کاهش مسافر، بازار کیش را از رونق انداخت

کاهش مسافر، بازار کیش را از رونق انداخت

تورم، افزایش قیمت بلیت هواپیما، کاهش تعداد پروازها به کیش و مقاصد گردشگری خارجی باعث شده است که نه تنها فعالان گردشگری، بلکه تجار جزیره کیش نیز با رکود تجاری مواجه شوند.

به گزارش خبرکو به نقل از ایلنا محسن روزبهانی; یکی از فعالان اقتصادی جزیره کیش به ایلانا گفت: شرایط اقتصادی کیش در شهریور ماه خوب نبود. تعداد پروازها کم، قیمت بلیط هواپیما بالا و تعداد مسافران نیز کم است.

وی افزود: تورم، افزایش هزینه خدمات گردشگری، هزینه حمل و نقل و هزینه بلیت هواپیما باعث رکود اقتصادی در تمامی معاملات در جزیره کیش شده است. زندگی و مرگ ما به مسافران بستگی دارد. اگر مسافر نباشد فروش هم نخواهد بود.

این عضو هیئت مدیره جامعه کیش بازاریان تاکید کرد: ناوگان هوایی کشور عمده پروازهای خود را به مقصد ترکیه، دبی و عراق توزیع کرده است.

وی با تاکید بر اینکه خطوط هوایی خروجی و داخلی از هم جدا نیستند، گفت: کیش ایر هم به ترکیه و هم به کیش پرواز دارد. سایر ایرلاین ها نیز همین رویه را دنبال کرده و بیشتر پروازهای خود را به مقاصد خارجی اختصاص داده اند.

کاهش مسافر، بازار کیش را از رونق انداخت

سیب های آن طرف دیوار شیرین ترین هستند

روزبهانی گفت: مرغ همسایه غاز است. مردم سفرهای خارجی را به مقاصد داخلی ترجیح می دهند، اگر کیش می تواند بهترین مکان باشد و به خاطر زیبایی خدادادی و ایجاد زیرساخت های مناسب، بهترین مکان برای گردشگری است، زیباترین مناظر را دارد. امکانات تفریحی و ورزشی بی نظیر است. موضوع

وی در عین حال معتقد است که زیرساخت های کیش کامل نیست و خدمات شهری ظرفیت جابجایی تعداد زیادی مسافر در کیش را ندارد. روزبهانی گفت: دولت چه کرد؟ نه زیرساخت های لوله کشی و برق کامل و نه گاز و سایر خدمات شهری وجود دارد. ما منبع گاز داریم اما برق ما از گازوئیل تامین می شود.

ادامه مطلب  ریزش مرگبار سنگ در محور هراز

روزبهانی گفت: مشکل این است که زیرساخت های حمل و نقل ما ناقص است. تنها راه رسیدن به کیش هواپیما است و نه زیرساخت های زمینی و دریایی مناسبی داریم و نه امکان تردد وسایل نقلیه. در صورت تکمیل زیرساخت ها امکان تردد از بندرعباس به کیش از طریق دریا وجود دارد اما زیرساخت ها نیز کامل نیست.

وی افزود: کیچه به عنوان یک محصول تجاری دیده می شود. در این صورت کیش می تواند یکی از بهترین مقاصد گردشگری کشور باشد. دولت ارز دولتی برای سفرهای زیارتی و سیاحتی اختصاص می دهد، کجای دنیا این اتفاق می افتد؟ ارز دولتی برای محقق است، برای بیمار که سفر درمانی دارد و برای دانشجو، نه برای هر سفری.

روزبهانی با تاکید بر اینکه کیش یک پروژه ملی است، گفت: باید در کیش سرمایه گذاری جدی صورت گیرد. باید هدف گذاری شود و درآمد داشته باشد، گفت: مدام به کیش حمله می کنند.

بیشتر کیش از مزایای منطقه آزاد برخوردار است و حالا فقط یک اسم است و نه بیشتر.

تغییر پی در پی مدیران نیز دلیل آسیب اقتصادی منطقه است که تصمیمات کلان و بلندمدت گرفته نمی شود و کار مدیران روتین شده است.

از این رو باید برنامه ای اندیشید تا رهبران با آرامش و بدون استرس بر برنامه ها و اهداف منطقه تمرکز کنند.

حتما ببینید

لوازم التحریر یک دانش آموز چقدر آب می‌خورد؟

لوازم التحریر یک دانش آموز چقدر آب می‌خورد؟

ارزان ترین خودکار بازار حدود 6000 تومان قیمت دارد اما برخی خودکارها و خودکارهای خاص …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *