روسیه در شمال ایران مجتمع پتروشیمی می_سازد؟

روسیه در شمال ایران مجتمع پتروشیمی می‌سازد؟

یکی از اعضای کمیسیون انرژی مجلس گفت: در حال حاضر بندها و بندهایی از تفاهم نامه با روسیه در حال پیگیری است، بنابراین فرصت سرمایه گذاری و اجرای پروژه هایی در این زمینه در کشورمان برای روس ها فراهم شده است. و این موجه است

به گزارش خبرکو به نقل از ایلنا، رمضانعلی سنگدوینی، درباره ساخت مجتمع پتروشیمی در شمال کشور با همکاری روسیه اظهار کرد: در حال حاضر برخی مفاد و بندهای تفاهم نامه با روسیه است. در حال پیگیری است، بنابراین فرصتی برای روس ها وجود دارد که روی ما سرمایه گذاری کنند. و اجرای پروژه در این زمینه وجود داشته و توجیه پذیر بوده است.

وی افزود: با توجه به اینکه اساس اقتصاد استان های شمالی بر کشاورزی است، احداث پتروشیمی هایی که مواد اولیه مورد نیاز این بخش از جمله اوره و کودهای شیمیایی را تامین می کنند قابل توجیه است.

عضوکمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: با احداث مجتمع پتروشیمی در استان های شمالی علاوه بر تامین نیاز کشاورزان و صرفه اقتصادی; ما می توانیم محصولات پتروشیمی را به کشورهای شمالی از جمله کشورهای منطقه اوراسیا و حتی روسیه مبادله و صادر کنیم.

وی تاکید کرد: در حال حاضر ریل اینچبرون را در منطقه آزاد داریم که در صورت راه اندازی مجتمع پتروشیمی در استان گلستان; روابط اقتصادی و تجاری با کشورهای شمالی داشته باشیم و این امر موجب تحول در اقتصاد کشور می شود.

سنگدوینی خاطرنشان کرد: موضوع مهم در ساخت پتروشیمی ها تکمیل زنجیره ارزش است، زمانی که گازرسانی برای تولید یک محصول پتروشیمی داده می شود، باید مجوز ساخت به واحدهایی داده شود که به سمت پایان گام بردارند. زنجیره تولید و محصول نهایی را تولید کرده و از خام فروشی خودداری کنید.

ادامه مطلب  رئیس‌جمهور امشب عازم نیویورک می‌‌شود

وی با اشاره به اجرای طرح پتروشیمی در استان گلستان تصریح کرد: در سال 1388 عملیات احداث پتروشیمی برای تولید اوره و آمونیاک در منطقه آک کالا آغاز شد اما به دلیل برخی مشکلات قانونی با وجود معلق ماند. پیشرفت 15 تا 20 درصدی مسائل حقوقی و قضایی برطرف شده و پروژه در شرف اجراست.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه در ساخت واحد پتروشیمی الزامات زیست محیطی در نظر گرفته می شود، گفت: قطعا همسایگان شمالی به محصولات پتروشیمی نیاز دارند و بازار خوبی خواهند بود، ضمن اینکه در این منطقه یک مسیر ریلی داریم که می تواند به روسیه برسد. “و جین، بیا ما هم برویم.

حتما ببینید

عکسی پربازدید از نمازخواندن رئیسی در هواپیما

به گزارش خبرکو به نقل از اقتصاد نیوز: عکس نماز خواندن رئیس جمهور در هواپیمای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *