تمام زندگی ام با پسته غرق در شادی شد

تمام زندگی ام با پسته غرق در شادی شد

اگر دقت کنید می بینید که در اطراف شما محصولات زیادی وجود دارن که شما با استفاده از آن ها و کسب و کار در زمین آن محصول می توانید به ثروت زیادی برسید من هم تمام زندگی ام با پسته غرق در شادی و ثروت شد با ما همراه باشید و درمورد این محصول بیشتر بدانید.

پسته تبریز

با توجه به این آمار و قیمت پسته تبریز می توان دید که هر یک از کشورهای دنیا بخشی از واردات محصول پسته ایران را به خود اختصاص داده اند و کشور ما در بسیاری از بازارهای هدف صادراتی حضور دارد.

با این وجود در قاره آمریکا (به دلیل حجم بالای تولید در ایالات متحده) به نظر می رسد که سهم ناچیزی از بازار مصرف این محصول در اختیار ایران قرار داشته باشد.

لازم به ذکر است که صادرات پسته ایران در سال 1400 در مقایسه با چند سال قبل از آن با کاهش همراه بوده است.

به همین دلیل انتظار می رود در چند سال آینده شاهد افزایش عرضه آن محصول به بازارهای جهانی پس بر طرف شدن مشکلاتی مانند خشکسالی یا کاهش تولید به دلیل حمله آفات باشیم.

در هر صورت به طور کلی به نظر می رسد که صنعت تولید پسته ایران در چند سال گذشته در مقایسه با حدود 2 تا 3 سال قبل از این دچار ضعفهایی بوده است که لزوم برنامه ریزی برای رفع آنها ضروری است.

پسته تبریز

پسته جامبو

اگر دمای هوا در زمان تلقیح پسته بالا باشد ممکن است که امکان تلقیج بهینه گل پسته وجود نداشته باشد برای همین است که هر یک از شرایط آب و هوایی که به دلیل سرمای بیش از حد در خارج از فصل زمستان و یا گرمای بیش از حد در کنار شرایطی مانند کمبود آب باشد هر یک می توانند تاثیر خاص خود را بر قیمت پسته جامبو داشته باشند.

ادامه مطلب  رویاهای خود را دنبال کردم و به ثروت رسیدم

البته آفات نیز یکی از عوامل مهمی هستند که هر ساله درختان پسته را تهدید می کنند و برای همین است که میزان گستردگی آفت زدگی باغات پسته می تواند عامل مهم دیگر در کاهش تولید پسته در ایران به طور سالانه محسوب شوند.

آیا می دانید بزرگ ترین قطب تولید پسته در ایران کجا است و میزان تولید پسته در چند سال گذشته از مراکز شهرستانها چقدر بوده است؟

آیا می دانید تولید پسته در ایران در سال 1400 با سال 1390 چه تغییری کرده بود و بیشترین تولید پسته در بخشهای مختلف استان کرمان مانند رفسنجان و پس از آن در مراکزی مانند شهرستان دامغان صورت می گیرد.

پسته جامبو

پسته گرمسار

بسیاری از افراد فعال در حوزه تولید پسته در ایران بر این باور هستند که این میزان کاهش تولید به دلیل خشکسالی شدید در بخشهای مختلف کشور و کاهش میزان ذخایر آب زیرزمینی است که به طور حتم در بلند مدت تاثیر منفی زیادی بر قیمت پسته گرمسار بر جا خواهد گذاشت.

با این وجود تولید پسته ایران متاثر از عوامل دیگری نیز می باشد که هر یک از آنها در جای مهم بوده و می توانند باعث افت تولید در سالهای آینده شوند.

برای مثال تغییرات اقلیمی و بروز سرمازدگی و یا گرمای بیش از حد هوا هر یک می توانند بر روی باروری درخت پسته در شرایط خاص تاثیر منفی داشته باشند.

به عنوان مثال سرمازده شدن درختان در بهار یکی از دلایلی است که به نظر بسیاری از کارشناسان به عنوان یکی از فاکتورهای موثر بر کاهش تولید پسته قابل توجه بوده و با توجه به این که افت تولید را به همراه دارد، می توان آن را عامل مهمی برای کاهش صادرات این محصول دانست.

ادامه مطلب  با تکیه بر محصول قدرتمندی میلیاردر شدم

البته این فقط سرمازدگی در فصل بهار نیست که به درخت پسته آسیب وارد خواهد کرد، بلکه گرمای بیش از حد نیز مشکلات خاص خود را دارد.

پسته گرمسار

حتما ببینید

توت فرنگی بسته ای

با انتخابی درست ثروت بر باد رفته ‌ام را جبران کردم

بعد از این ‌که در سال گذشته با شکست بزرگی در کسب ‌و کار خود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *