اعتصاب و تجمع کارگران خودروساز آمریکا علیه غول_های خودروسازی

اعتصاب و تجمع کارگران خودروساز آمریکا علیه غول‌های خودروسازی

برای اولین بار در تاریخ این کشور بیش از 12000 کارگر عضو اتحادیه کارگران خودرو آمریکا در چندین ایالت در واکنش به عدم موضع گیری مدیران این شرکت ها برای افزایش دستمزد تنها به خیابان ها آمدند. 5 درصد

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از روزنامه لندنی «گاردین»، روز گذشته کارگران سه غول بزرگ خودروسازی آمریکایی «فورد، کرایسلر و جنرال موتورز» در اعتراض به وضعیت قانونی خود دست به اعتصاب زدند و در شهرهای صنعتی اصلی آمریکا تجمع کردند. .

در این تجمعات «برنی سندرز» سناتور جنجالی علیه سیاست های سرمایه داری در آمریکا نیز در لباس کارگران اعتصابی حاضر شد و علیه سیاست های ضد کارگری صاحبان این شرکت ها سخنرانی کرد.

این اعتصاب با شعار “مبارزه با حرص و طمع شرکت ها” در شهر دیترویت آمریکا آغاز شد. اتحادیه کارگران خودرو (UAW) سازمان دهنده اصلی این اعتصاب چند روزه است.
در جریان این اعتراض، برای اولین بار در تاریخ این کشور، بیش از 12000 کارگر عضو اتحادیه کارگران خودرو آمریکا در واکنش به عدم موضع گیری مدیران این شرکت ها در خصوص افزایش تنها 5 درصدی دستمزدها.

اعتصاب و تجمع کارگران خودروساز آمریکا علیه غول_های خودروسازی

این کارگران علاوه بر دیترویت; آنها در ایالت های میسوری، میشیگان و اوهایو گرد هم آمدند. البته این اعتصاب با واکنش دولت و اعزام تیم مذاکره کننده توسط جو بایدن (رئیس جمهور آمریکا) مواجه شد.

روز شنبه، برنی سندرز به کارگران اعتصابی گفت: افراط و تفریط برخی شرکت ها در سایه حمایت دولت غیرقابل تحمل است.

سندرز به کارگران گفت: «بحثی که شما اینجا دارید فقط در مورد دستمزد منصفانه، مزایای منصفانه و شرایط کار منصفانه در صنعت خودرو نیست.» نه! مبارزه ای که شما می کنید مبارزه با شدت وحشیانه طمع و غرور شرکت هایی است که مدیران آن فکر می کنند همه چیز حقشان است و آنچه نباید به آن توجه کنند نیازهای کارگران است.

ادامه مطلب  براساس طرح «خاورمیانه سبز» ۵۰ میلیارد درخت می‌کاریم مذاکره ایران و عربستان

وی ادامه داد: مبارزه ای که می کنید برای ترمیم طبقه متوسط ​​کشورمان است که روزگاری غبطه رونق آن را بر سر زبان ها انداخته بود. روزی روزگاری کارگران جهان متحیر بودند که چرا کارگران یک کارخانه بزرگ خودروسازی در آمریکا نیستند و از حداکثر کرامت انسانی و اجتماعی و وضعیت مالی مناسب برخوردار نیستند؟ اما امروز چه شده که به جایی رسیده که همه باید با اعتصاب به دنبال حق خود باشیم؟

سندرز که خود به عنوان کارگر فورد در میشیگان ایالات متحده کار می کرد، گفت: مدیران عامل و سهامداران بزرگترین خودروسازان در ایالات متحده “مانند راهزنان” رفتار می کنند. اینکه حدود بیست سال است که به کارگران دستمزد عادلانه داده نمی شود و سهم واقعی از سود آن، معجزه ای در اقتصاد آمریکا ایجاد کرده یا وضعیت اقتصادی کشورمان با وجود افزایش فقر کارگری بدتر شده و از کنترل خارج شده است! هیچکس با حقوق مدیران ۲۱ تا ۲۷ میلیون دلار مشکلی ندارد و کارگر ماهر در یک خودروساز آمریکایی ساعتی ۱۶ دلار و افزایش دستمزد کمتر از ۵ درصد است که به نظر می‌رسد در اقتصاد آمریکا مشکل ایجاد کرده است!

رئیس اتحادیه کارگران خودرو (UAW) که نامش شان فاین است، قبل از سخنرانی سندرز در جمع چند هزار نفری سخنرانی کرد. فاین هنگام معرفی سندرز گفت: “زمان انتخاب طرف است.” آیا شما از طبقه میلیاردر هستید یا طبقه کارگر؟

حتما ببینید

عکسی پربازدید از نمازخواندن رئیسی در هواپیما

به گزارش خبرکو به نقل از اقتصاد نیوز: عکس نماز خواندن رئیس جمهور در هواپیمای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *