طریقه مصرف بارهنگ برای سرفه

طریقه مصرف بارهنگ برای سرفه، خواص بارهنگ برای سرفه

خواص سرفه بارهنگ بسیار چشمگیر است و این گیاه معجزه آسا به عنوان یک داروی طبیعی برای سرفه های ناشی از آلرژی های فصلی یا سرماخوردگی شناخته می شود.

اگر اخیراً به دلیل این مشکلات دچار سرفه شده اید، بارهنگ فرصتی عالی برای بهبود وضعیت شماست. تمام خواص و مزایای برهنگ را در مقاله خواص و مضرات بارهنگ بخوانید.

خواص بارهنگ برای سرفه

سرفه می تواند نتیجه واکنش های فیزیولوژیکی بدن به عوامل محیطی باشد. این عوامل می تواند شامل قرار گرفتن در معرض دود سیگار، گرد و غبار یا حتی محرک های شیمیایی باشد. علاوه بر این، بیماری های تنفسی و قلبی نیز می توانند از دلایل مهم سرفه باشند.

در طول قرون وسطی، مردم اروپا از بارهنگ به عنوان یک درمان طبیعی برای آسیب های ناشی از گاز گرفتن حیوانات، به ویژه سگ ها استفاده می کردند.

همچنین از این گیاه در بوسنی و هرزگوین برای رفع ناراحتی های تنفسی، گوارشی، پوستی و عصبی استفاده می شده است. کلمبیایی ها نیز از بارهنگ برای درمان التهاب استفاده می کنند.

بررسی‌های علمی و تایید کارآمدی بارهنگ

محققان آلمانی و بلغاری نیز خواص گیاه بارهنگ را در مقابله با بیماری های تنفسی تایید کرده اند. به ویژه خاصیت ضد التهابی بارهنگ می تواند در کاهش التهاب بافت ریه موثر باشد. علاوه بر این عصاره گرم این گیاه در مبارزه با ویروس های مختلف بسیار موثر است.

طریقه مصرف بارهنگ برای سرفه

از جمله نوشیدنی های سالم و خوشمزه ای که با استفاده از گیاه بارهنگ تهیه می شود، مخلوط نعنا و شربت بارهنگ است. این ترکیب از نظر خواص گرم و سرد بسیار متعادل بوده و برای انواع افراد قابل مصرف است.

ادامه مطلب  خواص کندر برای اعصاب راهی برای تقویت مغز و اعصاب

برای تهیه این شربت بارهنگ به 100 گرم تخم بادمجان، 1 لیتر عرق نعنا، 3 قاشق غذاخوری عسل و 2 قاشق غذاخوری گلاب نیاز دارید. بعد از مخلوط کردن تخم مرغ با عرق نعنا، آن را در قابلمه ریخته و به مدت 4 تا 5 دقیقه بجوشانید.

سپس برای طعم بهتر عسل و گلاب را اضافه کنید و اجازه دهید شربت به دمای محیط برسد. حتی می توانید این نوشیدنی را دو بار در روز بنوشید. اگر طعم شربت شما خیلی ژلاتینی است، می توانید آن را با کمی آب رقیق کنید.

طریقه مصرف بارهنگ برای سرفه

مصرف شربت بارهنگ در دوران بارداری و شیردهی

یکی از مسائل مهمی که باید به آن توجه کرد، مصرف بارهنگ در دوران بارداری است. اطلاعات محدودی در این زمینه وجود دارد و بنابراین توصیه می شود زنان باردار یا شیرده از مصرف این شربت خودداری کنند و یا حداقل قبل از انجام این کار با پزشک مشورت کنند.

مصرف در نوزادان و کودکان

نوزادان و کودکان زیر دو سال نیز باید از مصرف این شربت دوری کنند مگر اینکه پزشک توصیه خاصی کرده باشد. سیستم گوارشی کودکان در این سن هنوز کامل نشده و احتمال بروز عوارض جانبی زیاد است.

افرادی که حساسیت و آلرژی دارند

بارهنگ در درمان آلرژی نیز مفید است، اما عجیبتر این است که برای برخی افراد خاص و معدودی نیز می تواند آلرژی زا باشد. بنابراین، اگر سابقه حساسیت دارید، قبل از شروع مصرف حتما با پزشک خود مشورت کنید.

عوارض جانبی ناشی از مصرف بیش از حد

اگر بیش از حد شربت بارهنگ مصرف کنید، ممکن است مشکلات گوارشی مانند اسهال را تجربه کنید. برای جلوگیری از چنین مشکلاتی، بهتر است همیشه در مورد دوز با پزشک خود مشورت کنید.

ادامه مطلب  اب یخ با بدن چه میکند؟

طرز تهیه دمنوش بارهنگ و بالنگو

برای تهیه دمنوش بارهنگ و بالنگو به ¾ فنجان آب جوش، ¼ فنجان گلاب، 1 قاشق چایخوری بارهنگ و 1 قاشق چایخوری بالنگو نیاز دارید. در مرحله اول باید آب را بجوشانید و در قوری یا فنجان بریزید.

سپس گلاب و بارهنگ و بالنگو را اضافه کرده و نیم ساعت بپزید. در مرحله بعد نوشیدنی را از صافی رد کنید. این چای برای مقابله با بیماری های تنفسی مانند سرماخوردگی و حتی کرونا بسیار مفید است.

نکاتی برای تهیه دمنوش بارنگ برای سرفه و سرماخوردگی

برای تهیه این دمنوش از تخم بارنگ استفاده کنید که می توانید آن را از داروخانه تهیه کنید. همچنین بالنگو را می توان از این مکان خریداری کرد.

ترکیب بارهنگ و به دانه برای درمان علائم سرفه و سرماخوردگی بسیار مفید است. برای مصارف مختلف می توانید از برگ بارهنگ نیز استفاده کنید. کافی است این برگ ها را با کمی عناب دم کرده و با عسل طعم دار کنید.

نتیجه گیری: تاثیر معجزه آسای برگ بارهنگ در درمان سرفه

شربت بارهنگ به عنوان یک داروی طبیعی برای کنترل و تسکین سرفه بسیار مفید است. اگرچه این محصول طبیعی اثرات قابل توجهی در کاهش علائم آلرژی و سرفه دارد، اما استفاده صحیح از آن و رعایت نکات احتیاطی ضروری است.

از جمله این ملاحظات برای استفاده در دوران بارداری، احتیاط در مصرف کودکان زیر دو سال و توجه به واکنش های آلرژیک در برخی افراد است.

بنابراین، قبل از استفاده از شربت بارهنگ به عنوان یک درمان طبیعی سرفه، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید تا بدون هیچ مشکلی از اثرات مثبت آن بهره مند شوید.

ادامه مطلب  طرز استفاده از آب برنج برای پوست و مو

حتما ببینید

پرتقال برای چه کسانی مضر است

پرتقال برای چه کسانی مضر است؟

خواص پرتقال برای مغز بسیار گسترده است، به خصوص به دلیل وجود موادی به نام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *