آسان ترین زبان های دنیا

آسان ترین زبان های دنیا؛ پس از انگلیسی چه زبانی یاد بگیریم؟

آسان ترین زبان های دنیا کدام است؟ یادگیری زبان عادی شده است. از کودکان خردسال تا بزرگسالان، همه فرصت یادگیری زبان دوم، سوم یا بیشتر را دارند. این مشکل در کشور ما نیز بسیار مشهود است.

هدف هر کس از یادگیری یک زبان جدید متفاوت است. از مهاجرت گرفته تا علاقه شخصی، دلایلی وجود دارد که باعث می شود فرد زبان جدیدی را یاد بگیرد.

در این مقاله ساده‌ترین زبان‌های دنیا را معرفی می‌کنیم و عواملی را که سختی یا سهولت یک زبان را تعیین می‌کنند، معرفی می‌کنیم.

عواملی که یادگیری زبان را دشوار می کند

در انتخاب آسان ترین زبان برای هر فرد عوامل مختلفی دخیل هستند و نمی توان نظر کلی داد. در زیر مهمترین عوامل تعیین کننده دشواری یک زبان را شرح می دهیم.

البته توجه داشته باشید که جدای از موارد ذکر شده، شرایط زندگی و انگیزه شما نیز در یادگیری زبان نقش دارد.

به عنوان مثال، فردی که مصمم به یادگیری یک زبان است، ممکن است از کسی که در یادگیری زبان مورد نظر با تجربه است، بهتر عمل کند.

در نهایت پیشنهاد می کنیم فرآیند یادگیری زبان را به یک تجربه سرگرم کننده تبدیل کنید و به سختی های آن عادت کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

1. مطابقت با زبان مادری

شباهت زبانی که می خواهید یاد بگیرید با زبان مادری یادگیری زبان را آسان تر می کند. به عنوان مثال، برخی از زبان ها دارای کلمات مشترک، دستور زبان مشابه و الفبای مشابه هستند.

یادگیری چنین زبانی طبیعتا راحت تر از یک زبان کاملا ناشناخته و متفاوت خواهد بود. در زیر می بینیم که برخی از زبان ها ریشه یکسانی دارند و یادگیری زبان ها با همان ریشه آسان تر است.

توجه داشته باشید که این نه تنها در مورد زبان مادری، بلکه در مورد زبان هایی که به آنها مسلط هستید نیز صدق می کند. در واقع، اگر به زبان دیگری تسلط کافی داشته باشید، مسیر یادگیری زبان های مشابه آسان تر خواهد شد.

2. سیستم آوایی

سیستم آوایی و نحوه تلفظ حروف یکی از بزرگترین چالش ها در یادگیری هر زبانی است. نحوه تلفظ حروف در زبان های مختلف می تواند بسیار متفاوت باشد. بنابراین، یادگیری زبانی که تلفظی نزدیک به زبان شما دارد، دشوارتر خواهد بود.

3. گرامر

گرامر، ساختار جمله و معنی کلمه در انتخاب ساده ترین زبان های جهان گنجانده شده است. بدیهی است که یادگیری دستور زبانی که ساختاری نزدیک به زبان شما دارد آسان تر خواهد بود.

ادامه مطلب  انتخاب اسم برای سگ بامزه 500+ اسم سگ نر و ماده ایرانی و خارجی

همچنین در برخی از زبان ها برخی از کلمات دارای چندین معانی مختلف هستند و یادگیری این گونه زبان ها دشوارتر خواهد بود.

با بررسی عوامل بیان شده در زبانی که می خواهید یاد بگیرید، می توانید تعیین کنید که زبان چقدر دشوار یا آسان است. به یاد داشته باشید که یادگیری یک زبان جدید همیشه سخت است و نیاز به صبر و پشتکار دارد.

معیارهای انتخاب آسان ترین زبان های دنیا

هر زبانی تاریخ و ریشه های خاص خود را دارد. زبان هایی که از یک ریشه مشتق می شوند معمولاً الفبا، ساختار و کلمات یکسان یا مشابه دارند. بنابراین، یادگیری زبان های مرتبط با زبان شما آسان تر خواهد بود.

در زیر خواهید دید که زبان های وارد شده دارای رتبه بندی هستند. تلفظ و لهجه، واژگان عمومی، ریشه کلمات و تعداد سخنرانان در ارزیابی گنجانده شده است.

آسان ترین زبان های دنیا

ساده ترین زبان های دنیا با ریشه ژرمنی

ریشه زبان‌های ژرمنی به شاخه هندواروپایی برمی‌گردد و بسیاری از زبان‌های زنده در سراسر جهان مانند انگلیسی، یونانی، سوئدی و دانمارکی در این دسته قرار می‌گیرند.

اگر به یکی از زبان های ذکر شده مسلط هستید، یادگیری سایر زبان های این دسته برای شما آسان تر خواهد بود.

1. انگلیسی

  • تعداد سخنرانان: بیش از 983 میلیون نفر
  • امتیاز سهولت: 8 از 10

حضور انگلیسی در میان ساده ترین زبان های جهان احتمالاً دور از ذهن نیست. این زبان که یک زبان جهانی محسوب می شود در همه زمینه ها قابل استفاده است.

در حال حاضر افراد زیادی در کشور ما انگلیسی را به خوبی صحبت می کنند و این موضوع در تمام نقاط دنیا صادق است. علاوه بر این، تسلط بر زبان انگلیسی مسیر یادگیری زبان های مشابه را آسان تر می کند.

2. آلمانی

  • تعداد سخنرانان: بیش از 129 میلیون نفر
  • امتیاز سهولت: 6.5 از 10

کسانی که به زبان هلندی، ییدیش یا انگلیسی صحبت می کنند، یادگیری آلمانی را آسان تر خواهند کرد. ریشه این زبان مانند انگلیسی و هلندی زبان آلمانی غربی است.

3. نروژی

  • تعداد سخنرانان: بیش از 5 میلیون نفر
  • امتیاز سهولت: 6 از 10

اگر کسی اهل کشورهای اسکاندیناوی نیست، احتمالاً با زبان و لهجه نروژی آشنایی چندانی ندارد. این زبان گویشوران زیادی ندارد و چندان در رسانه ها به آن پرداخته نمی شود.

علیرغم شباهت نروژی به زبان های مادری اش، کمبود منابع آموزشی یادگیری نروژی را دشوارتر از زبان های مادری اش می کند.

ادامه مطلب  قیمت ویزا کانادا در سال 2023

4. سوئد

  • تعداد سخنرانان: بیش از 9 میلیون نفر
  • امتیاز سبکی: 7 از 10

طرفداران سوئدی بیشتر از هلندی و نروژی است. این به این دلیل است که به هم پیوستن افعال در سوئدی راحت تر است. همچنین به دلیل محبوبیت جهانی و تعداد زیاد سخنرانان، دسترسی به منابع یادگیری زبان سوئدی آسانتر است.

ساده ترین زبان های دنیا با ریشه رومی

زبان‌های عاشقانه از جمله زبان‌های رایج در غرب هستند. علاوه بر این، این زبان ها به طور گسترده در رسانه ها مورد استفاده قرار می گیرند و همین امر محبوبیت آنها را دو چندان کرده است.

در زیر لیستی از ساده ترین زبان های جهان در این دسته را مشاهده خواهیم کرد.

آسان ترین زبان های دنیا

1. اسپانیایی

  • تعداد سخنرانان: بیش از 527 میلیون نفر
  • امتیاز سبکی: 9 از 10

زبان اسپانیایی یکی از رهبران لیست ساده ترین زبان های جهان است که در جهان به آسانی شناخته شده است. همچنین این زبان رایج ترین زبان در بین زبان های عاشقانه است و بسیاری از مردم آن را فقط از یوتیوب و کتاب ها یاد گرفته اند.

زبان اسپانیایی بیشتر در اروپا، آمریکای شمالی و جنوبی استفاده می شود. در این زبان سیستم آوایی و تلفظ دشواری وجود ندارد و هرکسی می تواند با آنها کنار بیاید.

2. ایتالیایی

  • تعداد سخنرانان: بیش از 66 میلیون نفر
  • امتیاز سهولت: 8 از 10

ایتالیایی یکی از ساده ترین زبان های دنیا برای تلفظ است. در این زبان کلمات به صورت نوشتاری خوانده و تلفظ می شوند. البته این زبان بیشتر از برخی از زبان ها مصوت دارد.

توجه داشته باشید که اگر به زبان اسپانیایی و فرانسوی اطلاعات خوبی داشته باشید، یادگیری ایتالیایی برای شما آسان خواهد بود، زیرا این زبان نسبت به اسپانیایی و فرانسوی، انواع افعال کمتری دارد.

3. پرتغالی

  • تعداد سخنرانان: بیش از 229 میلیون نفر
  • امتیاز سهولت: 8 از 10

پرتغالی در گرامر با دیگر زبان های رومی مشترکات زیادی دارد. یادگیری مکالمات روزمره به این زبان بسیار آسان است زیرا مکالمات کوتاه در این زبان بسیار شبیه به یکدیگر است.

بنابراین، مجموعه کلمات محدودی پاسخگوی این گفتگوها خواهد بود. اگر به تلفظ انگلیسی مسلط نیستید، ممکن است تلفظ برخی حروف صدادار پرتغالی برای شما دشوار باشد.

4. فرانسوی

  • تعداد سخنرانان: بیش از 229 میلیون نفر
  • امتیاز سهولت: 7.5 از 10

زبان فرانسه یکی از محبوب ترین زبان ها در کشور ما است. اگرچه زبان فرانسه یک زبان عاشقانه است، اما یادگیری آن به آسانی یادگیری زبان های دیگر این دسته نیست.

ادامه مطلب  لکه روغن ماشین چگونه پاک میشود؟ [ با 5 روش فوری]

یکی از دلایل حضور این زبان در فهرست ساده ترین زبان های دنیا وجود منابع فراوان برای یادگیری زبان فرانسه است. در مقایسه با انگلیسی، این زبان انواع افعال بیشتری دارد و تلفظ صامت ها و مصوت های آن دشوارتر است.

ساده ترین زبان های جهان با ریشه های چینی-تبتی

بسیاری از مردم فکر می کنند که یادگیری زبان های سینو-تبتی سخت ترین است، اما باید بگوییم که این تصور اشتباه است.

دیدن الفبای ناآشنا و تلفظ دشوار ممکن است در ابتدا ترسناک به نظر برسد، اما زمانی که شروع به یادگیری این زبان ها کنید، خواهید دید که این زبان ها آنقدر که فکر می کردید دشوار نیستند.

1. چینی ماندارین

  • تعداد سخنرانان: بیش از 1.09 میلیارد نفر
  • امتیاز سهولت: 7.5 از 10

شاید دیدن زبان چینی در میان آسان‌ترین زبان‌های دنیا برای شما عجیب باشد، اما برخلاف تصور عموم، یادگیری این زبان چندان دشوار نیست.

بر خلاف زبان های هند و اروپایی، اکثر کلمات در چینی فقط یک شکل دارند و هیچ کلمه ای با معانی متفاوت وجود ندارد. البته لازم به ذکر است که تلفظ کلمات چینی نسبت به برخی زبان ها دشوارتر است.

2. کانتونی

  • تعداد سخنرانان: بیش از 72 میلیون نفر
  • امتیاز سهولت: 6.5 از 10

یادگیری زبان کانتونی دشوارتر از ماندارین است، اما اگر به زبان ماندارین یا تایلندی مسلط هستید، یادگیری آن چندان دشوار نخواهد بود.

این زبان به دلیل محبوبیت کمتر و منابع محدود و همچنین تلفظ دشوارتر از ماندارین دشوارتر در نظر گرفته می شود.

3. تایلندی

  • تعداد سخنرانان: بیش از 44 میلیون نفر
  • امتیاز سبکی: 7 از 10

زبان تایلندی یکی از متنوع ترین زبان ها در میان ساده ترین زبان های جهان است. در این زبان، تلفظ های مختلف یک کلمه، معنای جدیدی به آن می دهد.

یادگیری چنین زبانی ممکن است بسیار دشوار به نظر برسد، اما غیرممکن نیست. سیستم آوایی در زبان‌های سینو-تبتی بسیار مهم است و این مشکل یادگیری آن‌ها را برای افراد دیگر زبان‌ها دشوار می‌کند.

سخن پایانی

احتمالاً متوجه شده اید که انتخاب آسان ترین زبان های دنیا به طور قطع امکان پذیر نیست. سختی یا سهولت یک زبان به شخص بستگی دارد.

در نظر داشته باشید که یادگیری زبان مسیری است که نیاز به تلاش زیادی دارد، پس قبل از اینکه قدم در این مسیر بگذارید، آمادگی لازم را داشته باشید و برای چالش ها آماده باشید.

حتما ببینید

اعلام برنامه_های آخر هفته سینماتک خانه هنرمندان ایران

اعلام برنامه‌های آخر هفته سینماتک خانه هنرمندان ایران

خانه سینماتک هنرمندان ایران در پایان هفته با نمایش دو فیلم میزبان مخاطبان خواهد بود. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *