مغز گردو بلغاری

مغز گردو بلغاری چندلر

مغز انسان شبیه به مغز گردو است.گردو غذای مغز است .

درمان بسیاری از بیماری ها با مصرف گردوبه علت داشتن منبع مفیدی از چربی فیبر و پروتئین در برنامه غذایی گنجانده شده است.

گردو به صورت خام و هم بو داده استفاده می شود و سرشار از منگنزومس و منیزیم و فسفر و ویتامین های B6 ،C ،E و آهن است.

مغز گردو بلغاری چندلر

یکی از بهترین و خوشمزه ترین آجیل ایرانی مغز گردو است که در سایت آراد برندینگ به تفصیل در مورد آن صحبت شده است. و طرفداران زیادی در بین سایر خشکبار جهان دارد .

گردو نه تنها خواص دارویی دارد بلکه در همه جا از این آجیل خوشمزه استفاده می شود. از قنادی ها برای شیرینی و کلوچه گرفته تا پخت و پز و طب سنتی تا تهیه روغن و ترشی غیره…..

گردو از نظر مواد مغذی به‌ ویژه اسیدهای چرب ضروری و اسیدهای چرب غیر اشباع غنی بوده و به دلیل دارا بودن ویتامین c بوده و سیستم ایمنی بدن را در برابر بیماری مقاوم میکند .

درطب سنتی از گردو برای درمان التهاب و کمک در بهبود سرفه استفاده می شود.

امروز از گردو به صورت خام و یا خشک و همچنین از گردو سیاه برای تهیه غذا بیشتر استفاده می شود و به عبارتی یکی از بهترین مواد مغذی در برنامه غذایی گنجانده شده است و مصرف آن درکنار پنیر و سایر مواد دیگر طعم مطلوبی به همراه داشته و از خوردن آن لذت میبرند .

مغز گردو بلغاری

این خشکبار خوشمزه که بسیار چرب است؛ باعث کاهش کلسترول بد و افزایش کلسترول خوب خون می شود. مصرف مغز گردو در صبحانه و به عنوان تنقلات بسیار پیشنهاد می شود.

ادامه مطلب  آموزش افزایش درآمد از طریق راه های مدرن

چرا که به دلیل سوق رفتن انسان به سمت زندگی های مدرن و بروز بیماری های مختلف من جمله چاقی و اضافه وزن، انواع دیابت خون، آلزایمر و… خوردن حدافل یک مغز گردو در روز باعث به حداقل رساندن اینگونه امراض خواهد شد.

یکی از انواع گردو هایی که در بازار ایران عرضه می شود، گردوی بلغاری است.

این گردو که یکی از انواع گردوهای خارجی پر طرفدار است بر خلاف گردوهای ایرانی مغز گردوهایشان پوست ضخیمی نداشته و پوست کاغذیی دارند که به راحتی این پوست از مغز گردو جدا می شود.

اکثر گردوهای بلغاری نسبت به گردوهای ایرانی مغز سفید تر و مایل به زرد رنگی دارند.

در صورتی که مغز گردوهای ایرانی مایل به رنگ قهوه ای هستند.

مغز گردو بلغاری

یکی دیگر از تفاوت های مغز گردو بلغاری با مغز گردوی ایرانی تفاوت آنها در اندازه ی مغزهاشان است.

گردوهای بلغاری مغز بزرگتری نسبت به مغز گردوهای ایرانی دارند. البته این نکته را در نظر بگیرید که علت بزرگی مغز گردوی بلغاری معمولا بخاطر به خاطر دست کاری های ژنتیکیی است که در آنها به وجود می آورند.

پس همواره افزایش مغز گردو دلیل بر مرغوب تر بودن آن محصول نخواهد بود.

و بزرگترین و مهم ترین تفاوت گردوهای بلغاری با گردوهای اصیل ایرانی تفاوت در طعم و مزه شان است.

مغز گردو چندلر

گردو از خشکبار بسیار مفید و با ارزش است و به گفته پزشکان تغذیه در رشد مغز کودکان اثر بسزایی دارد پس بهتر است گردو را در برنامه غذایی آن ها قرار دهید تا از خواص و فواید بی نظیر آن بهره مند شوند.

ادامه مطلب  قیمت خرید برنج فجر شیرودی

گردو را می توان به تنهایی به صورت خام و برشته شده و یا به همره آجیل و خشکبار دیگر مصرف نمایید و معمولا آن را همراه با کشمش، پسته، فندق و بادام میل می کنند که بر خواص آن می افزاید و طعم آن را دلنشین تر می کند.

گردو چندلر یکی از مرغوب ترین انواع گردو در جهان است و بسیار پربار و پر ثمر می باشد و با کشت آن میزان برداشت گردو باغ شما بیشتر خواهد شد.

این نوع گردو در بازار های جهانی مشتریان زیادی دارد چون طعم و مزه ی مغز آن بسیار عالی و فوق العاده می باشد.

مغز گردو چندلر دارای مقدار زیادی اسید چرب غیر اشباع بوده که برای تقویت بدن عالی است.

مغز گردو چندلر

مغز گردو همچنین حاوی مقدار چشم گیری انواع ویتامین های A،C، E، K و ویتامین های گروه B بوده که برای زیبایی پوست و تقویت ریشه مو کارایی دارند، مغز گردو چندلر از نظر طعم و مزه فوق العاده می باشد و همین سبب تمایز این نوع گردو با انواع دیگر شده است.

کشورمان ایران یکی از کشور های پیشرو و موفق در زمینه تولید و برداشت انواع گردو با کیفیت و خوش طعم می باشد که البته سهم کمی در صادرات این محصول دارد.

شهر تویسرکان در همدان و شهر بافت در کرمان بیشترین میزان کشت گردو را دارند که البته قطب اصلی تولید گردو شهر تویسرکان با داشتن ۵۵۰۰ هکتار زمین زیر کشت گردو است و این میوه مقوی را به بازار های کشور وارد می کند.

حتما ببینید

توت فرنگی بسته ای

با انتخابی درست ثروت بر باد رفته ‌ام را جبران کردم

بعد از این ‌که در سال گذشته با شکست بزرگی در کسب ‌و کار خود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *