این مدارس تهران تخلیه شدند

این مدارس تهران تخلیه شدند

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: در کشور تقریباً 6 درصد مدارس نیاز به تخریب و بازسازی دارند، یعنی پرخطر محسوب می شوند، زیرا جدا از عوامل بیرونی. تنها ساختار مدرسه و خود جان دانش آموزان را به خطر می اندازد. ما آن مدارس را تخلیه کردیم.

به گزارش اقتصادنیوز حمیدرضا خان محمدی در گفت وگو با ایسنا، در پاسخ به این سوال که در زلزله خوی چند مدرسه تخریب شده است،

اظهار کرد: در زلزله خوی مدرسه ای تخریب نشد و فقط ترک ها و بریدگی های جدی در مدارس ایجاد شد. عملیات تعمیر 64 مدرسه را آغاز کردیم و نوسازی کلی و جزئی تمام این 64 مدرسه به پایان رسید.

وی در عین حال با اشاره به آسیب شدید برخی مدارس در خوی تصریح کرد: با این حال خودمان کار تخریب و بازسازی برخی از مدارس آسیب دیده در زلزله خوی را آغاز کرده ایم که با توجه به خسارتی که این مدارس به آن وارد شده است.

بهتر است که برای اسکان دانش آموزان تخریب و بازسازی شود. دولت بخشی از تخریب این مدارس را آغاز کرد و بلافاصله 150 میلیارد تومان برای این منظور تزریق شد.

تخریب و نوسازی حدود 11 تا 12 مدرسه را در سازمان نوسازی مدارس آغاز کردیم و بقیه توسط خیرین مدرسه ساز آغاز شد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تاکید کرد: خودمان بعد از زلزله و با توجه به آسیب هایی که به این مدارس وارد شد آنها را تخریب کردیم و هنوز کار نوسازی آنها به پایان نرسیده است.

ادامه مطلب  کشف بیش از256 دستگاه رمز ارز غیر مجاز در فارس

این مدارس تهران تخلیه شدند

ساخت این مدارس حداقل تا مهرماه سال آینده ادامه خواهد داشت. اكتبر 1403 در صورت تامين اعتبار.

خان محمدی در پاسخ به سوال دیگر ایسنا مبنی بر اینکه گفته اید حدود 81 درصد کلاس های درس در کشور قوی هستند، با توجه به تعاریف متفاوتی که از “زور” در سازمان های مختلف از جمله آتش نشانی وجود دارد، از نظر شما نیرو چیست؟

وی تصریح کرد: ما نقطه قوت ساختمان در برابر زلزله هستیم. به این معنی که سازه در برابر زلزله، سیل و حتی آتش سوزی مقاوم است. تمام 15000 مدرسه ای که اخیرا تحویل داده ایم و مدارس جدیدی که در حال ساخت آن هستیم استانداردهای لازم را دارند.

وی در خصوص قوت کلاس های مدارس در تهران نیز گفت: قدرت کلاس های مدارس در تهران به همین اندازه و شاید کمی کمتر است.

در کشور نزدیک به 6 درصد مدارس نیاز به تخریب و بازسازی دارند، یعنی خطرناک تلقی می شوند زیرا علاوه بر عوامل بیرونی، ساختار مدرسه خود جان دانش آموزان را به خطر می اندازد.

ما آن مدارس را تخلیه کردیم. آمار این موضوع در هر استان متفاوت است و به عنوان مثال در تهران و اصفهان به دلیل فرونشست این تخلیه را داشتیم.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در پایان سخنان خود تاکید کرد: اما مدارسی که نیاز به تجهیز دارند، در واقع ساختار خود تهدیدی برای کودکان نیست. و اگر زلزله بیفتد در این مورد نیز با این مدارس باید سازه را تعمیر کرد.

به گفته وی، در قالب 104 هزار کلاس درس، 30 هزار کلاس درس تخریب، بازسازی یا نوسازی شود و 70 هزار کلاس نیز بازسازی و نوسازی شود.

ادامه مطلب  تشریح جزییات عملیات بزرگ اربعین در شهرداری تهران

حتما ببینید

لوازم التحریر یک دانش آموز چقدر آب می‌خورد؟

لوازم التحریر یک دانش آموز چقدر آب می‌خورد؟

ارزان ترین خودکار بازار حدود 6000 تومان قیمت دارد اما برخی خودکارها و خودکارهای خاص …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *