چطور بوی یخچال را از بین ببریم؟

سریع ترین راه از بین بردن بوی بد یخچال

در یخچال را باز می کند و پارچ آب را بیرون می آورد. لیوان را پر از آب می کند، اما به محض خوردن اولین جرعه، نوشیدن را قطع می کند و می گوید: «این چه مزه بدی است!».

اگر روزی در چنین شرایطی قرار گرفتید، به خاطر داشته باشید که پیشگیری بهتر از درمان است، بنابراین باید در وهله اول از ایجاد بوی نامطبوع در یخچال جلوگیری کنید و اولین قدم برای رسیدن به این هدف، نگهداری و نظافت منظم است. مواد داخل یخچال هست

سعی کنید روزی یکبار به تمام قفسه های یخچال سر بزنید و ماندگاری مواد داخل یخچال را بررسی کنید. اقلامی را که نزدیک به انقضا هستند یا در آستانه فساد هستند را بردارید و مصرف کنید.

اگر ذره ای از مواد غذایی به دیواره های یخچال چسبید، سریع آن را تمیز کنید. اما با رعایت نکات ذکر شده ممکن است پس از مدتی یخچال همچنان بوی نامطبوعی داشته باشد. ما چندین مرحله را به شما پیشنهاد می کنیم تا بوی بد یخچال را از بین ببرید و آن را تمیز نگه دارید.

گام یک:

یخچال را خاموش کنید و آن را از برق بکشید.

 

مرحله دوم:

همه مواد را از یخچال خارج کنید و اگر مواد فاسد شدنی دارید در فریزر قرار دهید. قفسه ها و کشوها را بردارید و همه آنها را با محلول آب گرم و جوش شیرین بشویید و بگذارید خشک شوند.

دیواره ها و تمام قسمت های داخلی یخچال را با همان محلول یا ترکیب آب و سرکه سفید بشویید و با دستمال نرم خشک کنید.

ادامه مطلب  در صورت فراموشی رمز کارت سوخت چه کنیم؟

 

مرحله سوم:

کانال ها و لاستیک های یخچال را از دست ندهید! اگر غذا به کناره های یخچال چسبیده و جدا نشد، آن را مرطوب کنید تا به راحتی جدا شود.

 

مرحله چهارم:

ساده ترین راه برای از بین بردن بوی بد یخچال این است که مقداری جوش شیرین یا قهوه آسیاب شده را در ظرفی بدون درب بریزید و در یخچال بگذارید تا بوی غذا از یخچال گرفته شود و یا مقداری قهوه و یک تکه قهوه بریزید.

زغال در آن یک کیسه توری قرار دهید و آن را در گوشه یخچال آویزان کنید. راه دیگر استفاده از وانیل است. مقداری وانیل را در یک حوله خیس بریزید و در یخچال بگذارید تا بوی خوش وانیل در یخچال شما پخش شود.

گاهی اوقات بوی نامطبوعی که در داخل یخچال ایجاد می شود به دلیل ترکیب مواد یخ زده با یخ است، بنابراین بهتر است یخچال را یخ زدایی کنید تا بویی که در لایه های ضخیم یخ نشسته است از بین برود.

چطور بوی یخچال را از بین ببریم؟

بشویید و تمیز کنید

اولین قدم برای از بین بردن بوی نامطبوع یخچال، شناسایی منبع بو است. گاهی اوقات حتی پس از شستشوی کامل یخچال، بوی نامطبوع دوباره برمی گردد، مگر اینکه منبع اصلی بو را حذف کنید. همه چیز را در یخچال بریزید و به دنبال غذایی باشید که تاریخ مصرف آن تمام شده یا بیش از یک هفته در یخچال مانده است. هر وسیله ای را که بیرون می آورید بو کنید، پس اگر بوی بدی داشت آن را دور بیندازید.

برخی از مواد ممکن است تا هفته ها ماندگاری داشته باشند، اما به محض اینکه متوجه بو یا کپک شدید روی مواد شدید، آن را از یخچال خارج کنید. میوه ها و سبزیجات را در کشوهای یخچال از جمله مرباها بررسی کنید.

ادامه مطلب  چگونه سوختگی کف اتو را تمیز کنیم؟

این گونه مواد معمولاً بعد از مدتی آب میوه آزاد می کنند که می تواند بوی نامطبوعی در محیط ایجاد کند. توجه داشته باشید که اگر بیش از چهار ساعت یخچال را از برق بکشید، باید محتویات یخچال را کاملاً جدا کرده و پس از وصل کردن دوباره آن را تمیز کنید.

از مرغ، گوشت و تخم مرغی که بیش از دو ساعت در دمای بالای 4.4 درجه سانتیگراد نگهداری شده اند استفاده نکنید. اگر یخچال چندین قفسه دارد، آنها را بردارید و با آب و صابون بشویید.

سپس، یک قاشق غذاخوری سفید کننده کلر را به یک گالن آب اضافه کنید و از آن برای شستن کشوها، قفسه ها، دیوارها، سقف و کف یخچال استفاده کنید.

اگر یخچال مجهز به بوگیر خودکار است، اما هنوز بوی نامطبوع می دهد، کارتریج را بردارید و آن را به مدت چهار ساعت در آب داغ قرار دهید و بگذارید تا هشت ساعت در بیرون خشک شود. سپس دوباره در یخچال قرار دهید.

گردش هوا در داخل یخچال

همیشه از وجود گردش هوا در داخل یخچال مطمئن شوید. وجود جریان هوا به حذف بو از یخچال و همچنین حفظ میوه و غذا تا حد امکان کمک می کند.

مواد بوزدا

جوش شیرین و دانه های قهوه از جمله موادی هستند که با قرار دادن آنها در یخچال می توان بوی نامطبوع آن را جذب و از بین برد.

روزنامه همچنین بوهای نامطبوع را به خود جذب می کند، بنابراین توصیه می شود بریده های روزنامه را در کشوهای یخچال قرار دهید و بگذارید چند روز بماند. سپس روزنامه را بردارید و یخچال را با مخلوطی از یک فنجان سرکه به ازای هر گالن آب یخچال بشویید.

ادامه مطلب  در صورت فراموشی رمز کارت سوخت چه کنیم؟

سرکه سفید همچنین می تواند بسیاری از بوهای بد یخچال را خنثی کند. ظرف باز سرکه سیب را در یخچال قرار دهید تا بوی نامطبوع آن از بین برود.

عصاره وانیل همچنین می تواند بوی بد یخچال را از بین ببرد. یک حوله را به عصاره وانیل آغشته کرده و در یخچال قرار دهید.

برای از بین بردن بوی نامطبوع می توان از پرتقال خرد شده در یخچال نیز استفاده کرد.

برای به حداقل رساندن احتمال بوی بد یخچال، مواد غذایی را همیشه در ظروف در بسته نگهداری کنید. این کار علاوه بر جلوگیری از انتشار بوی نامطبوع در یخچال، ماندگاری مواد غذایی را نیز افزایش می دهد. سعی کنید هفته ای یکبار محتویات یخچال را چک کنید و مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته را دور بریزید. شاید رعایت این نکات آسان به نظر برسد، اما در کاهش بوی بد یخچال بسیار موثر است.

بوهای ماندگار

اگر بعد از تمیز کردن یخچال همچنان بوی نامطبوع باقی می ماند، بهتر است مواد غذایی را در جای خنک قرار دهید و یخچال را از برق بکشید و درب یخچال را چند روز باز بگذارید تا بوی داخل آن از بین برود.

منبع: تصویر زندگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *