نبرد تن به تن یزدانی و تیلور در ششمین

نبرد تن به تن یزدانی و تیلور در ششمین

به گزارش خبرکو به نقل از ایلنا ، در پایان رقابت های مقدماتی 4 دسته نخست مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان در صربستان، حسن یزدانی و دیوید تیلور بار دیگر در وزن 86 کیلوگرم به فینال راه یافتند.

یزدانی و تیلور که تا کنون 5 بار مقابل هم قرار گرفته اند، فردا شب برای ششمین بار به مصاف هم می روند تا نبرد سنتی خود را تکرار کنند.

یزدانی و تیلور به ترتیب در مسابقات قهرمانی جهان 2017، قهرمانی جهان 2018، المپیک 2020، قهرمانی جهان 2021 و قهرمانی جهان 2022 به مصاف یکدیگر رفته اند.

در رقابت های امروز پس از استراحت در دور اول، حسن یزدانی در دور دوم با پیروزی 8 بر 2 و ناک اوت فنی مقابل لارنس استرالیایی به مرحله یک هشتم نهایی راه یافت. یزدانی در این مرحله با برتری 11 بر صفر مقابل بیامباسورن مغولستان راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله 7 بر 2 مقابل ناظم امین از سن مارینو به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. یزدانی در این مرحله به مصاف جبریل شاپیف از ازبکستان رفت و با برتری 10 بر صفر راهی فینال شد.

از سوی دیگر پس از استراحت در دور اول، دیوید تیلور در دور دوم توسط TKO مقابل حریف مراکشی پیروز شد. جادوگر آمریکایی پس از پیروزی 10 بر صفر مقابل کشتی گیر اتریشی در مرحله یک هشتم نهایی راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. تیلور در این مرحله موفق شد 12 بر 2 ماگومد شاریپوف را شکست دهد و با پیروزی 7 بر صفر در نیمه نهایی مقابل دولت بایکوف بزرگ به فینال راه یابد.

ادامه مطلب  تغییر ساعت دیدار هوادار - تراکتور

حسن یزدانی ژنرال 8 ستاره کشتی ایران (8 مدال المپیک و جهانی) و دیوید تیلور قهرمان آمریکایی آخرین دوره این رقابت ها در شرایطی پا به مسابقات جهانی می گذارند که هر دو با وجود برتری کامل در وزن. ، در رقابت های انتخابی تمامی حریفان خود را شکست دادند و توانستند مقام نایب قهرمانی تیم های ملی کشورشان را از آن خود کنند و همین امر باعث شد هر دو کشتی گیر خود را برای مسابقات جهانی آماده کنند.

تیلور و یزدانی پنج بار در مسابقات جهانی و المپیک به مصاف هم رفته اند که حاصل آن چهار برد برای تیلور آمریکایی و یک برد برای یزدانی بوده است. یزدانی در فینال مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۲۱ توانست جادوگر آمریکایی را شکست دهد و مدال طلای آن سال را از آن خود کند.

نبرد تن به تن یزدانی و تیلور در ششمین

تیلور نیز در چهار مبارزه مقابل یزدانی پیروز شد. او در مسابقات جهانی 2017، قهرمانی جهان 2018، المپیک توکیو و قهرمانی جهان سال گذشته بلگراد مقابل یزدانی قهرمان شد.

نکته جالب در مورد پیروزی های نابغه آمریکایی مقابل یزدانی این است که تیلور هر بار مقابل حریف ایرانی خود پیروز می شد، یزدانی در نیمه اول دست برتر را داشت اما تیلور توانست در نیمه دوم پیروز شود و اسطوره کشتی ایران را شکست دهد. همانطور که تقریبا در تمام این مسابقات 2 برنده موفق شده اند حریف خود را با اختلاف بسیار کمی شکست دهند.

با توجه به اینکه حسن یزدانی و دیوید تیلور برخلاف سال های گذشته از جایگاه خوبی در رده بندی برخوردار نیستند، در هفته های اخیر بحث های زیادی در مورد زمان تقابل این دو مبارز مشهور جهان در وزن 86 کیلوگرم.

ادامه مطلب  هواداران رونالدو کارکنان هتل اسپیناس را کتک زدن با عکس

اما طبق فرمول جدیدی که روز گذشته فدراسیون جهانی کشتی اعلام کرد و با توجه به حضور حسن یزدانی و دیوید تیلور در رده های پنجم و هفتم رنکینگ جهانی، مسیر حسن یزدانی و دیوید تیلور به فینال و حریفان احتمالی تقسیم شده است. از ستاره مبارزات ایران در مرحله یک چهارم نهایی و نیمه نهایی نیز تا حدودی مشخص است.

این کشتی حدودا ساعت 21:00 تا 21:15 خواهد بود. البته با توجه به زمان برگزاری مسابقات قبلی، زمان مسابقه یزدانی ممکن است به جلو یا عقب کشیده شود.

حتما ببینید

یحیی درمورد بیرانوند از خودش رفع مسئولیت کرد

یحیی درمورد بیرانوند از خودش رفع مسئولیت کرد

دروازه بان پرسپولیس با وجود مصدومیت اصرار دارد در دیدار امروز مقابل النصر عربستان در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *