پیش‌بینی افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی ترافیک در مهرماه

پیش‌بینی افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی ترافیک در مهرماه

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجه از پیش بینی افزایش 20 تا 30 درصدی ترافیک صبحگاهی همزمان با بازگشایی مدارس در پایتخت ها خبر داد.

به گزارش خبرکو به نقل از فارس نیوز سرهنگ احمد شیرانی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهداری فراجا در گفت وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس موضوع بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی را مورد اشاره قرار داد و گفت: با توجه به شروع سال تحصیلی. انتظار می رود در سال تحصیلی و باز شدن مدارس مجدد، حجم ترافیک در شهرها افزایش یابد. ، این افزایش حجم ترافیک در معابر شهری بر زمان سفر در شهر تاثیر گذاشته و باعث طولانی شدن زمان سفر شده است.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود ترافیک صبحگاهی در زمان بازگشایی مدارس بین 20 تا 30 درصد در پایتخت ها افزایش یابد، تصریح کرد: ساعت کاری شناور به بهبود ترافیک صبحگاهی کمک می کند.

وی بهترین راه برای رسیدن سریعتر به مقصد و کاهش ترافیک این روزها را استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی می داند و می افزاید:

برخی از والدین دانش آموزان از اتومبیل خود برای تحویل گرفتن فرزندان خود استفاده می کنند. انباشته شدن این خودروها در ابتدا و انتهای مدارس باعث ایجاد ترافیک و ازدحام در جاده ها و ایجاد وضعیت آشفته ترافیکی می شود.

شیرانی با اشاره به اینکه ازدحام و ترافیک سنگین در محدوده مدارس نیز موجب تشویش خود دانش آموزان شده است به رانندگان توصیه کرد بدون ایجاد مشکل تردد برای سایر رانندگان خودروهای خود را در مکان های مناسب متوقف کرده و فرزندان خود را به داخل مدرسه ببرند.

ادامه مطلب  آخرین هماهنگی‌های شهرداری تهران برای برپایی پیاده‌روی اربعین حسینی(ع)

وی ابراز امیدواری کرد والدین تا قبل از آغاز سال تحصیلی به توصیه های مهم پلیس راهنمایی و رانندگی عمل کنند. همچنین لازم است والدین کودکان خود را با علائم راهنمایی و رانندگی آشنا کرده و نحوه عبور صحیح از خیابان و تمرین با آنها را به آنها آموزش دهند.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا گفت: دانش آموزان در مسیر رفت و آمد به مدرسه در پیاده رو پیاده روی کرده و از تردد در خیابان خودداری کنند.

پیش‌بینی افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی ترافیک در مهرماه

وی افزود: اگر دانش آموزی می تواند به تنهایی از خانه به مدرسه و از مدرسه به خانه پیاده روی کند باید به او آموزش داد که برای عبور از خیابان فقط از گذرگاه و پل عابر پیاده استفاده کند. علاوه بر این، اگر از سرویس مدرسه استفاده می کنید، مسائل مهم مانند سوار شدن یا پیاده شدن فقط در صورت توقف کامل سرویس مدرسه، سوار شدن و پیاده شدن فقط از درب پیاده رو، سر و دست خود را از پنجره بیرون نگذارید، راه نروید. از جلوی سرویس مدرسه برای عبور از خیابان و سایر وسایل نقلیه بزرگ به دلیل نبود میدان دید کافی رانندگان عبوری باید چندین بار به کودکان آموزش داده شود.

سرهنگ شیرانی خاطرنشان کرد: ظرفیت دفتر مدرسه با توجه به نوع خودرو تعیین می شود و تردد بیش از ظرفیت خودرو و ایستادن در دفتر مدرسه برای دانش آموزان ممنوع و خطرناک است. رانندگان سرویس مدارس مسئولیت خطیر حمل و نقل ایمن دانش آموزان را بر عهده دارند و این رانندگان الگوی دانش آموزان هستند، بنابراین باید کمربند ایمنی را ببندند و کلیه قوانین و مقررات رانندگی را رعایت کنند و از رانندگی بیش از ظرفیت خود خودداری کنند.

ادامه مطلب  توقیف خودروی ترانزیت حامل ۷۰۱ کیلو شیشه در زابل

وی بیان کرد: از همه رانندگان محترم تقاضا داریم در زمان بازگشایی مدارس به حقوق عابرین پیاده و به ویژه دانش آموزان احترام بیشتری بگذارند زیرا نمی توان از دانش آموزان انتظار داشت که همیشه تمام توصیه های ایمنی را به خاطر بسپارند. این وظیفه ماست که هنگام رانندگی در مدارس با احتیاط بیشتری رانندگی کنیم.

سرهنگ شیرانی خاطرنشان کرد: اولین روز از سال تحصیلی جشن شکوفه ها و بازگشایی مدارس است و نظم و امنیت هدیه پلیس در این جشن باشکوه است.

حتما ببینید

لوازم التحریر یک دانش آموز چقدر آب می‌خورد؟

لوازم التحریر یک دانش آموز چقدر آب می‌خورد؟

ارزان ترین خودکار بازار حدود 6000 تومان قیمت دارد اما برخی خودکارها و خودکارهای خاص …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *