شیره انگور سفت شده چه کنیم

شیره انگور سفت شده چه کنیم ؟

شیره یکی از بهترین محصولاتی است که از انواع انگور سیاه و سفید به دست می آید، این محصول شیرین و خوش طعم برای درمان بیماری های مختلف توصیه می شود و دارای ارزش غذایی فراوانی است.

مصرف آن برای تمام سنین به ویژه برای زنان باردار بسیار توصیه می شود. در کشور ما آب انگور به صورت سنتی و صنعتی تولید می شود.

شیره انگور سفت شده چه کنیم؟

وقتی شیره انگور به مدت طولانی نگهداری شود بسیار سفت و غلیظ می شود و کمی قند می شود که نشان دهنده اصالت شیره است و دلیلی برای خراب شدن آن وجود ندارد.

در چنین مواردی می توان آن را دوباره جوشاند تا رقیق شود و دوباره مصرف شود. جوشاندن مجدد آب انگور به هیچ وجه آن را خراب نمی کند و طعم آن را خیلی تلخ نمی کند. به شرطی که تجربه کافی در این شغل داشته باشید.

در برخی موارد به دلیل جوشاندن زیاد شیره انگور طعم تلخی پیدا می کند و حتی سیاه می شود. در چنین مواقعی باید بسیار مراقب باشید که آب میوه هدر نرود.

اگر می خواهید کمی آن را رقیق کنید، می توانید مقداری آب داخل شیره بریزید و روی اجاق بگذارید. حرارت را کم کنید تا آهسته بپزد.

مدام هم بزنید تا حباب نزند. اگر کف کرد باید آن را بردارید و تماشا کنید تا تله نشود یا غلظت آن زیاد نشود. به همین روش ساده می توانید دوباره شیره انگور را شل کنید.

 

ادامه مطلب  پوست سبز گردو برای چی خوبه؟

حتما ببینید

سویا چند روز در یخچال میماند

سویا چند روز در یخچال میماند؟

سویا یکی از حبوباتی است که دانه های آن در آسیا بیشتر به صورت کامل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *