با شکستن پسته تمام مشکلاتم را شکستم

با شکستن پسته تمام مشکلاتم را شکستم

یک که در خانه در حال شکستن و خوردن پسته بودم فکری به ذهنم خطور کرد که در زمینه پسته فعالیت خود را شروع کنم که این باعث شد از فردای آن روز فعالیت خود را آغاز کنم و تمام مشکلاتم را با شکستن همان پسته حل کردم در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد پسته بیشتر بخوانید.

پسته جامبو

تغییرات اقلیمی و بروز سرمازدگی و یا گرمای بیش از حد هوا هر یک می توانند بر روی باروری درخت پسته در شرایط خاص تاثیر منفی داشته باشند و قیمت پسته جامبو هم به همین علت تغییر خواهد کرد.

به عنوان مثال سرمازده شدن درختان در بهار یکی از دلایلی است که به نظر بسیاری از کارشناسان به عنوان یکی از فاکتورهای موثر بر کاهش تولید پسته قابل توجه بوده و با توجه به این که افت تولید را به همراه دارد، می توان آن را عامل مهمی برای کاهش صادرات این محصول دانست.

البته این فقط سرمازدگی در فصل بهار نیست که به درخت پسته آسیب وارد خواهد کرد، بلکه گرمای بیش از حد نیز مشکلات خاص خود را دارد.

پسته جامبو

پسته گرمسار

آیا می دانید که به دلیل قیمت پسته گرمسار حجم صادرات این محصول در چند سال گذشته تا حدودی کاهش یافته بود؟

پسته یکی از مهم ترین خکشبار شناخته شده در دنیا است که خاستگاه اصلی آن کشور ایران می باشد و برای همین است که بسیاری از کشورهای دنیا خواهان خرید پسته از کشور ما هستند.

با این وجود و بنا به دلایل متعدد تولید پسته در کشور در چند سال گذشته دستخوش تغییراتی بوده است و این امر باعث شده است که ایران بخشی از سهم خود از بازارهای جهانی را از دست بدهد.

ادامه مطلب  قیمت قفل برقی در تهران

به گونه ای که در اخبار منتشر شده در ارتباط با حجم تولید پسته در ایران در سال 1400 شاهد کاهش قابل توجه این محصول نسبت به سال قبل از آن بوده ایم.

پسته گرمسار

پسته تبریز

تجربه موفقی که در این متن روی آن تاکید شده است تجربه صادرات به کشور قرقیزستان با امکان کسب درآمد ارزی ده ها میلیون دلاری برای ایران است به همین دلیل قیمت پسته تبریز متفاوت است.

به طور حتم برنامه ریزی درست برای جذب مشتری امکان افزایش صادرات این محصول را فراهم خواهد کرد.

لازم به ذکر است که به نظر می رسد کشور ترکیه واردات کمتری در مقایسه با قرقیزستان از کشور ما داشته باشد و اطلاعات ما نشان می دهد که برای مثال واردات پسته بدون پوست توسط ترکیه در سال 1400 در حدود 13 میلیون دلار بوده است.

سایر اهداف صادراتی این محصول نیز در قاره آسیا کشور چین به عنوان برگ ترین وارد کننده آسیایی این محصول بوده است.

پس از آن نیز هند حجم بالایی از این محصول را با سهم حدود ده درصدی از صادرات پسته ایران به خود اختصاص داده بود.

البته در بین کشورهای اروپایی نیز خریداران خوبی برای پسته ایران در اتحادیه اروپا وجود داشته است که بزرگ ترین آنها کشور آلمان با حدود بیش از 50 میلیون دلار واردات پسته از کشور ما بوده است.

پسته تبریز

حتما ببینید

توت فرنگی بسته ای

با انتخابی درست ثروت بر باد رفته ‌ام را جبران کردم

بعد از این ‌که در سال گذشته با شکست بزرگی در کسب ‌و کار خود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *