تشریح جزییات عملیات بزرگ اربعین در شهرداری تهران

تشریح جزییات عملیات بزرگ اربعین در شهرداری تهران

رئیس ستاد اربعین شهرداری تهران گفت: از سوم شهریور تا 2 روز پس از مراسم اربعین حسینی، حدود 4000 کارمند شهرداری عملیات کلان شهرداری را انجام خواهند داد.

به گزارش خبرکو و به نقل از ایسنا، محمدامین توکلی زاده ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران در خصوص مراسم اربعین با بیان اینکه امسال ستاد اربعین حسینی به سرپرستی معاونت فرهنگی و اجتماعی رئیس جمهور منصوب شد،

گفت: با توجه به تاکید شهردار از تهران کمیته هایی تشکیل شد که مدیریت هر کمیته به مناطق محول شد، تشکل ها و غیره راه اندازی شد.

اما مراقب باشید که ستاد اصلی اربعین در وزارت کشور تشکیل شده و بر اساس وظایف محوله اقدام خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه برآورد ما این است که چهار میلیون زائر اربعین حسینی از مرزهای مختلف کشور وارد عراق شوند، گفت: سال گذشته بر اساس برنامه شهردار تهران، دبیرخانه دائمی ستاد اربعین در حوزه فرهنگی تشکیل شد. معاونت شهرداری تهران چون اربعین حماسی است، بزرگ است و باید در تمام طول سال انجام شود.

رئیس ستاد اربعین شهرداری تهران با بیان اینکه عملیات اربعین حسینی و خادمان حسینی از روز جمعه سوم شهریور ماه آغاز می شود، تصریح کرد: شهرداری دو روز پس از مراسم اربعین در این منطقه خدمات رسانی می کند.

توکلی زاده با بیان اینکه امسال اقدامات داوطلبانه، امور خیریه و مشارکت مردمی را در دستور کار قرار داده ایم، گفت: از سال گذشته سعی کردیم تمام مجموعه ها و اردوهای خود را حول محور مردم و فعالیت هیئت ها متمرکز کنیم

چرا که کار اصلی توسط مردم انجام می شود و ما در اموری که مردم نمی توانند انجام دهند مانند خدمات شهری و حمل و نقل از آنها حمایت می کنیم، اما اربعین کار مردمی است که توسط خود مردم اداره می شود.

وی با بیان اینکه 40 هزار راهپیمایی مردمی در عراق تشکیل می شود که امری اجتناب ناپذیر است، تصریح کرد: بر همین اساس از ابتدا تاکید کرده ایم که مردم و هیئت ها موتور محرکه باشند و شهرداری نقش حمایتی داشته باشد.

ادامه مطلب  بازسازی صحنه قتل ۲ کاسب کرمانشاهی

رئیس ستاد اربعین شهرداری تهران با بیان اینکه تمامی موکب های شهرداری با شعار محبان الرضا برگزار می شود، تصریح کرد: ستاد اربعین امسال شعاری را برای اربعین با مفهوم «حیاتنا الحسین» انتخاب کرده است.

طیف وسیعی از مفاهیم پیرامون امام حسین است. الف) و از این نظر ما به کمپین ها، اشیاء فرهنگی و آهنگ های خود نگاه می کنیم.

اما مواظب باشید که ما جزء جریان عظیم عاشقان حسینی هستیم و کمپین های مختلفی از سراسر دنیا ایجاد شده است به گونه ای که یک جبهه فرهنگی بین ملت عراق و ملیت های مختلف شکل می گیرد و ما نیز بخشی از این فرهنگی جلو هستیم.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران هم در داخل مرز ایران و هم در کشور عراق به مردم خدمات رسانی می کند، گفت: از این رو در مرز شلمچه که زائران سایر کشورها نیز باید تردد کنند، شهرداری منطقه یک واقع شده است

که سال ها روی زمین بوده است و به او داده اند که این زمین هم اکنون با سازه های ثابت برای خدمت رسانی به زائران آماده شده و همچنین دارای مناطق 5 و 11 واقع در مرز منطقه 3 چزابه و در محدوده چزابه است.

مرز مهران باید برای خدمات رسانی به زائران مرز ایجاد شود و شهرداری های دیگری در سایر مرزها و همچنین داخل شهر کربلا، نجف و در طول مسیر موکب ایجاد شد.

رئیس ستاد اربعین شهرداری تهران با بیان اینکه در حوزه خدمات شهری شهرداری تهران در کنار سایر شهرداری ها مسئولیت تامین تجهیزات، اقلام و نیروی انسانی را بر عهده دارد، گفت: در این زمینه باید به این مهم توجه کنیم.

سلامت جسمانی برای ارائه خدمات به کشور عراق اعزام می شود و در حوزه متوفی امسال سازمان بهشت ​​زهرا(س) اقداماتی را برای انتقال متوفی احتمالی به پیاده روی اربعین انجام داد به گونه ای که با همکاری سایر سازمان ها شهرداری ها در مجموع 20 دستگاه آمبولانس برای انتقال متوفیان احتمالی فراهم کردند

ادامه مطلب  لوازم التحریر یک دانش آموز چقدر آب می‌خورد؟

توکلی زاده با بیان اینکه شهرداری تهران در کنار شهرداری کربلا وظیفه نظافت را بر عهده دارد و با توجه به توزیع کار انجام شده، گفت: در حوزه حمل و نقل در کشور عراق، شهرداری تهران تعهداتی دارد که ارسال کرده است.

تا کنون 200 اتوبوس به مرزها رسیده است، اما همه اتوبوس ها نباید از تهران و شهرهای دیگر مانند قم، کرج و … تامین شود. نیز در این پیاده روی حضور دارند.

وی با بیان اینکه تولید اقلام فرهنگی امسال بر اساس مخاطبان نوجوان پیش بینی شده است، گفت: پیش بینی های لازم برای پوشش مراسم جاماندگان اربعین انجام شده و سازمان فرهنگی هنری مسئول برنامه ریزی آن است اما آنچه مسلم است شرکت حدود دو میلیون نفر در اربعین همچنان آئینی است و اتفاقات خوبی در زمینه برنامه ریزی این مراسم رخ داده است.

معاون شهردار تهران همچنین در خصوص خدمات رسانی شهرداری تهران در مرز تمرچین و باشمک گفت: وزارت کشور هیچ مسئولیتی در این زمینه به ما نداده است.

رئیس ستاد اربعین شهرداری تهران همچنین در خصوص گرمای هوا و آمادگی شهرداری تهران در این خصوص تصریح کرد: به همه موکب های خود اعلام کرده ایم که حتماً آب یخ، دستگاه یخ، مه پاش و سرپناه و اولین ما را داشته باشند. اولویت رساندن آب خنک به زائران است.

اما مراقب باشید اربعین تا 17 سال در فصل گرما پیش‌بینی می‌شود، بنابراین به زائران توصیه می‌شود پیاده‌روی خود را در شب و هوای خنک جابه‌جا کنند و از زائرانی که از آمادگی جسمانی برخوردار هستند درخواست می‌شود در این پیاده‌روی حضور یافته و به دیگران کمک کنند. .

وی در خصوص هزینه های اربعین حسینی با بیان اینکه اینها هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است، اظهار داشت: اربعین نمایشگاه فضایل مردم است و شورای شهر در راستای این مهم بودجه ای برای ما در نظر گرفته است و بر همین اساس هزینه می کنیم.

ادامه مطلب  جشنواره «بچه زرنگ» راه‌اندازی شد

توکلی زاده در خصوص وام 9 میلیونی شهرداری تهران برای سفر کارکنان خود به پیاده راه اربعین گفت: این کار توسط اداره کل رفاه اجتماعی انجام می شود و شهرداری تهران همواره برای موضوعات مختلف از جمله سفر پرسنل و کارکنان وام اعطا کرده است. ما مفتخریم که این وام را در اختیار کارمندان خود قرار دهیم.

رئیس ستاد اربعین شهرداری تهران با بیان اینکه روندهای انحرافی برای اربعین وجود دارد و رسانه های خارجی مراسم بزرگ اربعین را تحریم می کنند یا فقط روی کاستی های آن زوم می کنند، افزود: جای حاج نادر طالب زاده و دیگر مستندسازان خالی است و ما ما هستیم. همچنین تاکید کنید که تولید محتوا باید مشارکتی باشد.

وی افزود: عملیات بزرگ اربعین از سوم شهریور ماه با بدرقه خادمان حسینی آغاز می شود و 4 هزار نفر از کلانشهرها و شهرداری تهران در این عملیات شرکت می کنند.

همچنین در این جلسه مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران ضابط نژاد با بیان اینکه رویکرد اصلی ما به قشر جوان است گفت: برنامه بدرقه خادمان حسینی سوم شهریور ساعت 19 در میدان آزادی و از ساعت 4 برگزار می شود.

تا 15 شهروی در چهار مرز خسروی مهران در چزابه و شلمچه مراسم اعزام زائران را داریم و سپس مراسم استقبال از زائران را برگزار خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه 20 گروه مداحی برای خواندن سرود حبیبی شکری در مسیر نجف به کربلا و در شهرهای نجف و کربلا تشکیل شده است که در این راستا با مجموعه های تاثیرگذار عراقی هماهنگی هایی صورت گرفته است.

مهدی سیفی رئیس شورای عالی قرآن کریم شهرداری تهران نیز اظهار داشت: طرح بریبن هادیر همدانی در خصوص هتک حرمت قرآن پیگیری می شود و آیات عاشورا در موسم اربعین و پس از یک مسابقه در این راستا برگزار خواهد شد و امسال رویکرد ما حول محور نوجوانان است.

حتما ببینید

لوازم التحریر یک دانش آموز چقدر آب می‌خورد؟

لوازم التحریر یک دانش آموز چقدر آب می‌خورد؟

ارزان ترین خودکار بازار حدود 6000 تومان قیمت دارد اما برخی خودکارها و خودکارهای خاص …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *