چطور از سیاه شدن آب سیب جلوگیری کنیم؟

چطور از سیاه شدن آب سیب جلوگیری کنیم؟

20 دقیقه پس از مصرف آب سیب با اکسیژن هوا واکنش داده و رنگ آن تغییر می کند. بنابراین باید آن را سریع بنوشید، اما اگر می خواهید ماندگاری بیشتری داشته باشید، در اینجا نکاتی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. با ما بمان.

از آب و نمک استفاده کنید

1/8 قاشق چایخوری نمک را در یک فنجان آب حل کنید. سپس برش های سیب را اضافه کنید، بگذارید چند دقیقه بماند و سپس آبکش کنید. پس از آبکشی، برش ها را سریع در آب تازه بشویید تا میوه شور نباشد و سپس آبکش کنید.

چگونه از سیاه شدن آب سیب جلوگیری کنیم؟

سیب ها را در آب تمیز قرار دهید

قبل از آبگیری، سیب ها را در آب معمولی قرار دهید. مهمترین کاری که می توانید برای جلوگیری از سیاه شدن آب سیب انجام دهید این است که قرار گرفتن سیب های برش داده شده در معرض هوا را به حداقل برسانید و ساده ترین راه برای این کار این است که برش های سیب را در ظرفی پر از آب نگهداری کنید.

یک حوله کاغذی تمیز را روی آن قرار دهید تا برش ها در بالای آب شناور شوند. روش دیگر این است که برش های سیب را در کیسه های زیپ دار با فشار هوا قرار دهید. هیچ کدام از این روش ها به مواد اضافی نیاز ندارند و هر دو برای جلوگیری از قهوه ای شدن سیب عالی هستند.

از سیاه شدن آب سیب جلوگیری کنید

چطور از سیاه شدن آب سیب جلوگیری کنیم؟

آب مرکبات یا آناناس

برای جلوگیری از سیاه شدن آب سیب می توانید از آب مرکبات نیز استفاده کنید. آنها حاوی اسید سیتریک هستند که واکنش شیمیایی را کند می کند و از قهوه ای شدن جلوگیری می کند. اما دو راه برای استفاده از آب میوه برای جلوگیری از سیاه شدن

ادامه مطلب  نگهداری کاهو شسته شده در یخچال

آب سیب وجود دارد:

– می توانید دو قاشق غذاخوری آب میوه را به آب اضافه کنید و برش های سیب را آغشته کنید.

– می‌توانید به راحتی یک لیمو را فشار دهید یا مستقیماً روی سطح سیب خرد شده قرار دهید. تنها عیب استفاده از این روش این است که آب آن طعمی شبیه به لیمو دارد.

دلیل اینکه آب لیمو از تیره شدن آب سیب جلوگیری می کند این است که آب لیمو حاوی ویتامین C و آنتی اکسیدان است و ویتامین C به کاهش سرعت اکسیداسیون کمک می کند.

چگونه از سیاه شدن آب سیب جلوگیری کنیم؟

آب و عسل

دو قاشق غذاخوری عسل را در یک لیوان آب بریزید و برش های سیب را به مدت 30 ثانیه در این مخلوط خیس کنید و سپس آن را آبکش کنید. این به این دلیل است که ترکیبی در عسل وجود دارد که آنزیم اکسید کننده را متوقف می کند. همچنین این یکی از راه هایی است که طعم سیب را تغییر نمی دهد.

 

منبع: میزان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *