بهترین ساعت خوردن موز

بهترین ساعت خوردن موز

بهترین زمان برای خوردن موز ممکن است جمله ای باشد که به نظر شما بی معنی باشد. شاید بپرسید چرا زمان خوردن یک میوه ساده مانند موز باید اینقدر مهم باشد؟

اما بله، همینطور است! زمانی از روز که میوه ای مانند موز می خورید می تواند تاثیر زیادی بر مفید یا مضر بودن آن برای بدن شما داشته باشد.

چه زمانی از روز موز بخوریم؟

شایعات موز و راهکارهای مقابله با آن

باورهایی وجود دارد که خوردن موز در شب می تواند مضر باشد. بسیاری از ما این دیدگاه را بدون پرسیدن دلیل یا بررسی صحت ادعا پذیرفته ایم.

اما آیا خوردن موز در شب، میوه ای پر از مواد مغذی و عالی برای انسان، واقعا بد است؟ طب سنتی هند می گوید که خوردن موز در شب نه تنها خطرناک است بلکه بی ضرر است.

با این حال، افراد مبتلا به سرماخوردگی یا سرفه باید در این زمان از مصرف آن اجتناب کنند، زیرا ممکن است علائم آنها را بدتر کند.

ساعت بهینه برای لذت بردن از موز

به طور کلی بهترین زمان برای خوردن موز عصر و هنگام غروب است. این میوه سرشار از خواصی است که در ادامه به آن می پردازیم. اما باید توجه داشت که به دلیل هضم سنگین موز، مصرف آن بلافاصله قبل از خواب توصیه نمی شود.

زیرا موز به زمان زیادی برای هضم نیاز دارد و می تواند بدن را خسته کند. متخصصان تغذیه معتقدند که موز می تواند سالم و انرژی زا باشد، اما افرادی که از سرماخوردگی، گلودرد، آسم و مشکلات سینوسی رنج می برند باید از خوردن آن در عصر خودداری کنند.

ادامه مطلب  اب یخ با بدن چه میکند؟

بهترین ساعت خوردن موز

فواید خوردن موز در عصر

موز به عنوان یک میوه محبوب و سرشار از مواد مغذی، همیشه جایگاه ویژه ای در سبد غذایی بسیاری از ما دارد. اما تمرکز شگفت انگیز بر “بهترین زمان برای خوردن موز” نیاز به بررسی بیشتر دارد.

طبق تحقیقات انجام شده مصرف موز در بعدازظهر و عصر به خصوص بعد از تمرین بسیار مناسب و مفید است.

موز با داشتن مقدار زیادی پتاسیم به آرامش عضلات بدن بعد از یک روز سخت کمک می کند و همچنین به تامین انرژی لازم برای بقیه شب کمک می کند.

بنابراین خوردن دو عدد موز و یک لیوان شیر کم چرب برای شام می تواند گزینه خوبی باشد که کمتر از 500 کالری دارد.

موز و صبحانه

اگرچه موز منبع عالی انرژی و مواد مغذی است، اما متأسفانه یک میان وعده ایده آل نیست. با وجود محتوای بالای پتاسیم، فیبر و منیزیم در موز، متخصصان تغذیه این میوه زرد را به عنوان یکی از بدترین گزینه ها برای صبحانه معرفی می کنند.

دلیل اصلی این امر این است که موز با ۲۵ درصد قند طبیعی می تواند سطح قند خون شما را بالا ببرد و در نتیجه ذخیره چربی در بدن را آغاز کند.

به خوردن موز در صبحانه توجه کنید

هنگامی که موز هضم می شود، اسیدهای تولید شده آن می تواند باعث مشکلات گوارشی یا تحریک معده شود. به همین دلیل توصیه می کنیم که موز را فقط در صبح مصرف نکنید.

البته اگر با سایر غذاهای حاوی چربی های سالم ترکیب شود، می تواند انتخاب خوبی برای سیری موقت باشد. اما به طور کلی باید به خاطر داشت که خوردن موز می تواند باعث خواب آلودگی و سنگینی شما شود.

ادامه مطلب  طریقه مصرف بارهنگ برای سرفه، خواص بارهنگ برای سرفه

خلاصه: بهترین زمان برای خوردن موز

با توجه به مطالب فوق می توان گفت که بهترین زمان برای خوردن موز بعد از ظهر و عصر به خصوص بعد از ورزش است.

موز به عنوان یک منبع غنی از پتاسیم، به آرامش عضلات پس از فعالیت بدنی کمک می کند. همچنین می تواند گرمای بدن را کاهش دهد و از زخم معده جلوگیری کند.

منبع: چی شی

حتما ببینید

مضرات خوردن پیاز در شب

مضرات خوردن پیاز در شب چیست؟

بدون شک پیاز یکی از محصولات کشاورزی است که دارای محتوای غنی از ترکیبات طبیعی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *