علت روشن نشدن شعله اجاق گاز

علت روشن نشدن شعله اجاق گاز چیست؟

اگر با چرخاندن دکمه ولوم متوجه شدید اجاق گاز روشن نمی شود دلایل مختلفی باعث این مشکل می شود از جمله جرقه زن آسیب دیده، نشت گاز از شیلنگ ها، سر شعله خیس، ترموکوپل آسیب دیده و غیره. کدام یک را پرداخت کنیم؟

در واقع روشن نشدن اجاق گاز یکی از خرابی ها و مشکلات اجاق گاز است مانند صدای شعله، روشن نشدن شعله اجاق گاز، شعله ای که زرد می شود ممکن است به دلیل خرابی باشد.

از قطعات اجاق گاز یا یک سری چیزها مانند تجمع چربی در بالای شعله، خیس شدن اگر شعله در بالا است یا حتی درب آن از کار افتاده است، باید برای رفع آن اقدام کنید.

 

چرا اجاق گاز روشن نمی شود؟

اگر اجاق گاز شما به دلایلی خراب شده و روشن نمی شود، حتما باید به دنبال علت روشن نشدن اجاق گاز باشید و اگر خودتان می توانید این مشکل را برطرف کنید، این کار را باید تشخیص و تعمیر کنید. حرفه ای

رفع علت روشن نشدن اجاق گاز

یک سری ایرادات اجاق گاز فقط به دلیل تمیز نبودن است چون ذرات غذا و رسوبات چربی یا خیس بودن سر شعله باعث بروز مشکلاتی مانند زرد شدن شعله، روشن نشدن اجاق می شود که قابل رفع است. توسط شما اما در صورت آسیب دیدن قطعات اجاق گاز مانند ترموکوپل، فندک و … کافیست با سرویس تماس بگیرید در این مقاله دلایل روشن نشدن اجاق گاز و توضیحات هر یک از آنها را بررسی می کنیم. آنها

  • وجود رسوبات چربی در قسمت های فر
  • سر شعله ها خیس است.
  • دلیلش خراب شدن فندک روی اجاق است.
  • در شیلنگ اجاق گاز نشتی وجود دارد.
  • شیر یا دسته ولوم روی اجاق گاز شکسته است.
  • سر یا پوشش شعله به درستی نصب نشده است.
  • ذخایر چربی و مواد غذایی در مشعل های اجاق گاز
ادامه مطلب  راهنمای خرید شکرپاش فانتزی

همانطور که اشاره کردیم در حین پخت احتمال ریختن ذرات غذا به داخل مشعل ها وجود دارد که باید آن ها را تمیز کنید و در غیر این صورت با مشکلاتی مانند زرد شدن، صدا و البته روشن نشدن اجاق گاز مواجه خواهید شد.

علت روشن نشدن شعله اجاق گاز 2

مشعل های اجاق گاز خیس هستند

وقتی به دلایلی قسمت بالایی اجاق گاز خیس است باید آن را خشک کنید در غیر این صورت گاز از بالای شعله خارج نمی شود و باعث روشن نشدن اجاق گاز می شود، بنابراین پس از تمیز کردن قسمت بالای اجاق گاز اجاق گاز و شستشو با آب و مواد شوینده باید صبر کنید تا خشک شود و سپس در جای خود قرار دهید و اجاق گاز را روشن کنید.

خرابی فندک اجاق گاز را بررسی کنید

یکی از قسمت های مهم اجاق گاز فندک است که اگر فندک جرقه نزند یا الکترودها آسیب ببینند و البته کابل ها و اتصالات فندک آسیب دیده باشد اجاق گاز روشن نمی شود برای حل این مشکل شما فقط باید با استاد تماس بگیرید او خانه و اجاق گاز شما را تعمیر می کند.

نشتی گاز در شیلنگ وجود دارد

یکی از مواردی که در استفاده از اجاق گاز باید به آن توجه کنید این است که نشتی نداشته باشد و در صورت مواجه شدن با مشکل روشن نشدن اجاق گاز حتما اتصالات را بررسی کرده و از سفت بودن گیره سر شلنگ مطمئن شوید. .

خرابی شیر یا ولوم دستگاه دلیل روشن نشدن اجاق گاز

دستگیره های ولوم اجاق گاز جزء کنترل شعله می باشد بنابراین هرگونه آسیب به ولوم و البته شیر باعث روشن نشدن اجاق می شود که در این صورت قطعه معیوب باید توسط کارگاه تعویض شود.

ادامه مطلب  جدیدترین سرویس صبحانه خوری عروس [30+ مدل خاص]

موقعیت نادرست سرشعله یا کلاهک

هنگام تمیز کردن اجاق گاز، ممکن است سر شعله یا پوشش را به دلیل حواس پرتی در جای خود قرار دهید، بنابراین اگر اجاق گاز روشن نمی شود، باید مطمئن شوید که سر شعله و پوشش به درستی در جای خود قرار گرفته اند. سپس به سراغ چیزهای دیگر بروید.

نقص و خرابی ترموکوپل اجاق گاز

یکی از قطعات اصلی فر ترموکوپل نام دارد که ایمنی دستگاه را تضمین می کند و اگر به هر دلیلی از جمله باد، ریختن آب روی اجاق گاز، شعله خاموش شود، گاز به طور خودکار قطع می شود، بنابراین شما با هیچ خطری مانند آتش سوزی و انفجار مواجه نشوید. وقتی فر روشن نمی شود باید این قسمت را چک کنید و از محکم بودن آن مطمئن شوید. این کار باید توسط یک کارگاه حرفه ای انجام شود و در صورت لزوم جایگزین شود.

  • راهنمای تعمیر اجاق گاز که روشن نمی شود
  • درپوش و شبکه آهنی آسیب دیده را بردارید و سیم کشی آن را بررسی کنید.
  • باید با برش مشکل را برطرف کنید یا در سیم کشی اجاق گاز مشکل دارید.
  • اگر شعله زرد یا نارنجی است، جرقه زن باید بررسی شود و در صورت آسیب دیدگی تعویض شود.
  • امکان مسدود شدن سر شعله وجود دارد که باید آن را با مواد شوینده تمیز کنید.
  • اگر مشکل باقی ماند و فر کار نکرد، باید فوراً با مرکز خدمات تماس بگیرید تا مشکل را برطرف کند.

نتیجه گیری

اگر مشکلات اجاق گاز شما مانند روشن نشدن به دلیل آسیب دیدن قطعات آن مانند فندک، ترموکوپل یا دکمه های ولوم باشد، باید توسط سرویس بررسی و تعمیر شود، اما اگر مشعل ها خیس یا با گریس مسدود شده باشند. و ذرات غذا، تمیز کردن و خشک کردن آنها مشکل را حل می کند و نیازی به پرداخت هزینه برای عیب یابی و تعمیر اجاق گاز نیست.

ادامه مطلب  نحوه ی تشخیص سن تخم مرغ

حتما ببینید

شیره انگور سفت شده چه کنیم

شیره انگور سفت شده چه کنیم ؟

شیره یکی از بهترین محصولاتی است که از انواع انگور سیاه و سفید به دست …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *