نحوه ی تشخیص سن تخم مرغ

نحوه ی تشخیص سن تخم مرغ

برای تعیین سن تخم مرغ، آزمایش را با قرار دادن تخم مرغ در ظرف آب انجام دهید. این ساده ترین راه برای یافتن سن تخم مرغ است.

اگر زمانی که به تاریخ فروش رسیدید، مقداری از دوجین باقیمانده را بارگیری کنید، ممکن است تخم‌های بسیار خوبی کسب کنید. در اینجا نحوه ی تشخیص این است که آیا آن تخم مرغ ها هنوز برای شکستن بی خطر هستند یا خیر.

 

پختن با تخم مرغ تازه مهم است. اما نکته اینجاست: تاریخچه کارتن های تخم مرغ قابل تشخیص نیست. در برخی از ایالت‌ها، بسته‌بندی تخم‌مرغ برای درج تاریخ انقضا روی کارتن‌ها الزامی است.

 

نحوه بررسی تازه بودن تخم مرغ

حتی پس از تاریخ انقضا، تخم مرغ ها هنوز کاملاً ایمن هستند، اما قبل از هر چیز دیگری، یک آزمایش سریع وجود دارد که می توانید برای کمک به شناسایی تخم مرغ تازه انجام دهید.

 

یک کاسه بزرگ یا لیوان بلند را با آب سرد پر کنید. تخم مرغ را با احتیاط داخل کاسه یا فنجان قرار دهید. اگر از لیوان بلند استفاده می کنید، تخم مرغ را روی قاشق بگذارید و به آرامی در آب بیندازید تا به ته کاسه فرو نرود و ترک نخورد.

 

اگر تخم مرغ در ته ظرف فرو برود و ثابت بماند، تخم مرغ بسیار تازه است. اگر به ته ظرف فرو رفت اما در ته ظرف یا لیوان به صورت عمودی بایستد، تخم مرغ هنوز تازه است. فقط کمی بزرگتر است.

 

در نهایت، اگر تخم مرغ شناور شود، دیگر تازه نیست.

 

ادامه مطلب  بهترین مارک آون توستر چیست؟

چرا تخم مرغ های قدیمی شناور می شوند؟

پوسته تخم مرغ متخلخل است. همانطور که تخم‌ها می‌نشینند و پیر می‌شوند، با تبخیر آب، هوا در داخل تخم‌مرغ حرکت می‌کند. هرچه تخم مرغ بزرگتر باشد، هوای بیشتری در داخل پوسته حرکت می کند. با بزرگ شدن کیسه هوا، تخم مرغ بیشتر شناور می شود.

نحوه ی تشخیص سن تخم مرغ

کیفیت تخم مرغ با افزایش سن کاهش می یابد. سفیده یا سفیده تخم مرغ نازک تر و آبکی می شود. زرده مقداری از شناوری خود را از دست می دهد.

اگر یک تخم مرغ تازه را در کنار یک تخم مرغ قدیمی روی یک سطح صاف بشکنید، می توانید آن را در زمان واقعی تماشا کنید. زرده ها و سفیده های تازه بلندتر باقی می مانند، در حالی که تخم مرغ های مسن تر صاف تر هستند.

در صورت شک از تست بو استفاده کنید

قبل از اینکه تخم مرغ شناور را در سطل زباله بیندازید، مهم است که بدانید تخم مرغ قدیمی لزوماً بد نیست. در واقع، تخم‌مرغ‌های قدیمی را اغلب می‌توان در همه چیز از تنقلات آب پز گرفته تا کیک تولد استفاده کرد.

 

اما پیشنهاد می کنم هنگام پخت کیک از آن استفاده نکنید زیرا روی کیفیت پف کیک تاثیر می گذارد.

در عوض، تخم مرغ شناور را یک هشدار در نظر بگیرید، قبل از اینکه آن را در قابلمه یا مخلوط کن بیندازید، به تخم مرغ دقت کنید.

 

برای تصمیم گیری در مورد اینکه آیا تخم مرغ کهنه واقعاً بد است یا خیر، از دو حس خوب خود یعنی بینایی و بویایی استفاده کنید. تخم مرغ هایی که دیگر مناسب نیستند بوی قوی و مشخصی دارند. (تخم مرغ های تازه بویی ندارند، بنابراین اگر هنگام استفاده آنها را بو کنید، احتمالاً نشانه آن است که تخم مرغ ها دیگر خوب نیستند.)

ادامه مطلب  سویا چند روز در یخچال میماند؟

 

به همین ترتیب، تخم‌هایی که باید در سطل زباله انداخته شوند، می‌توانند نشانه‌هایی از رشد قارچ‌ها یا باکتری‌ها را در هنگام ترکیدن نشان دهند.

 

نحوه نگهداری صحیح تخم مرغ

با وجود طراحی هوشمندانه، ظروف سرامیکی تخم مرغ یا سینی های پلاستیکی در درب یخچال مکان های ایده آلی برای نگهداری تخم مرغ های تازه نیستند. تخم‌مرغ‌هایی را که خریده‌اید در کارتن در یک قفسه داخلی با همان مقوا قرار دهید تا از باکتری‌ها و ترک خوردن آن‌ها محافظت شود. اگر در درب فریزر نگهداری کنید، احتمال ترک خوردن یا شکستن تخم مرغ ها به دلیل حرکت مداوم درب یخچال وجود دارد. همچنین دمای یخچال ثابت نیست. اگر اجازه دهید تخم مرغ های خود به طور مکرر گرم و سرد شوند، رشد باکتری ها را تشویق می کنید.

 

قبل از قرار دادن کارتن در یخچال، تخم مرغ را کامل برگردانید تا انتهای باریک آن در فنجان و انتهای پهن تر آن بالا باشد.

 

هر تخم مرغ یک کیسه هوای کوچک در پهن ترین انتهای خود دارد. هنگامی که انتهای بزرگتر (یا محفظه هوای آن) را بالا قرار می دهید، به کاهش رشد رطوبت و حفره هوا کمک می کنید.

حتما ببینید

شیره انگور سفت شده چه کنیم

شیره انگور سفت شده چه کنیم ؟

شیره یکی از بهترین محصولاتی است که از انواع انگور سیاه و سفید به دست …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *