طرز تهیه پیده ترابزون

طرز تهیه پیده ترابزون

پیده یکی از معروف ترین غذاهای ترکی است که در واقع به پیتزای ترکی معروف است. این غذا با تکه ای از خمیر درست می شود که موادی مانند گوشت، سبزیجات و پنیر را قبل از قرار دادن در فر روی آن می ریزند.

این غذا طعم های مختلفی دارد و یکی از معروف ترین پیده های ترکیه است که با ترابزون مرتبط است. تاریخچه این پیده به سال 1850 برمی گردد و در ترکیه بسیار محبوب است. در زیر طرز تهیه پیده ترابزون را در اختیار شما قرار می دهیم.

مواد لازم برای ۴ تا ۶ نفر
آرد سفید ۳ تا ۳٫۵ لیوان
آب ولرم ½ لیوان
شیر ولرم ½ لیوان
خمیر مایه فوری ۱ قاشق مرباخوری
شکر ۱ قاشق مرباخوری
نمک ۱ قاشق مرباخوری
کره ۱ قاشق غذاخوری
مواد لازم برای روی پیده
کره به مقدار کافی
تخم مرغ برای هر پیده ۱ عدد
پنیر موزارلا ۱۰۰ گرم
پنیر سفید رنده شده ۱۰۰ گرم

دستور تهیه پای ترابزون

مرحله اول

برای تهیه پیده ترابزون ابتدا خمیر را به این صورت که ابتدا آب، شیر تازه ولرم، مایه خمیر و شکر را در ظرفی مخلوط کرده و روی ظرف را می‌پوشانیم. پنج دقیقه زمان دهید تا مایه آماده شود.

سپس کره نرم و نمک را اضافه کرده و مخلوط کنید. سپس آرد را الک کرده و کم کم به مایه و کره اضافه می کنیم. مواد را با دست مخلوط کنید تا خمیر نرمی به دست آید.

باید به اندازه ای آرد اضافه کنید تا خمیر به دست نچسبد. خمیر را ده دقیقه ورز می دهیم تا خمیر نرمی به دست آید. سپس روی خمیر را بپوشانید و حدود یک ساعت استراحت دهید.

ادامه مطلب  طرز تهیه سالاد سزار خوشمزه و مخصوص رستورانی با مرغ

مرحله سوم

بعد از یک ساعت استراحت خمیر آماده آماده شدن است. حالا خمیر را به دایره هایی به اندازه نارنگی های کوچک تقسیم کنید.

سپس با وردنه یا با دست هر کدام از قسمت ها را به صورت دایره باز کنید. توجه داشته باشید که دایره های طرح دار نباید خیلی نازک باشند.

مرحله چهارم

مخلوطی از پنیر موزارلا و پنیر سفید رنده شده را بین هر دایره قرار دهید تا از کناره های خمیر دور باشند.

سپس دیواره های کناری خمیر را به سمت داخل تا کنید و سعی کنید آن را سفت کنید تا در حین پخت باز نشود. این قسمت یکی از مهم ترین مراحل ساخت پیده ترابزون است.

مرحله پنجم

فر را با دمای 180 درجه برای پخت پیتا گرم کنید. پس از آماده شدن خمیر، آن را در قالب قرار دهید و در فر گرم شده قرار دهید. باید در نظر داشته باشید که وقتی طلایی شدند آنها را از فر خارج کنید.

سپس یک قاشق چایخوری کره را روی خمیر قرار دهید و یک تخم مرغ را وسط آن بشکنید. سپس ظرف را به مدت چهار تا پنج دقیقه در فر قرار می دهیم.

طرز تهیه پیده ترابزون

مرحله ششم

زرده پای باید عسلی باشد پس نگذارید داخل فر بماند. پوسته ها را از فر خارج کنید و بگذارید کمی خنک شوند. Piede Trabzon شما آماده و آماده نوشیدن است.

ورز دادن خمیر

برای ورز دادن خمیر را نگیرید، این کار باعث شکسته شدن خمیر و چسبندگی آن می شود.

تخم مرغ آب پز

در ترکیه گاهی تخم مرغ را از وسط نصف کرده و روی تخم مرغ قرار می دهند. با این روش می توانید تخم مرغ هم زده هم درست کنید.

ادامه مطلب  طرز تهیه سالاد سیب‌ زمینی و پیاز

گوشت را اضافه کنید

این غذا را می توان با گوشت چرخ کرده یا مرغ تهیه کرد و می توان از آنها به عنوان سیر استفاده کرد.

گیاهخواران

پیده ترابزون یاد شده غذای مناسبی برای گیاهخواران است، اگر فردی با تخم مرغ و پنیر مشکل دارد می تواند از سبزیجات معطر استفاده کند.

سخن پایانی

یکی از نکاتی که در تهیه پیده ترابزون باید به آن توجه کنید، تهیه مواد اولیه تازه و ارگانیک است. کیفیت غذای خوب به مواد اولیه آن بستگی دارد و یکی از مهم ترین نکات در تهیه غذاهای محلی یا بین المللی استفاده از مواد اولیه تازه است.

ارگانیک بودن مواد به هر غذایی طعم بی نظیری می دهد و سلامت شما را تضمین می کند. روش های مختلفی برای تهیه پیده وجود دارد و افراد می توانند مواد خمیر را به سلیقه خود تغییر دهند.

در این دستور غذا با استفاده از مواد ساده و با کیفیت یکی از غذاهای معروف ترکی در شهر ترابزون را درست کردیم که نه تنها بسیار خوشمزه و منحصر به فرد است، بلکه برای گیاهخواران نیز مناسب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *