قیمت ویزا کانادا در سال 2023

قیمت ویزا کانادا در سال 2023

کانادا کشوری سردسیری است که در قسمت شمالی قاره آمریکا واقع شده است. این کشور با وجود هوای بسیار سرد، طرفداران و علاقه مندان زیادی برای اقامت موقت یا حتی دائم دارد.

یکی از نکاتی که باید در این مورد بدانید این است که برای تامین مالی ویزای توریستی کانادا حداقل مبلغی که به صورت نقدی برای هر نفر توصیه می شود.

این مبلغ 10000 دلار کانادا است و البته بسته به مسیر این مبلغ می تواند تغییر کند. در این مقاله با ما همراه باشید تا در مورد ویزای کانادا بیشتر صحبت کنیم.

انواع ویزای توریستی کانادا

دو نوع ویزای توریستی در کانادا وجود دارد.

ویزای توریستی یکبار ورود کانادا (یک بار ورود)

ویزای توریستی به شما امکان می دهد فقط یک بار وارد کانادا شوید. اگر می خواهید بعد از یک بار دوباره به آن کشور بروید، باید دوباره ویزا بگیرید. این ویزا شش ماه اعتبار دارد.

اگر قصد دارید برای یک کار موقت چند ماهه به کانادا بروید یا در یک کنفرانس مرتبط با کار یا دوره خود شرکت کنید، می توانید از این ویزا استفاده کنید. اما اگر دائما مجبور به خروج و ورود مجدد به این کشور هستید، این نوع ویزا مناسب نیست.

ویزای توریستی چند بار ورود برای کانادا

اعتبار این نوع ویزا بسیار بالاتر است. علاوه بر این، متقاضیان می توانند در این مدت هر چند بار که مایل باشند به کانادا سفر کنند، اما حداکثر مدت اقامت آنها برای هر سفر در این ویزا شش ماه است.

انواع ویزای توریستی کانادا
نکاتی که باید در مورد این دو نوع ویزا بدانید

درخواست ویزای توریستی یکبار یا چند بار ورود به عهده متقاضیان نیست. تصمیم گیرنده افسر مهاجرت است. با این حال، اکثر درخواست ها برای ویزای چند بار ورود در نظر گرفته می شود و در موارد نادری به افراد ویزای یک بار ورود اعطا می شود.

ادامه مطلب  برنج لاشه ارزان قیمت

اگر ویزای شما چند بار ورود است، حدود 10 سال اعتبار دارد. با این حال، تاریخ دقیق توسط افسر مهاجرت تعیین می شود.

هزینه ویزای توریستی کانادا

هزینه ویزای توریستی کانادا 100 دلار برای هر نفر و 500 دلار برای هر خانواده 5 نفره یا بیشتر است. تمدید ویزای توریستی برای هر نفر 100 دلار است.

برای بازگرداندن وضعیت بازدیدکننده، هزینه انگشت نگاری برای هر فرد و هزینه انگشت نگاری برای هر خانواده (شامل دو یا چند نفر) به ترتیب 200 دلار، 85 دلار و 170 دلار است.

توانایی مالی لازم برای دریافت ویزای توریستی کانادا

قبل از اینکه بتوانید ویزای توریستی کانادا را دریافت کنید، باید مطمئن شوید که می توانید هزینه های خود و همراهان خود را در طول اقامت خود در این کشور تامین کنید.

حداقل فرصت مالی مقدار مشخصی ندارد و به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله این عوامل می توان به مدت زمان اقامت شما در این کشور اشاره کرد.

از جمله عواملی که بر امکانات مالی تأثیر می گذارد، علاوه بر تعداد افراد همراه شما، محل سکونت شما و همچنین اقامت شما در هتل یا خانه اقوام و دوستان است.

اما برای افزایش امنیت خود بهتر است حداقل دو هزار دلار در ماه اقامت در کانادا منابع مالی را نشان دهید.

افرادی که مجاز به دریافت ویزای کانادا هستند

یکی از اولین شرایطی که متقاضی باید داشته باشد مدارک معتبر و پاسپورت است. علاوه بر این، داوطلب باید از سلامت جسمانی کامل برخوردار باشد. همچنین هیچ گونه محکومیت کیفری نداشته باشید.

هزینه ویزای توریستی کانادا

با مدارک خود پلیس مهاجرت را متقاعد کنید که با کشور خود رابطه شغلی، خانوادگی و تجاری دارید و به این دلایل به کشور خود باز خواهید گشت.

ادامه مطلب  یک خبر بد برای مسافران مترو کرج

برای مدت اقامت خود پول کافی داشته باشید. همچنین ممکن است نیاز به آزمایش پزشکی یا دعوت نامه داشته باشند.

مراحل درخواست ویزای کانادا

شما باید بدانید چه مراحلی را برای درخواست ویزای کانادا باید طی کنید، چه برای تحصیل، گردشگری، فرصت های آموزشی یا هر نوع دیگری. اولین قدم ارسال الکترونیکی مدارک به سفارت کانادا و پرداخت هزینه های لازم است.

قدم دوم این است که برای انگشت نگاری و بیومتریک به یکی از کشورهای اطراف ایران بروید. قدم بعدی این است که پاسپورت کانادا را به یکی از دفاتر VOC ببرید تا ویزا (اگر ویزا باشد) ضمیمه کنید.

بررسی اجمالی هزینه های توریستی ویزای کانادا

هزینه مشتری برای ویزای توریستی کانادا 350 دلار آمریکا و برای یک فرد وابسته 330 دلار است. ثبت ویزای توریستی برای افراد زیر 14 سال 300 دلار برای هر مشتری و 290 دلار برای هر شریک است.

هزینه های مربوط به وقت سفارت کانادا 30 دلار به نرخ مشتری و 20 دلار با نرخ شریک خواهد بود.

حتما ببینید

اعلام برنامه_های آخر هفته سینماتک خانه هنرمندان ایران

اعلام برنامه‌های آخر هفته سینماتک خانه هنرمندان ایران

خانه سینماتک هنرمندان ایران در پایان هفته با نمایش دو فیلم میزبان مخاطبان خواهد بود. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *