ نیز می توانند کف اتو بخار را تمیز کنند. اتو را روی بالاترین دما تنظیم کنید. یک ورق روزنامه یا کاغذ پهن کنید و به مقدار زیاد نمک بپاشید. اتو داغ را چندین بار در جهات مختلف روی کاغذ بکشید.

پلاستیک ذوب شده را از صفحه زیرین جدا کنید

اگر اتوی شما با مواد پلاستیکی تماس پیدا کرد، فوراً دستگاه را از برق بکشید و اجازه دهید خنک شود. یک کاسه یا ظرف فلزی را با تکه های یخ پر کنید و صفحه زیرین را روی یخ قرار دهید تا پلاستیک به سرعت سفت شود (اگر پلاستیک قبلاً روی بشقاب سرد شده است، می توانید از این مرحله صرف نظر کنید).

حالا یک چاقوی پلاستیکی بردارید و پلاستیک را کاملا از روی صفحه پاک کنید. سپس سطح را با اسپری سرکه یا یک پارچه مرطوب پاک کنید.

توجه داشته باشید که دستگاه قبل از استفاده مجدد باید کاملا تمیز شود، در غیر این صورت پلاستیک ذوب شده و به لباس شما می چسبد.

مواد شوینده آماده در بازار موجود است

علاوه بر روش‌هایی که توضیح داده شد، مواد و مخلوط‌هایی در بازار موجود است که برای تمیز کردن سطح زیرین و ایجاد درخشندگی آماده هستند که می‌توانید از آنها استفاده کنید.

این ترکیبات غیر سمی هستند و می توانید آنها را به صورت آنلاین از فروشگاه های لوازم خانگی معتبر مانند بوش آلمان تهیه کنید. این ترکیبات علائم سوختگی را از بین می برند و باعث درخشش مجدد دستگاه و بازیابی صفحه زیرین می شوند.

چگونه از اتو خود بهتر مراقبت کنیم؟

یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از تمیز کردن کف اتو بخار، مراقبت مناسب هنگام استفاده از آن است.

به عنوان مثال هرگز اتو را برای مدت طولانی روشن نکنید زیرا بسیار داغ می شود و احتمال چسبیدن و سوختن لباس بعد از استفاده وجود دارد.

همچنین حتماً آن را به طور مرتب تمیز کنید تا از تجمع مواد و گرفتگی دریچه‌ها جلوگیری شود. برای تمیز کردن اتوی سوخته از پاک کننده های ساینده یا برس استفاده نکنید زیرا باعث آسیب به سطح می شود.

منبع: بوش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *