چگونه رابطه عاشقانه سرد را گرم کنیم؟

چگونه رابطه سرد شده را گرم کنیم؟

این مقاله برای افرادی نوشته شده است که می خواهند از سرد شدن رابطه خود جلوگیری کنند و می خواهند بدانند چگونه یک رابطه سرد را گرم کنند. این به معنای افزایش عشق و گرما در ارتباط عاطفی است.

فرقی نمی کند که رابطه شما زن و شوهر باشد و متاهل باشید یا در حال قرار ملاقات و ازدواج باشید.

در هر صورت، این مقاله به این سوال پاسخ می دهد که چگونه می توان یک رابطه گرم را حفظ کرد تا از سرد شدن رابطه عاشقانه زن و شوهر جلوگیری کرد. زیرا هر نوع رابطه ای، اگر تکنیک ها و الگوهای حفظ رابطه در آن اعمال نشود، طبیعی است که نه تنها سردی، بلکه یخبندان را در رابطه آن تجربه کنیم.

در این مقاله به 5 موضوع می پردازیم. ابتدا به نشانه های سردی رابطه می پردازیم و سپس با مراجعه به 4 اصل نحوه گرم شدن و حفظ رابطه سرد را توضیح می دهیم. این 4 اصل شامل رهاسازی الگوی دلبستگی، شناخت الگوهای رفتاری، تأکید بر ارتباط گرم و تمرکز بر هدف است.

نشانه های یک رابطه عاشقانه سرد

قبل از پاسخ به این سوال که چگونه یک رابطه سرد را گرم کنیم، باید خود را با علائم یک رابطه سرد آشنا کنیم. هر چه علائم زیر را در رابطه عاشقانه خود بیشتر مشاهده کنید، دمای رابطه شما بیشتر از صفر است و هر چه کمتر آن را ببینید، وضعیت بهتری خواهید داشت.

1) وقتی رابطه سرد می شود، عشق خود را کمتر می بینید: یکی دیگر از نشانه های سردی رابطه عاشقانه این است که احساس می کنید همسر یا خواستگارتان زمان کمتری را با شما می گذراند و کمتر با شما ارتباط برقرار می کند.

۲) از دست دادن اعتماد باعث سرد شدن رابطه می شود: یکی دیگر از نشانه های سرد شدن رابطه به خصوص بین زن و شوهر این است که اعتماد از بین رفته است، مثلاً به رابطه یکدیگر مشکوک هستید.

3) افزایش درگیری = کاهش دما: علامت بعدی این است که با بهانه های کوچک با هم دعوا می کنید و بیشتر وقت خود را صرف دعوا می کنید. یا برعکس همیشه مطیع طرف مقابل باشید.

4) کاهش سطح رضایت در رابطه: اما مهمترین نشانه سرد شدن رابطه عاشقانه این است که احساس می کنید از طرف مقابل راضی نیستید، آنطور که می خواهید شما را خوشحال نمی کنند و ملاقات نمی کنند. انتظارات شما در طرف مقابل هم می توانید چنین نشانه هایی را ببینید.

در چنین شرایطی احساس می کنید سردی شدید رابطه شما به پایان اجتناب ناپذیر نزدیک می شود. اما نگران نباش اگر زود فکر کنید و اقدامات مثبتی برای جلوگیری از سرد شدن رابطه انجام دهید، قطعاً می توانید از باتلاق طلاق عاطفی رهایی یافته و دوباره به سمت یک رابطه گرم و عاشقانه بروید.

در ادامه به لحظات مهمی اشاره می کنم که نقش مثبتی در گرم شدن رابطه سرد دارند.

ادامه مطلب  چرا هیچی خوشحالم نمیکنه؟

از شر الگوی دلبستگی خلاص شوید

الگوی دلبستگی یکی از الگوهای اشتباه در ازدواج و روابط عاشقانه است که باعث سردتر شدن رابطه می شود. قبل از هر اقدامی باید این الگوی اشتباه را کنار بگذارید و به جای وابستگی به طرف مقابل، روی پای خود بایستید.

زن باشید یا مرد فرقی نمی کند، در هر صورت خودکفایی و استقلال می تواند جذابیت شما را چندین درجه افزایش دهد و از سرد شدن طرف مقابلتان جلوگیری کند. بنابراین هر کاری می توانید انجام دهید تا از وابستگی بیش از حد جلوگیری کنید (به نحوه رهایی از اعتیاد مراجعه کنید).

وقتی همیشه برای برآوردن انتظارات خود تلاش می کنید، همیشه می خواهید نیازهای خود را برآورده کنید. دیگران برای رفع نیازهای شما وارد رابطه نمی شوند، بلکه نیازهای خود را دارند که باید به آنها رسیدگی کنند.

به عنوان مثال، همیشه به دنبال تماس های او نباشید، هر ساعت به او پیام ندهید، از او نخواهید که هر روز شما را برای پیاده روی بیرون بیاورد و به طور کلی همیشه مطالبه گر نباشید.

چگونه رابطه عاشقانه سرد را گرم کنیم؟

شناخت روش های رفتاری

هیچ رفتاری 100% منفی و هیچ رفتاری 100% مثبت نیست. یک رفتار خاص می تواند منجر به سرد شدن احساس عاشقانه در برخی افراد و گرم شدن رابطه در برخی دیگر شود.

به همین دلیل است که شناخت رفتارتان برای جلوگیری از سرد شدن رابطه بسیار مهم است. حتما پس از خواندن این مقاله خوب فکر کنید و رفتار خود را بررسی کنید.

به این فکر کنید که چه رفتارهایی باعث ایجاد احساس مثبت و خوشحالی در شریک زندگی شما می شود (اگر مدت زیادی است که احساسات مثبت و شادی را در او نمی بینید، به شروع رابطه فکر کنید).

همچنین در نظر داشته باشید که در چه موقعیت‌هایی و با چه رفتاری به طرف مقابل شما توهین کرده‌اید یا احساس منفی ایجاد کرده‌اید.

فهرستی از رفتارهای خود تهیه کنید و برنامه ای برای اجرای رفتارهای مثبت تهیه کنید. شما باید بتوانید از این روش ها استفاده کنید.

مدلی برای برجسته کردن یک رابطه گرم

برای این سوال که چگونه یک رابطه سرد را گرم کنیم، هیچ پاسخی بهتر از مدل برجسته سازی رابطه گرم وجود ندارد.

سرد شدن رابطه عاشقانه یک دیوار دفاعی در طرف دیگر ایجاد می کند. در چنین شرایطی، هرگونه تلاش مستقیم و علنی برای صحبت در مورد رابطه عاشقانه و متقاعد کردن او برای گرم کردن رابطه با شکست مواجه خواهد شد.

احساس عشق مبتنی بر منطق و استدلال نخواهد بود، بلکه از درون شما می آید. بنابراین به جای بحث، ناله کردن، مشاجره یا حتی التماس برای جلوگیری از سرد شدن روابط عاشقانه خود، سعی کنید بر یک رابطه گرم تأکید کنید.

به عبارت دیگر، به جای اینکه مستقیماً سعی کنید رابطه را گرم کنید و اصرار کنید که “من را دوست دارم”، در عمل تأکید بر گرمی رابطه عاشقانه خود، نشان می دهید که یک رابطه عاشقانه دارید.

ادامه مطلب  با همسر زودرنج چگونه رفتار کنیم؟

شناخت روش های رفتاری و به کارگیری الگوهای رفتاری مثبت و پرهیز از الگوهای رفتاری منفی که در قسمت قبل در مورد آن صحبت کردم می تواند نقش موثری در تقویت رابطه گرم و در نتیجه بهبود رابطه سرد داشته باشد.

از دیگر الگوهای جلوگیری از سرد شدن رابطه و تاکید بر رابطه گرم که بر همه افراد تأثیر مثبت دارد، شوخ طبعی، نشاط، پر انرژی، شادی، مراقبت از خود است.

اما برای رسیدن به چنین احساساتی به فردی نیاز دارید که بتوانید از او احساسات مثبت بگیرید. در زیر توضیح خواهم داد که چگونه حتی در یک رابطه سرد می توانید چنین احساس مثبتی را از طرف مقابل دریافت کنید.

مدل تمرکز بر دستیابی به هدف

اگر نگران سرد شدن طرف مقابل هستید پس باید بدانید که به راحتی با مدل تمرکز بر رسیدن به هدف می توانیم رابطه سرد را گرم کنیم.

تصور کنید شخصی برای خرید مثلاً یک نوشیدنی وارد یک فروشگاه بزرگ می شود، اما ناگهان متوجه یک سی دی موسیقی توسط خواننده ای می شود که به رفتارهای غیراخلاقی معروف است. سپس این دیسک را می گیرد، نزد فروشنده می رود و درگیر بحث می شود.

در نتیجه زمان می برد، محیط فروشگاه را متشنج می کند و روز شما را خراب می کند. آیا بهتر نیست که روی رسیدن به هدفش که یک نوشیدنی است تمرکز کند و سی دی موسیقی را برای دیگری بگذارد؟

من در مورد زمانی صحبت نمی کنم که جان کسی در خطر است یا امنیت شما در خطر است. در این شرایط باید وارد عمل شوید و مشکل را حل کنید.

اما وقتی دیدگاه‌های متفاوتی وجود دارد بیش از حد متعهد نشوید. آنچه می خواهید را مشخص کنید، آن را دریافت کنید و فروشگاه را ترک کنید.

همین ماجرا با سایت نوین بینش. به دنبال نکاتی باشید که برای شما مفید است و محتوای تکراری یا بی فایده را رها کنید. به عبارت دیگر، بر آنچه نیاز دارید و هدف نهایی شما چیست تمرکز کنید.

به طور خلاصه، برای تمرکز بر دستیابی به هدف اول، باید هدف اصلی خود را شناسایی کرده و روی آن تمرکز کنید و سپس به آن دست یابید.

پس مدل تمرکز بر رسیدن به هدف یعنی مشخص کردن هدف و تمرکز روی دستیابی به آن حاشیه ها و منحرف نکردن شما از اهدافتان.

در زیر توضیح خواهم داد که چگونه می توانید از این الگو برای جلوگیری از سرد شدن یک رابطه عاشقانه استفاده کنید.

چگونه یک رابطه سرد را با تمرکز بر دستیابی به هدف گرم کنیم؟

هدف اصلی شما از یک رابطه عاطفی چیست؟ احساس مثبت داشته باشید. بنابراین باید روی دریافت احساس مثبت تمرکز کنید و سپس آن را دریافت کنید.

ادامه مطلب  همسر رفیق بازتان را اینگونه مرد زندگی کنید

به عبارت دیگر، روی احساس خوب، مثبت و شادی تمرکز کنید و سپس آن را از طرف مقابل بگیرید.

شما طرف مقابل را مجبور نخواهید کرد که احساس خوبی در شما ایجاد کند. شما به او دستور نخواهید داد که چه کاری انجام دهد تا شما را خوشحال کند. این رفتار با خانواده‌تان آن‌طور که می‌خواهید رفتار نمی‌کند، طوری که انگار توانسته‌اید یک رابطه سرد را گرم کنید.

نگاه کنید و احساس مثبت (یا احساس عشق) را در آن پیدا کنید و آن را بپذیرید. هر چیز دیگری را که با آن موافق نیستید دور بریزید. حداقل فعلا.

به جای تلاش برای حذف یا تغییر ویژگی های منفی، سعی کنید بیشتر روی ویژگی های مثبت او تمرکز کنید و چیزی به دست آورید که احساس رضایت شما را افزایش دهد.

این نکته را در گفتگوهای روزانه خود به خاطر بسپارید و از تنش در بحث و گفتگو خودداری کنید.

هرچه احساس مثبت تری داشته باشید و رضایت بیشتری داشته باشید، انرژی مثبت بیشتری می توانید به رابطه خود وارد کنید. این فرآیند خود مدلی برای تأکید بر اتصال گرم است.

زیرا با این کار بدون ارتباط مستقیم و اشاره به سرد شدن رابطه، گرمای رابطه را به طور غیرمستقیم به ذهن طرف مقابل القا می کنید.

 

خلاصه مراحل بهبود روابط سرد

به طور خلاصه، سه مرحله مهم برای جلوگیری از سرد شدن رابطه و بهبود آن وجود دارد، اولین قدم رهایی از الگوی دلبستگی است. مرحله دوم شناخت روش های رفتاری است. مرحله سوم مدل تاکید بر رابطه گرم و آخرین مرحله مدل تمرکز بر رسیدن به هدف در رابطه است.

در واقع پس از رهایی از الگوی دلبستگی، با تمرکز بر دریافت احساس عشق از طرف مقابل، بر رابطه گرم خود تأکید خواهید کرد. همچنین با شناخت روش های رفتاری خود می توانید راه های بیشتری برای تاکید بر ارتباط گرم و همچنین دریافت احساس عشق پیدا کنید.

تکنیک های بالا تنها تعدادی از تکنیک های من برای جلوگیری از سرد شدن یک رابطه عاطفی و بهبود یک رابطه شکست خورده است.

اگر احساس می کنید باید تکنیک های بیشتری را یاد بگیرید، فراموش نکنید که به شماره زیر پیام دهید و با تیم نوین بینش در تماس باشید.

تمرینات

آیا از نظر عاطفی در رابطه خود گره خورده اید؟ اگر بله، چه راهکارهایی برای جلوگیری از آن دارید؟

الگوهای رفتاری خود را بشناسید و روابط گرم خود را با برجسته کردن الگوها شناسایی کنید.

از طرف دیگر چه چیزی باعث افزایش رضایت شما از او و رابطه عاشقانه شما می شود؟ به عبارت دیگر، توضیح دهید که چگونه می توانید بر دریافت احساس عشق از طرف مقابل تمرکز کنید؟

منبع: نوین بینش

حتما ببینید

با افراد زودرنج چگونه رفتار کنیم

با همسر زودرنج چگونه رفتار کنیم؟

افراد نازک نارنجی و زود رنج به همه چیز حساس هستند و ممکن است از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *