مدت زمان دوران عقد

مدت زمان عقد تا عروسی چقدر باشد؟

دوران ازدواج، دنیای شیرینی است که معمولاً دختران و پسران پس از ازدواج دائم تا زمان ازدواج، برای درک کامل اخلاق و روحیات یکدیگر، فراهم کردن شرایط زندگی و جشن و آغاز زندگی مستقل، سپری می‌کنند.

طولانی شدن زمان عقد

متاسفانه امروزه بسیاری از جوانان این روزهای شیرین و خاطره انگیز را روزهای سختی و بدبختی می نامند و از آن دوری می کنند.

برای آن ها نه تنها زمان ازدواج زمان زیبایی و شیرینی نبود، بلکه سختی ها و غم های آن دوران خاص و رایج است و پس از ازدواج هرگز آن زمان را از دست نمی دهند. دلیل اصلی این امر چیست؟ چرا باید روزها و ماه های اول آشنایی و رابطه را برزخ نامید؟

 

یکی از مهم ترین و اولیه ترین عوامل این مصیبت طولانی شدن مدت عقد دختر و پسر است. برخی از زوج ها به دلیل برخی مشکلات مادی، معنوی، تحصیلی و … تصمیم می گیرند زمان بیشتری را در دوران عقد سپری کنند که البته جدای از رفع برخی مشکلات به دلیل طولانی شدن مدت ازدواج، مشکلات فراوان دیگری نیز برای زوجین به وجود می آید. این اتفاق می افتد که گاهی اوقات زندگی آینده آنها را به خطر می اندازد.

 

در واقع تمدید مدت ازدواج حاشیه‌های پررنگ‌تری نسبت به خانواده و اقوام ایجاد می‌کند و عروس و داماد نمی‌دانند چگونه با آن‌ها برخورد کنند و آن‌ها را حل کنند.

 

در شرایط عادی دختر و پسر بین زندگی خانوادگی و غیر خانوادگی در هاله ای از ابهام قرار دارند و از طرفی باید وظایف و مسئولیت های یکسانی را در خانه پدری انجام دهند و دختر خوبی برای خانواده باشند و از طرف دیگر.

ادامه مطلب  چطور اختلافات نامزدی را حل کنیم؟

آنها در قبال فرد دیگری به عنوان همسر مسئولیت مضاعف دارند. پذیرفته اند در عین حال هر دو خانواده انتظارات خاص خود را دارند و از عروس یا داماد انتظار دارند نقش خود را به بهترین نحو انجام دهند که حس ناخوشایندی را به فرد منتقل می کند.

همسران در چنین شرایطی است که گاهی زوجین به این نتیجه می رسند که ازدواج مانع استقلال فردی و آزادی بیان آنهاست و همسرشان به نوعی در این زمینه مقصر است.

مدت زمان دوران عقد
به گفته مشاوران و متخصصان ازدواج، مناسب ترین دوران ازدواج دختر و پسر از 6 ماهگی تا یک سالگی است. در این مدت پسران و دختران می توانند با فردی، اجتماعی، خانوادگی و غیره آشنا شوند.

ویژگی های فرد مقابل و درک روشنی از زندگی مستقل آنها در آینده. البته عوامل دیگری مانند هوش همسران جوان، روابط عمومی بالا و صداقت نیز می تواند به درک یکدیگر در مدت زمان بسیار کوتاه کمک کند.

معایب طولانی شدن دوران عقد

-سخت گیری بیش از حد خانواده ها نسبت به عروس و داماد و به خصوص عروس: معمولاً خانواده های ما در دوران ازدواج همان توقعاتی را از دختر و پسر خود دارند که قبل از ازدواج داشتند.

در حالی که دختر و پسر به دلیل ازدواج دائم، زن و شوهر محسوب می شوند. به همین دلیل، افراد در این دوران باید هم انتظارات خانواده و هم انتظارات همسرشان را برآورده کنند، در حالی که این توقعات گاهی در طرف مقابل است.

اینجاست که آنها دوسوگرا می شوند و ممکن است تحت فشار خانواده و همسرشان کنترل اوضاع را از دست بدهند.

ادامه مطلب  چگونه ترس از ازدواج را از بین ببریم؟

 

ضمناً خانواده زن معمولاً در زمینه هایی مانند مخالفت با رفت و آمد زن و مرد در این دوران، رفت و آمد زیاد آنها، ماندن زن در خانه مرد و… بسیار سختگیرانه و مشکلات فراوان و … بیشتر از خانواده مرد است. ناراحتی ها و اختلافات بین عروس و داماد به وجود می آید.

 

رفت و برگشت در طول یک ازدواج طولانی می تواند تنش بین اعضای خانواده ایجاد کند. علاوه بر این، بار اقتصادی این سفرها می تواند فشار مضاعفی برای برخی خانواده ها ایجاد کند و باعث نارضایتی و ناراحتی آنها شود.

 

از دیگر مضرات تمدید مدت ازدواج می توان به دلسردی همسران از یکدیگر اشاره کرد. زیرا طولانی شدن این مدت مشکلات زیادی را ایجاد می کند و در نتیجه طرفین از یکدیگر و زندگی مشترکشان دور و خونسرد می شوند.

 

– در طول ازدواج های طولانی، تنش می تواند بین اعضای خانواده ایجاد شود. علاوه بر این، بار اقتصادی این سفرها می تواند فشار مضاعفی برای برخی خانواده ها ایجاد کند و باعث نارضایتی و ناراحتی آنها شود. اگر به این مسائل رسیدگی نشود، حریم شخصی افراد و خانواده ها را از بین می برد.

منبع: بیتوته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *