نحوه نگهداری از مغز گردو به چه صورت است؟

نحوه نگهداری از مغز گردو به چه صورت است؟

گردو به دلیل خواصی که دارد یکی از خریدهای معمول آجیل و خشکبار است. و همانطور که می دانید گردو جزء مفیدی در تولید انواع محصولات غذایی، شیرینی و … می باشد.

اما با وجود کاربردها و کاربردهای فراوان گردو، مغز تازه آن در شرایط نگهداری طبیعی بسیار فاسد شدنی است.

همانطور که می دانید استفاده از گردو تازه یکی از بهترین راه های مصرف آن است. اما شاید در برخی مواقع، پس از خرید گردوی تازه، بخواهید آجیل را برای مدتی نگهداری کنید.

در این مقاله آموزنده با ما همراه باشید تا نحوه نگهداری گردو را بررسی کنیم و تمامی روش ها و نکات نگهداری گردو را برای حفظ کیفیت آن بیاموزیم.

روش های کنسرو کردن گردو

مهم نیست که چگونه گردو را خریده است. (مغزی یا راست) در هر صورت برای نگهداری گردو به نکات زیر توجه کنید. در این مطلب بهترین روش های نگهداری گردو را بیان کرده ایم تا با استفاده از آن گردو با پوست یا آجیل شما تا مدت ها پس از خرید کیفیت و طعم خود را حفظ کند. و همچنان شاداب بمانید.

اما برای استفاده کامل از خواص گردو، نکته بسیار مهمی که قبل از خرید گردو یا سایر مغزها باید به آن توجه کنید این است که از کیفیت و تازگی آجیل یا گردویی که می خرید مطمئن شوید. خرید گردو باکیفیت به شما این امکان را می دهد تا روزهای بیشتری آن را نگهداری کنید.

آجیل یک ماده خوراکی است که حاوی مقدار زیادی چربی، پروتئین، قند و نشاسته است. اما به دلایل مختلف خیلی زود دستخوش تغییرات فیزیکی و شیمیایی شده و کیفیت خود را از دست می دهد.

ادامه مطلب  روش نگهداری سیب زمینی در منزل

خوش طعم و کره آجیل از جمله ویژگی های یک گردو با کیفیت است. در خرید گردوی تازه می توان به بزرگی مغز، طعم خوب، نازکی پوست آن توجه کرد.

1.در جای خشک و خنک نگهداری شود

در همان ابتدای بحث به یاد داشته باشید که رطوبت یکی از دشمنان اصلی گردو است. اگر گردو خوب خشک نشده باشد یا بعد از خشک شدن در جای مرطوب نگهداری شود بعد از مدتی ممکن است مغز گردو کپک بزند و خراب شود.

اگر گردو را به صورت آجیل تهیه کرده اید و امکان نگهداری گردو در یخچال وجود ندارد، حتما آن را در جای خشک و خنک نگهداری کنید.

چربی های گیاهی موجود در گردو در شرایط گرما و حرارت به سرعت شروع به اکسید شدن می کنند و در نهایت باعث تغییرات نامطلوب در رنگ، طعم، خواص و ساختار گردو می شوند.

2.در ظرف درب دار نگهداری شود

یکی دیگر از عوامل فساد گردو نزدیک بودن گردو به اکسیژن است. بنابراین برای از بین بردن این عامل فساد گردو را در ظرف دربسته نگهداری کنید. این کار از اکسید شدن یا خشک شدن گردو با اکسیژن جلوگیری می کند.

بنابراین گردو را حتما در ظرفی درب دار نگهداری کنید که مطمئن باشید هوا وارد آن نمی شود.

3.برای نگهداری در یخچال

یکی از بهترین راه ها برای نگهداری گردو و جلوگیری از فساد آن، نگهداری گردو در فریزر است. برای نگهداری گردو در فریزر بهتر است آنها را در ظروف درب دار یا پلاستیکی داخل فریزر قرار دهید.

نگهداری گردو در فریزر باعث می شود تا گردوها طراوت و کیفیت خود را حتی تا یک سال بعد حفظ کنند.

ادامه مطلب  چطور از سیاه شدن آب سیب جلوگیری کنیم؟

نحوه نگهداری از مغز گردو به چه صورت است؟

4.نگهداری در آب نمک

روش دیگر نگهداری گردو استفاده از آب نمک است. در این روش می توانید یک کیلوگرم گردو را در یک بطری شیشه ای بریزید و بطری را پر از آب کنید.

به نوعی آب به سطح گردو می رسد. سپس 2 قاشق غذاخوری نمک به آن اضافه کنید و بعد از 24 ساعت که در دمای محیط قرار گرفت قابل استفاده است. و می توانید به یخچال منتقل کنید.

5.نگهداری مغز آسیاب شده

یکی دیگر از روش های مناسب برای نگهداری طولانی مدت گردو آسیاب کردن آن است. این روش به شما امکان می دهد مقدار قابل توجهی گردو را برای مدت طولانی نگهداری کنید.

6.نگهداری با پوست چوبی

بر اساس تحقیقات، گردو پس از هسته گیری در شرایط معمولی و آزاد به سرعت خواص غذایی خود را از دست می دهد. و از طرف دیگر، اگر آن را با پوست نگه دارید، خشک می شود، خراب می شود، بوی بد می دهد یا ترک می خورد.

با این حال، برخی از افراد معمولا این روش نگهداری را انتخاب می کنند. در نگهداری گردو به این روش بهتر است از ظروف دارای تهویه مانند سبدهای فلزی یا کیسه های توری استفاده شود و برای از بین بردن سایر عوامل فساد آن را در جای خشک، خنک و تاریک قرار دهید.

خلاصه نکات مهم در نگهداری گردو

  • گردو را می توان تا 3 ماه در یخچال و تا یک سال در فریزر نگهداری کرد.
  • از گردو تیره با بوی تند و تلخ استفاده نکنید. و از خرید آن خودداری کنید زیرا باعث مسمومیت می شود.
  • سعی کنید گردوی تازه، سالم و بهداشتی را از فروشگاه های معتبر خریداری کنید.
  • هرگز گردوی خیس را به همین صورت نگهداری نکنید و ابتدا آن را کاملا خشک کنید
  • اگر گردو سبز یا تازه خریده اید، پس از پوست کندن، آجیل را حتما 2 تا 3 روز در معرض آفتاب قرار دهید تا خشک و مناسب نگهداری شود.
ادامه مطلب  نگهداری کاهو شسته شده در یخچال

سخن پایانی

همانطور که می دانید خوردن گردوی فاسد باعث مسمومیت غذایی می شود. صرف نظر از این، مغزهای کپک زده آنها را غیرقابل استفاده می کند.

هاگ هایی که از طریق این کپک ها وارد هوا می شوند با ورود به ریه ها باعث بیماری های عفونی یا آسم و آلرژی های خطرناک می شوند.

مصرف گردو کهنه منجر به اختلال در سیستم ایمنی بدن می شود. این عمل در نهایت باعث ایجاد مشکلات جدی برای بدن خواهد شد.

با دانستن مضرات و مضرات مصرف گردو کهنه متوجه خواهید شد که چه مشکلاتی را در پی خواهد داشت. بنابراین نکات نگهداری که در این مقاله ذکر شده را رعایت کنید. شما می توانید از خواص کامل گردو به بهترین نحو بهره مند شوید.

 

منبع: روغنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *