«مهران» پرترافیک‌ترین مرز اربعین است

«مهران» پرترافیک‌ترین مرز اربعین است

پردازش داده های ثبت نام کنندگان اربعین، مهران را به عنوان مرزی با بیشترین تردد در اربعین نشان می دهد.

به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر برای اربعین ثبت نام کرده اند و بر اساس زائران مرزی تعیین شده در سامانه سماح در هنگام ثبت نام، مهران در استان ایلام با اختلاف رایج ترین مرز در ایام اربعین است. پا.ورودی و خروجی تردد خروجی از این مرز در روزهای قبل از اربعین و پانزدهم شهریور بیشترین حجم را دارد و پس از آن کاهش می یابد.

مرز مهران در استان ایلام مهمترین مرکز تردد زائران در ایام اربعین در سالهای اخیر بوده است. اما پارکینگ و امکانات اقامتی در این منطقه برای خیل عظیم زائران اربعین کافی نیست.

علاوه بر مهران، مرزهای باشماق (کردستان)، تمرچین (آذربایجان غربی)، خسروی (کرمانشاه)، چذابه و شلمچه (خوزستان) به دلیل ازدحام جمعیت و برای رفاه حال زائران اربعین باز است.

پس از توافق با دولت عراق، ستاد اربعین تصریح کرد که اتباع خارجی مقیم ایران فقط از مرز شلمچه، اتباع خارجی از کشورهای شرقی ایران از مرز چذابه و اتباع خارجی از کشورهای شمالی ایران از تمامی نقاط کشور می توانند وارد خاک عراق شوند. مرزهای خروج . بازگشت این زائران باید از همان مرزهایی باشد که رفتند.

بر اساس قانون بودجه، زائران اربعین که در موعد مقرر از طریق مرزهای زمینی به مقصد کشور عراق خارج می شوند، از پرداخت عوارض خروج از کشور معاف هستند.

خروج زائران از اربعین از ششم مرداد ماه آغاز شد و قرار است خدمات اربعین تا 29 شهریور ادامه داشته باشد.

ادامه مطلب  زائران سفر خود را به روزهای منتهی به اربعین موکول نکنند

زائران باید در سامانه سماح زیر نظر سازمان حج و زیارت برای حضور در اربعین ثبت نام کنند. هزینه ثبت نام شامل بیمه است که در سه بسته 35، 45 و 55 هزار تومانی موجود است. سازمان حج و زیارت همچنین به زائران توصیه کرد در مواقع ضروری علاوه بر همراه داشتن گذرنامه با اعتبار شش ماهه، کارت شناسایی همراه داشته باشند.

حتما ببینید

لوازم التحریر یک دانش آموز چقدر آب می‌خورد؟

لوازم التحریر یک دانش آموز چقدر آب می‌خورد؟

ارزان ترین خودکار بازار حدود 6000 تومان قیمت دارد اما برخی خودکارها و خودکارهای خاص …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *