درمان تب در خانه با دمنوش های تب بر

تب بر قوی خانگی برای بزرگسالان

تب یکی از علائم خطرناک یک بیماری است که در نتیجه عفونت در بدن رخ می دهد. به یاد داشته باشید که تب بالا و علائم آن را جدی بگیرید. اگر تب را جدی نگیرید به بالای 40 درجه می رسد و آسیب های جبران ناپذیری به بدن وارد می کند.

به همین دلیل در صورت داشتن تب باید به پزشک مراجعه کرده و درمان لازم را انجام دهید. علاوه بر مراجعه به پزشک، می توانید از دمنوش های گیاهی برای کاهش تب خود استفاده کنید.

در این مقاله شما را با این دمنوش ها آشنا می کنیم. با ما همراه باشید.

علائم تب

از علائم تب می توان به علائم زیر اشاره کرد:

افزایش دم و بازدم
خشکی دهان و کم آبی بدن
عرق کردن زیاد
لرزیدن
افزایش نبض و ضربان قلب
قرمزی پوست

تب بر قوی گیاهی

مصرف دمنوش هایی که در ادامه به آنها می پردازیم، علاوه بر مبارزه با دما، عوامل بیماری زا را نیز از بین می برند.

دمنوش آویشن برای تب

آویشن یکی از گیاهان دارویی محبوب است که خواص دارویی زیادی دارد. دمنوش این گیاه دارای خواص ضد میکروبی است و در کاهش دمای بدن بسیار مفید است.

دمنوش بابونه؛ ضد تب قوی برای کودکان

دمنوش بابونه خاصیت ضد باکتریایی دارد و به خواب بهتر بیماران کمک می کند. علاوه بر این، این دمنوش برای کاهش تب کودکان بالای 3 سال بسیار مفید است.

در نظر داشته باشید که تب برای کودکان زیر 3 سال بسیار خطرناک است، بنابراین باید سریعاً به پزشک مراجعه کنید و اقدامات لازم را برای درمان آنها انجام دهید.

ادامه مطلب  روغن هسته سنجد چیست و چه فوایدی دارد؟

دمنوش زنجبیل و دارچین برای تب

دمنوش زنجبیل و دارچین خاصیت تب بر دارد و قدرت دفاعی بدن را افزایش می دهد. این دمنوش باعث تعریق زیاد بدن و در نهایت کاهش دمای بدن می شود. همچنین این دمنوش برای درمان سرماخوردگی مفید است.

یکی از مهمترین علائم سرماخوردگی تب و لرز است که بدن را تحت تاثیر قرار می دهد. دمنوش زنجبیل به درمان تب و لرز ویروسی کمک زیادی می کند، به همین دلیل است که همه دمنوش زنجبیل را به عنوان دمنوش تب و لرز می شناسند.

اگر سرما خورده اید و می خواهید بدانید چه دمنوش هایی برای سرفه خشک مفید هستند.

درمان تب در خانه با دمنوش های تب بر

دمنوش کشمش؛ ضد تب قوی خانگی برای بزرگسالان

دمنوش کشمش منبع ویتامین ها، مواد معدنی، الکترولیت ها و آنتی اکسیدان ها است. نوشیدن این دمنوش سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و به کاهش سریع دمای بدن کمک می کند.

دمنوش مریم گلی

یکی دیگر از دمنوش هایی که در برابر تب مقوی است و بدن را عرق می کند، مریم گلی است. درست کردن این دمنوش بسیار ساده است و کافی است مقداری برگ مریم گلی را در قوری بریزید و آب جوش را به آن اضافه کنید و بگذارید دم بکشد. در صورت تمایل می توانید هنگام سرو عسل و چند قاشق آبلیمو به آن اضافه کنید.

دمنوش کاهو

دمنوش کاهو به حفظ آب در بدن کمک می کند و نقش موثری در کاهش دما دارد. علاوه بر این، این دمنوش منبع پتاسیم، کلسیم، منیزیم، سدیم و فسفر است.

دمنوش ریحان

دمنوش ریحان دارای خواص بسیاری مانند رفع عفونت های بدن، کاهش و کنترل تب، تسکین درد قلب، کاهش درد نقرس، بهبود سردرد و کمک به هضم غذا می باشد. علاوه بر این، این دمنوش به بهبود بی خوابی ناشی از تب بالا کمک می کند.

ادامه مطلب  روغن هسته سنجد چیست و چه فوایدی دارد؟

در مقاله دمنوش های مناسب برای سردرد در مورد دمنوش هایی صحبت کردیم که به کاهش و رفع سردرد کمک می کنند.

دمنوش پونه کوهی برای تب

دمنوش پونه کوهی یکی از دمنوش های مفید برای کاهش و کنترل دما است و خواص مفید زیادی برای بدن دارد. برای تهیه این دمنوش می توانید یک قاشق غذاخوری پونه کوهی و یک قاشق غذاخوری مرزنجوش را مخلوط کرده و در قوری بریزید و آب جوش اضافه کنید و بگذارید دم بکشد.

تسکین تب با دمنوش از برگ درخت شاتوت

دمنوش برگ درخت شاتوت در تب های متناوب بسیار موثر است. این دمنوش از 40 تا 80 گرم برگ شاتوت در یک لیتر آب تهیه می شود. در شروع تب ۲ فنجان بزرگ دمنوش بنوشید.

دمنوش گل همیشه بهار و تب

دمنوش گل همیشه بهار خواص زیادی برای بدن دارد. از مهمترین آنها می توان به رفع عفونت گوش، رفع قرمزی و درد چشم، کمک به هضم غذا، تنظیم سیکل قاعدگی، تب و سم زدایی بدن اشاره کرد.

نکته مهم

اگر بیماری خاصی دارید و داروی خاصی مصرف می کنید و تب دارید، توصیه می کنیم قبل از تهیه این دمنوش ها با پزشک مشورت کنید و به توصیه های او عمل کنید.

علاوه بر رعایت توصیه های پزشکی، در مورد استفاده از دمنوش های گیاهی با او مشورت کنید و در صورت تایید، این دمنوش ها را تهیه کنید.

منبع: عالیس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *