ارسال لایحه عفاف و حجاب به شورای نگهبان

ارسال لایحه عفاف و حجاب به شورای نگهبان/ گشت‌های ارشاد باز می‌گردند؟

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس از اتمام بررسی لایحه عفاف و حجاب در آن کمیسیون و ارجاع آن به شورای نگهبان خبر داد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا، حجت الاسلام حسن نوروزی نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس از شبهاتی در خصوص لایحه عفاف و حجاب که دانش آموزان را جزو مصادیق جرایم و احکام این قانون قرار می دهد، اطلاع دارد.

صورت حساب ، تصریح کرد: چنین گفته ای صحت ندارد و محدودیتی از قبیل عدم صدور گذرنامه و امثال آن در صورت عدم رعایت حجاب و عفاف در مصوبه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس برای دانشجویان وجود ندارد. بنابراین این ادعا کاملاً بی اساس است.

ارسال لایحه عفاف و حجاب به شورای نگهبان

وی درباره اجباری بودن پوشش چادر در مصوبه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس نیز گفت: چنین موضوعاتی مطرح نشد; روشن است که پوشش چادر اجباری نیست و مردم در انتخاب نوع پوشش و حجاب مختارند.

نوروزی تاکید کرد: جلسات بررسی لایحه عفاف و حجاب در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تکمیل و برای بررسی به شورای نگهبان ارسال شد.

وی درباره حضور احتمالی گشت ارشادی در مصوبه عفاف و حجاب کمیته قضایی مجلس گفت: بر اساس این مصوبه دیگر گشت ارشادی به سبک قدیم نخواهیم داشت و کسی دستگیر نمی شود. بلکه از این طریق به افرادی که از فحاشی استفاده می کنند از طریق پیامک هشدار داده می شود.

این یک مصداق قطعی است برای کسانی که به طور جمعی، دسته جمعی یا به شکل خاص با نظام اسلامی مخالفت می کنند; بنابراین اینطور نیست که گشت ارشاد دستگیری کند.

ادامه مطلب  پروژه انزوای ایران شکست خورد

نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس با بیان اینکه نمایندگانی از کمیسیون های فرهنگی و تربیتی نیز در جلسات رسیدگی به لایحه عفاف و حجاب حضور داشتند، ادامه داد: تمام مواردی که قرائت شد، نماینده عضو کمیسیون فرهنگی نیز پیشنهاداتی را مطرح کرد. مجازات مجرم حبس کافی است یا جزای نقدی؟

در خصوص وظایف دانشگاه ها، آموزش و پرورش و موسسات، نماینده کمیسیون فرهنگی نظر داد. در رابطه با بقا یا عدم بقای ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر، کمیسیون فرهنگی رای داد.

اعضای کمیته آموزش نیز حضور داشتند که به بیان دیدگاه های خود در خصوص آموزش، مراکز تحقیقاتی و دانشگاه های علوم پزشکی پرداختند.

وی در خصوص مصوبات کمیته قضایی مجلس در لایحه عفاف و حجاب فضای مجازی نیز تصریح کرد: هر مجازاتی که در خصوص فضای واقعی در این لایحه تصویب شده باشد برای فضای مجازی نیز جاری است.

حتما ببینید

لوازم التحریر یک دانش آموز چقدر آب می‌خورد؟

لوازم التحریر یک دانش آموز چقدر آب می‌خورد؟

ارزان ترین خودکار بازار حدود 6000 تومان قیمت دارد اما برخی خودکارها و خودکارهای خاص …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *