چگونه نامادری خوبی باشیم

چگونه نامادری خوبی باشیم؟

چگونه نامادری خوبی باشیم و از زندگی با بچه شوهر لذت ببریم؟ شاید این وضعیت برای خیلی ها آرزوی دست نیافتنی باشد، اما مطمئن باشید خیلی ها می دانند چگونه همسر و زن بابا خوبی باشند و رابطه سازنده ای با فرزندان شوهرشان حفظ کنند.

چگونه نامادری خوبی باشیم؟

به یاد داشته باشید که پاسخ به این سوال که چگونه یک همسر و زن بابا خوب باشیم، مستلزم گذراندن یک فرآیند اصولی است.

این بدان معنی است که شما باید تغییرات را از خودتان شروع کنید و انگیزه کافی برای تبدیل زندگی خود به یک بهشت ​​واقعی داشته باشید.

یک نامادری خوب ویژگی های زیادی دارد پس باید آنها را بشناسید و با روانشناس خانواده توانایی های خود را افزایش دهید.

شرایط تبدیل شدن به یک نامادری خوب و ایده آل

در زیر تمام شرایط درمان فرزند همسر را شرح می دهیم:

1- به شوهرتان زمان بدهید

زنان بیشتر از مردان برای حمایت از فرزندخوانده خود احساس مسئولیت می کنند! با این حال، به یاد داشته باشید که اکثر پذیرفته شدگان به زمان نیاز دارند تا سازگار شوند.

برخی ممکن است از ابتدا مستقل باشند، در حالی که برخی دیگر ممکن است همکاری بیشتری داشته باشند.

2- توقع نداشته باشید که نقش مادر را بازی کنید

اگرچه نقش شما ممکن است به مرور زمان مادرسالارانه شود، از همان ابتدا انتظار آن را نداشته باشید.

گاهی اوقات والدین رضاعی بیشتر نقش مربی را بر عهده می گیرند، به ویژه برای نوجوانان. جایگاه مادر در خانواده بسیار مهم است، اما نامادری نیز می تواند نقش مهمی داشته باشد.

3- چگونه نامادری خوبی باشیم: تعیین حد و مرز

کودکان به قوانین نیاز دارند. در حالی که ممکن است وسوسه شوید که تمام قوانین را برای به دست آوردن فرزندان ناتنی خود زیر پا بگذارید، این فقط مشکلات بیشتری را ایجاد می کند. محکم اما مهربان باش، مثل معلمی که مهربان است اما با برنامه.

ادامه مطلب  چگونه پدر خوبی باشیم؟

شما نباید آنقدر منضبط باشید که یک رابطه حساس را متشنج کنید. اجازه دهید همسرتان این نقش را بازی کند. این یکی از اصول نامادری خوب بودن است. شما در عین انعطاف پذیری قوانینی دارید.

4- ایجاد محیطی عاری از قضاوت

اجازه دهید فرزندان خوانده تان بدانند که بدون ترس از قضاوت می توانند صادقانه و آزادانه با شما ارتباط برقرار کنند. این به تقویت رابطه شما کمک می کند.

آنها باید شما را از کنار خود ببینند، نه در مقابل آنها. یکی از مشکلات و سختی های مادر شدن این است که مردم از شما انتظاراتی دارند که از هیچ کس دیگری ندارند. پس باید آماده باشید

5- برای اینکه نامادری خوبی باشید باید به قول خود عمل کنید

طلاق می تواند کودکان را در مورد اعتماد به بزرگسالان در زندگی خود عصبی کند. فرزندان خوانده شما باید احساس امنیت و آرامش کنند.

به وعده های خود عمل کنید و همیشه حامی باشید. احتمالاً از قبل می دانید که چگونه یک نامادری خوب باشید تا دامادتان از بودن در کنار شما لذت ببرد.

6- مسائل را شخصی نکنید

فرزندان خوانده شما احتمالاً دوران سختی را پشت سر خواهند گذاشت. شما نباید بی ادبی را تحمل کنید و انتظار تشکر یا محبت فوری داشته باشید.

اینها بایدها و نبایدهای تربیت فرزند در هر نوع خانواده ای است. همه اینها ممکن است بعدا اتفاق بیفتد. در ضمن به تلاش خود ادامه دهید و صبور باشید.

7- با فرزندان خوانده خود زمانی را به تنهایی بگذرانید

یکی از بهترین پاسخ ها به این سوال که چگونه نامادری خوبی باشیم این است که برای افزایش صمیمیت بین خود باید زمان کافی را با فرزند شوهر خود خلوت کنید.

با صرف یک روز فرزندخوانده خود را بشناسید. از او در مورد روز، علایق یا سرگرمی هایش بپرسید. با گوش دادن دقیق به آنها و ایده هایشان به آنها نشان دهید که برای آنها ارزش قائل هستید.

ادامه مطلب  نحوه برخورد با خواسته های کودک

این یکی از اصول روانشناسی کودک است که یک نامادری خوب می تواند به راحتی از آن استفاده کند.

چگونه نامادری خوبی باشیم

8- احترام به سنت های خانوادگی ضمن ایجاد سنت های جدید

سنت های خانوادگی مهم است و باید به سنت هایی که قبل از ورود شما وجود داشته احترام بگذارید.

با این حال، شما نباید از ایجاد سنت های جدید هراس داشته باشید. آداب و رسوم خانوادگی می تواند ابزار پیوند موثر باشد.

اگر می‌خواهید بدانید چگونه می‌توانید همسر و زن بابا خوبی باشید، به این صورت است: حداقل یک مراسم خانوادگی جدید ایجاد کنید، چیزی را انتخاب کنید که همه اعضای خانواده از آن لذت ببرند.

9- در کارها و فعالیت های فرزندخوانده خود شرکت کنید

چگونه یک نامادری خوب باشیم همیشه سخت نیست! شاید یک فرزند خوانده دوست داشته باشد فوتبال بازی کند و کودک دیگری در مدرسه بازی کند.

شرکت مشتاقانه در این فعالیت ها به آنها نشان می دهد که به آنها اهمیت می دهید.

به خودتان بگویید من زن بابا هستم و باید در قبال فرزندان شوهرم مسئولیت داشته باشم. همسر خوب و زن بابا بودن گاهی ساده تر از آن چیزی است که فکر می کنید.

10- فقط بازی های مورد علاقه خود را انجام ندهید

اگر فرزندان بیولوژیکی دارید، مطمئن شوید که آنها را دوست ندارید. هر کاری که می توانید انجام دهید تا نشان دهید که برای هر کودکی ارزش قائل هستید، چه آنها در پرورشگاه باشند و چه نباشند.

11- نقش خود را به عنوان نامادری مشخص کنید

با شریک زندگی خود صحبت کنید تا بتوانید نقش خود را در خانواده به وضوح درک کنید. در مورد انتظاراتی که از یکدیگر در ازدواج و روابط خود با فرزندانتان دارید صحبت کنید.

نحوه برخورد با فرزند شوهر نیازمند آگاهی از محیط خانواده و نقش های شماست.

12- مطمئن شوید که همسرتان در تربیت فرزندان نقش دارد

برای اینکه بدانید چگونه نامادری خوبی باشید، این کار را به خوبی انجام دهید. ممکن است شوهر شما در مورد طلاق احساس گناه کند و در نتیجه فرزندان را مجازات کند.

ادامه مطلب  چگونه پدر خوبی باشیم؟

بنابراین، به عنوان تنها تنبیه کننده، ممکن است کودکان را عصبانی کنید. حتما به نوبت قوانین را اجرا کنید. به خود نگویید من زن بابا هستم و همه کارها بر عهده من است! شوهر شما باید نقش مهمی در تربیت و برقراری ارتباط با فرزندان داشته باشد.

حتی اگر از خودتان بچه دارید، او باید نقش نامادری را برای فرزندانتان بازی کند. به شوهرتان بگویید راه های صحیح زندگی با نامادری را به فرزندانش بیاموزد تا کار برای همه راحت تر شود.

نکات دیگر در مورد اینکه چگونه یک نامادری خوب باشیم:

یک دوست و محرم باشید، در واقع داشتن یک نفر در خانواده برای صحبت کردن به عنوان یک دوست برای یک کودک عالی است.
مطمئن شوید که شریک زندگی شما با قوانین و محدودیت ها از شما حمایت می کند. بحث کردن در مقابل فرزندتان درباره روشن بودن تلویزیون در هنگام شام هرگز مفید نیست.

وقتی فرزندخوانده خود را خوب انجام می دهد به او افتخار کنید. به خصوص اگر به او در رسیدن به هدفی کمک کرده باشید.

در واقع، مرزها به کودکان کمک می کند تا تعادلی بین منظم و دوستانه بودن پیدا کنند و به آنها احساس امنیت می دهند.

بدیهی است که مرزهایی که شما تعیین می کنید ممکن است با سیستم های خانواده متفاوت باشد، اما هر دو به یک اندازه مهم هستند و باید رعایت شوند.

ارائه مشوق ها. به عنوان مثال، گاهی اوقات مادر ناتنی من با انجام کارهایی مانند چمن زنی یا رفتن به فروشگاه، پول اضافی به من می دهد.

هر روز به فرزندان شوهرتان یادآوری کنید که آنها را دوست دارید و آنها بخش ارزشمندی از خانواده هستند. همچنین، آنها باید بر رفتار خود نظارت داشته باشند زیرا شما آنها را زیر نظر دارید.

منبع: ویکی روان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *