چگونه کمر شلوار را باریک کنیم؟

چگونه کمر شلوار را تنگ کنیم؟

چگونه با ترفندهای خانگی کمر شلوار را باریک کنیم؟

چگونه کمر شلوار را باریک کنیم؟ در این مقاله از بیتوته به روش های مختلف تنظیم دور کمر شلوار می پردازیم. با توجه به اینکه شلوارهای تنگ یا گشاد می توانند برای همه مشکل ساز باشند، در این مقاله روش های مختلفی برای تنظیم دور کمر شلوار ارائه می دهیم. با ما همراه باشید تا راه حل مناسب برای شما پیدا کنیم.

چگونه کمر شلوار را باریک کنیم؟

استفاده از ساسون برای باریک کردن کمر شلوار:

برای تنگ‌تر کردن شلوار جین می‌توانید مانند عکس یک ساکسون از پشت بگیرید، قد کمر را به دو قسمت تقسیم کنید و از داخل و بالای جیب‌ها اندازه بگیرید، دقت کنید که این دو به موازات هم باشند و به سمت بالا یک خط اریب داشته باشند.

جیب ها را بلغزانید و رها کنید و با چرخ خیاطی تا بزنید و بدوزید. در نهایت ساسون اضافی را برش داده و باز کنید و از سر راه صاف کنید.

چگونه کمر شلوار را باریک کنیم؟

روش قرار دادن کش برای باریک کردن کمر شلوار:

امروزه بسیاری از شلوارهای جین بچه گانه دارای کمر کشی و دکمه هایی هستند که می توانید اندازه آنها را تغییر دهید. می توانید از این روش برای شلوار خود نیز استفاده کنید.

بنابراین در کناره های کمر شلوار کمی به سمت داخل رفته و پارچه داخلی کمر شلوار را به اندازه 1-1/5 سانتی متر برش دهید و یک دکمه همسان در کناره شلوار داخل آن بدوزید.

یک کش مناسب انتخاب کنید و با فاصله مناسب برای دکمه ها، برش هایی روی آن ایجاد کنید. کش را از کمر شلوار رد کنید و به اندازه مناسب روی دکمه قرار دهید. ابتدا و انتهای کش را بدوزید تا از باز شدن کش جلوگیری شود.

ادامه مطلب  130+ مدل مانتو شیک و باکلاس ساده

روش قرار دادن کش برای باریک کردن کمر شلوار:

سفت کردن شلوار در پهلو:

برای افرادی که کمر توخالی دارند، کوتاه کردن شلوار از کمر ممکن است عملی نباشد. به عنوان گزینه دیگر می توانید از روش تنگ کردن شلوار از پهلو استفاده کنید. برای این کار می توانید از دو روش زیر استفاده کنید:

 

قرار دادن کش در دو طرف و دوخت آن: این روش شامل قرار دادن کش در دو طرف شلوار است. سپس با دوخت کش، شلوار را به اندازه دلخواه باریک می کنید. با این روش می توانید به راحتی و با دقت شلوار را تنگ کنید.

تنگ کردن شلوار از پهلو

با استفاده از قیچی برای بریدن دو طرف شلوار و سپس استفاده از سوزن و نخ: در این روش با استفاده از قیچی، دو طرف شلوار را ببرید و سپس با استفاده از سوزن و نخ، شلوار را به اندازه دلخواه ببرید. پس از اینکه شلوار را سفت کردید، می توانید تکه های بریده شده را بدوزید و شلوار را به شکل اولیه خود برگردانید. البته استفاده از روش کش ممکن است بهتر باشد زیرا برش و دوخت ممکن است دشوار باشد.

با استفاده از هر یک از روش های بالا می توانید کمر شلوار خود را به صورت دقیق و آسان تنظیم کنید. برای افرادی که کمرشان خالی است، استفاده از روش بستن شلوار به پهلو گزینه بهتری به نظر می رسد.

 

دوخت های جادویی برای باریک کردن کمر شلوار:

شاید بخیه های جادویی را دیده باشید. عکس نمونه ای از این دوخت ها را قرار داده ایم که برای باریک کردن کمر مناسب هستند. دقت کنید با نخ های محکم دو لایه بدوزید و به آرامی پایین بکشید و جمع کنید.

ادامه مطلب  رفع بوی بد کفش با نمک [فوری]

دوخت های جادویی برای تنگ کردن کمر شلوار

اگر در خیاطی مهارت دارید می توانید درزهای کناری کمر شلوار را شکافته و سپس به اندازه مناسب کمرتان باریک کنید و بدوزید و اضافه آن را بردارید و با نخ همرنگ آن را دوبار بدوزید. نخ دوخت شلوار البته اگر از درزهای دو طرفه استفاده شود.

 

باریک کردن کمر شلوار از درز پشت شلوار:

همچنین می توانید درز پشت کمر شلوار را باریک کنید، این کار توصیه نمی شود، زیرا علاوه بر سخت بودن (شکاف و همچنین ادامه درز دوتایی و همرنگ نخ دوبل) باید یک خیاط بسیار حرفه ای و حرفه ای باشید.

اگر در قسمت باسن، قسمت شلوار گشاد و این قسمت باریک باشد، جیب‌های پشتی به هم نزدیک می‌شوند.

تنگ کردن کمر شلوار از درز دوخت پشت شلوار

با استفاده از روش های بالا می توانید کمر شلوار خود را به صورت دقیق و آسان تنظیم کنید. این روش ها برای تنظیم دور کمر شلوار بسیار مفید است و به شما این امکان را می دهد که شلوار خود را دقیقا مطابق با سایز خود تنظیم کنید.

اگر هیچ یک از روش های بالا کمکی به شما نکرد، می توانید به خیاط مراجعه کنید و شلوار خود را دوخته یا به عبارتی تنظیم کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *